Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Czy to krzywe szczeki hamulcowe w bębnach ???

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2007-09-28 23:51:41

a po wymianie tych amorków i sprezyn w przodzie byłeś na ustawianiu / sprawdzeniu zbiezności ??

-----------------
a escort posłuży jako nawóz pod skalniak bo się ładnie rozkłada

Loża rządzi loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi.. :D
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"
2022-07-06 22:26
  
 
 2007-09-28 20:48:48

Zacznę od końca, szczęki są takie same dla wersji z i bez ABS-u.
Co do wyczuwalnego bicia. Nie wydaje mi się żeby było spowodowane szczękami. Nawet jeśli są nierównomiernie wydarte bęben obraca się ciągle w tej samej osi. To bęben musiałby być zwichrowany żeby przenosić drgania na szczęki i docelowo na tłoczek. Źródłem pisku są prawdopodobnie wydarte okładziny szczęk. Jak rozbierzesz przyjrzyj sie cylinderkom, czy nie są przyrdzewiałe, czy guma nie sparciała /popękała na osłonach.

-----------------
2025-01-25 23:20
  
 
 2007-09-28 20:38:31

Miałem ostatnio podobna sytuację w samochodzie teścia. Po wymianie cylinderka hamulcowego (jakoś nie mogę sobie wyobrażić, że wadliwy cylinderek powodował drgania) i przeczyszczeniu wszystkiego,drgania ustapiły. Dalej tego do końca nie rozumiem, ale pomogło.
Nie doczytałem do końca. Czułem lekkie drgania na pedale hamulca.

[ wiadomość edytowana przez: Mirekm11 dnia 2007-09-28 20:40:49 ]
2012-06-15 21:10
  
 
 2007-09-28 20:21:06

Ostatnio wymienilem komplet amorkow wraz ze sprezynami na przod i tyl. Jezdzi sie teraz bajecznie ale nie w tym rzecz. Odrazu po wymianie zaczela mi sie trzasc kierownica, pomyslalem ze musze wywazyc kola. Na wywazaniu okazalo sie ze mam krzywe alusy. Dalem je do wyprostowania i w tym czasie jezdze na zimowkach. Jezdzi sie jeszcze lepiej bo miekko i gladko Kierownica przestala mi drgac ale nie do konca. Przy hamowaniu przy okolo 100km/h czuje jednak drgania ale nieduze. Zaczalem to badac i podejrzewam krzywe szczeki hamulcowe w bebnach. Doszedlem do takiego wniosku po tym jak zaciagnalem reczny przy 100km/h oczywiscie na prostej drodze i niestety autko drgalo. Do tego przy normalnym hamowaniu z tylu dobiegaja piski z jednego bebna, a jak zaciagne reczny przy predkosci np 5km/h to czuje, ze lapie tylko jedno kolo.
Jak myslicie czy do wymiany mam szczeki, a moze cylinderki nawalaja ? Mam w aucie ABS, czy wymiana szczek rozni sie czyms od wersji bez ABS`u ?
2014-04-26 23:25
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM