2006-04-15 21:09:41
Zzzz.....
Zarówno plastiki jak i aluminium przed malowaniem wymagają użycia specjalnego podkładu gruntującego. Ma on za zadanie zwiększyć przyczepność docelowej warstwy lakieru. Zwykły podkład będzie odchodzić.
Po położeniu takiego gruntu na alu trzeba jeszcze nałożyć zwykły podkład akrylowy i dopiero wtedy można kłaść bazę i bezbarwny.
Nie musisz szlifować całych felg do żywego aluminum. Wystarczy, że rozszlifujesz purchle i wyrównasz powierzchnię dookoła.
Pozostałe felgi, jeśli są w dobrym stanie, wystarczy tylko zmatować i od razu można kłaść bazę i bezbarwny.
Do odtłuszczania można użyć nitro ale przed malowaniem warto użyć Zmywacza. Bardzo dobry i tani produkuje również firma Novol (cena do 10zł/litr)
Podkład zwiększający przyczepność o którym mówili Ci w mieszalni jest stosunkowo tani i niezły. Dostępny niestety tylko w półlitrowychopakowaniach (cena ok 35zł)
Możes zteż porozglądać się w mieszalniach za podkładem DuPont'a. Jest on niby dostępny tylko w opakowaniach litrowych i jest do tego trochę droższy od novola, ale za to większość mieszalni rozlewa go w małe buteleczki. I tak do pomalowania czterech felg starczy setka takiego podkładu (a więc koszt do 10zł)
Ja osobiście potrzebowałem na 4 felgi właśnie setki gruntu, półtorej setki podkładu akrylowego, półtorej setki bazy i trzech setek bezbarwnego.
Bezbarwny położony został grubo, ale za to daje większą głębię.
Jak coś to zrobiłem sobie fajną recepturę na felgi z mieszalnika firmy DuPont. Jakby ktoś chciał mogę podać. W moim profilu widać na zdjęciu efekt.
Hmmm no nie, obejrzałem sam sobie te zdjęcia i nie widać. No ale w rzeczywistości jest ciekawe ziarno, dodatkowo rozsunięte flopem. Sporo ilość bezbarwnego dodatkowo nadaje głębię
[ wiadomość edytowana przez: arek_omega dnia 2006-04-15 21:11:42 ]