2009-02-27 08:06:25
Cytat:
|
2009-02-26 21:20:29, adamesce pisze:
nie zmienia to faktu ze raz na jakis czas dobrze.....
|
|
Proszę o przetłumaczenie na j.polski.
odsiewyc
stary sciagnac ze skrzyni
Z tego co udało mi się zrozumieć, to Twój mechanik nie zna się na wymianie oleju w ESPERO.
Dlaczego?
A no dlatego, że jeśli odkręcił by korek poziomu oleju to zaręczam Ci że nie dało by się wlać więcej oleju niż 1,8L, a zwykle wchodzi 1,6L
Sam kiedyś nieświadom magicznego korka wylałem olej ze skrzyni i dolałem 2,0L. Efekt? Trudności z wrzuceniem V biegu, generalnie skrzynia ciężej pracowała.
Olej w skrzyni wymienia się banalnie i w zasadzie każdy, kto ma dostęp do kanału wymieni sobie go sam, bez niczyjej pomocy.
Trzeba tylko zaopatrzyć się w uszczelkę dolnej pokrywy (miski) skrzyni biegów, 2L oleju, lejek i 1,5m węża oraz 2 puszki ulubionego browarku.
Odkręcamy odpowietrznik znajdujący się na górze skrzyni w okolicach łapy sprzęgła.
Nurkujemy w kanale, gdzie pod skrzynię podkładamy kuwetę lub inne szerokie naczynie na zużyty olej.
Odkręcamy śruby miski olejowej skrzynki biegów.
Po całkowitym odkręceniu miski wychodzimy z kanału na jakieś 10 min by napić się pierwszego browara.
W między czasie resztki oleju przekładniowego płyną nam do podstawionego naczynia.
Myjemy miskę benzyną ekstrakcyjną. Osadzamy nową uszczelkę na silikonie i przykręcamy miskę do skrzyni.
Następnie odkręcamy korek (śrubę) przelewowy zaznaczony na załączonej fotce.
Na lejek zakładamy węza, a drugi koniec wkładamy do otworu w skrzyni po wykręconym odpowietrzniku.
Wlewamy ok 1,5l oleju i schodzimy do kanału by sprawdzić czy nie przelewa nam się już przez korek przelewowy.
Jeśli nie to dolewamy jeszcze 100-200ml i to w zasadzie powinno wystarczyć.
Przykręcamy odpowietrznik, a w kanale korek przelewowy i otwieramy drugiego browara.
I śmiało możemy stwierdzić, że wykonaliśmy kawał dobrej roboty.
-----------------
Pozdrawiam
Paweł
________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy