| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
rafcio19
 omega b caravan bochnia | 2006-05-29 16:00:33 jak widac każdy ma swojego zonka w omesi , i chyba cała radość w tym że je znajdujemy, no i dla innych kolegów to też jakaś wskazówka
pozdrawiam |
| 2007-10-05 19:03 | |
sbieniek
 OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-05-27 20:43:20 rafcio19 - wtryski i gumki już przerobiłem..... ale dziś wymieniłem obudowę filtra powietrza - która była pęknięta na rogu - czego nie widziałem i może brała za dużo powietrza na wchodzeniu na obroty co mogło powodować utratę mocy i szarpanie, które ustawało po wejściu na obroty, gdy ciąg powietrza był już stały.
Jak narazie OK, ale musze potestować dłużej bo to była trasa 10 km....
----------------- " Lepiej być Panem w piekle.....
....niż sługą w niebie .............." |
| | |
mckornik
 OPEL Sintra 2.2 TD GLS Kaźmierz | 2006-05-26 13:55:34 ostatnio miałem podobną sytuacje.
wracałem w nocy do domu jechalem okolo 130km/h - na początku BESTia szarpnela - tak jak np gaz sie konczy
a potem zaczela sie trzasc i stracila moc - jak wprawnie oceniłem prawą nogą jakąs połowę mocy. Przejechalem tak okolo 10 km.
Nastepnego dnia ledwo dojechalem do mechanika
Diagnoza - brak iskry na 2 i 3 cylindrze-> prawdopodobnie cewk - tak tez myslalem - zaskakująca zgodnośc.
Do elektryka zaciagnela mnie juz Żona. ELEKTRYK:
- cewka ok - pewnie komputer albo cos w układzie.
po dwoch dniach telefon ze samochod działa bez zarzutu, odpalił, pokopcił ale juz wszystko ok, i kolo nie wie gdzie problem.
Powiedzial ze moze przez instalacje gazową, albo przez kompa
wgrał nowe oprogramowanie - skasowal 150 zl
bestJA jezdzi od tygodnia - jezdzi jak motor - diagnoza-> uszczekla pod kolektorem wydechowym.
odstawiam ją w sobote - zobaczymy co jeszcze
PODSUMOWANIE:
objawy - nie pali na 2 gary
przyczyna nieznana - jeszcze ----------------- - - - -
co to jest KOMPROMIS ?
Kompromis jest wtedy, kiedy ONA ma wszytkie zalety, przy czym nie wszystkie nam odpowiadają ... Opel Sintra - OBIEKTYWnie |
| | |
rafcio19
 omega b caravan bochnia | 2006-05-25 17:45:15 panowie EUREKA
wpadłem wreszcie na to co mi a może i wam tak brużdzi, czyli komputer nic nie pokazuje a silnik ma kiepskie wolne obroty, przy dodawaniu gazu szarpnie, przyjeździe ze stałą prędkościa jakby przerywał, a wszystko co możliwe wymienione.
Moje rozwiązanie to ..... uszczelki pod wtryskami. Taka mała pierdułka a taki zgryz. Silnik po prostu brał lewe powietrze i świrował. wszyscy sprawdzają filtr powietrza, rury połączenia z przepływomierzem, krokowca, przepustnicę, a prawie każdy zapomina o tym jeszcze jednym miejscu gdzie coś wchodzi w dolot.
u mnie teraz gra gitarra i jeżdżę bezstressowo. |
| 2007-10-05 19:03 | |
sbieniek
 OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-05-24 22:11:03 Cytat:
| sbieniek czy Ty sprawdzałeś czujniki temperatury ? |
|
Musasi.... tak zastąpiony innym, wymieniłem już chyba wszystko  ale jutro mam jeszcze jeden pomysł ale zabardzo nie wierzę, że to coś pomoże ale spróbuje, jak pomoże to dam znać ----------------- " Lepiej być Panem w piekle.....
....niż sługą w niebie .............." |
| | |
vredas LOB SYMPATYK
 Omega B Gdynia | 2006-05-24 19:47:47 Witam choc moze jestem nowy tutaj ale co nieco wiem na drażniacy temat, otóz komputer jest takim tworem ze niestety współpracuje z wieloma czujnikami miedzy innymi czujnikiem połozenia przepustnicy silniczkiem krokowym oraz czujnikiem obrotu wałków rozrzadu te trzy elementy współgrajaze soba i jesli którys z nich podaje mylne parametry komputer ustawia w najbardziej optymalne połozenie pozostałe dwa to niestety tez jest prawda że należy wyregulowa współprace kompa samochodu z kompem odpowiedzialnym za gaz. Miałem podobne problemy w poprzednim samochodzie vectrze i po wymianie niestety) silnika krokowego oraz po wyczyszczeniu czujników i sprawdzeniu kostek przyłaczeniowych problem zniknał.
Pozdrawiam "PER ASPERA AD ASTRA" |
| 2013-06-18 17:02 | |
Conrad_V6
 Signum 3.0 V6 CDTI S ... Białystok | 2006-05-24 17:33:14 Cytat:
| 2006-05-17 11:34:08, Kostekx20xev pisze:
Witam Silnik przerywa i szarpie przy bardzo delikatnym wciśnięciu pedału gazu. Chodzi o zakres od 800 do 1100 obr. Zarówno LPG i benzyna. Przeszkadza to w jeździe w korkach bo albo mogę jechać zupełnie bez gazu albo z pedałem wciśnietym. Przy wyższych obrotach zero problemów. silnik jak w nicku, świece NGK 10tyś, kable jakieś 30tyś. kolektor pęknięty ale jutro będzie inny Pozdro 4all bez Romana G i Andrzeja L
|
|
Już było chyba na ten temat na forum. Jeśli to instalacja gazowa, to problem może leżeć w komputerze (tym benzynowym  )
U mnie ten problem miał w obydwu zagazowanych omegach. Okazuje się, że przy złym zestawieniu parametrów dla komputera gazowego rozjeżdżają się integratory i komputer zaczyna łapać błąd. Potem na zimnym silniku właśnie objawia się to nierówną pracą. Mój gazownik wział techa, komputer do ustawienia gazu i jeździliśmy pół godziny aż zgrał jedno z drugim. Od tej pory miałem spokój. Ale to oczywiście moje doświadczenia w tym temacie i u Was może być inny problem. ----------------- Pozdrawiam
Konrad
http://www.kiosk24.pl - Prenumerata czasopism |
| | |
rafcio19
 omega b caravan bochnia | 2006-05-19 16:46:59 witam kolegów
ja borykam sie z tym problemem już od dłuższego czasu, objawy te same tylko przy wyższych obrotach między 2 a 3 tys wymieniałem wszystko co mi wpadło do głowy, cewkę też, teraz właśnie zakupiłem nowy czujnik temp. na komputer - ten niebieski - jak wymienię to do dam znać, jakby któryś z was na coś wpadł to nie wsydźcie się i piszcie, bo na razie na forum nie było zadowalających rozwiązań
pozdrawiam |
| 2007-10-05 19:03 | |
Musasi
 Była Omega B Poznań | 2006-05-18 22:44:13 Mam to samo - dodatkowo zauważyłem u siebie, że po uruchomieniu całkiem zimnego silnika przez chwilę jest OK. Później w miarę rozgrzewania właśnie takie "pulsowanie" mocy w zakresie niskich obrotów i dodatkowo przy gaszeniu silnika w tym czasie wyraźne samozapłony przez sekundę.
Po całkowitym rozgrzaniu ciut lepiej.
Z tego można wyciągnąć wniosek że problem leży w złym przygotowaniu składu mieszanki przez komputer.
Standardowo świece, kable, filtry powymieniane, krokowy wyczyszczony, czujnik temp. komputera wymieniony.
Pozostał do ewentualnej wymiany czujnik temp. powietrza zasysanego, sonda i ... pytanie co jeszcze ?
Wężyków podciśnieniowych od groma - niby OK, ale kto wie ?
silnik x20se
sbieniek czy Ty sprawdzałeś czujniki temperatury ?
Może wspólnymi siłami uda się coś wymyśleć |
| 2010-02-20 11:03 | |
sbieniek
 OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-05-18 16:48:32 Ja zmieniłem maduł zapłonowy, świece, kable, przepływkę, sondę, filtry i dalej to samo.... sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia - OK. Komp nie wykazuje błędów..... ----------------- " Lepiej być Panem w piekle.....
....niż sługą w niebie .............." |
| | |
Kostekx20xev
 OMEGA B Kombi Poznań | 2006-05-18 08:20:26 Cewke i zapłon sprawdzę a jeśli chodzi o czujnik obrotu wałków rozrządu to też był już wymieniany tyle że objawy inne - checklampka i obroty max 4500 ( akurta wracałem z niemiec max 170km/h na banie -porażka)
|
| 2008-06-27 12:14 | |
kuba LOB WETERAN
 A Zawieje i nie zamiecie | 2006-05-17 15:14:44 Cytat:
| 2006-05-17 12:23:25, Zbynio pisze:
Miałem tak samo. Jakaś dziwna szarpanina na zimnym silniku do jakichś 2500obr/s. Aż w końcu sru przy odpalaniu komp w tryb awaryjny. Tech wykazał walnięty czujnik obrotów wałków. Po wymianie spokój. Może to to?
|
|
Problem z zapłonem? Cewka? ----------------- |
| 2021-12-26 00:52 | |
Zbynio
 wPiSdu | 2006-05-17 12:23:25 Miałem tak samo. Jakaś dziwna szarpanina na zimnym silniku do jakichś 2500obr/s. Aż w końcu sru przy odpalaniu komp w tryb awaryjny. Tech wykazał walnięty czujnik obrotów wałków. Po wymianie spokój.
Może to to?  ----------------- |
| 2017-04-30 16:13 | |
sbieniek
 OPEL OMEGA B COMBI Sulęcin | 2006-05-17 12:03:28 No to masz ten sam problem co ja... tylko u mnie większy zakres obrotów.... ----------------- " Lepiej być Panem w piekle.....
....niż sługą w niebie .............." |
| | |
Kostekx20xev
 OMEGA B Kombi Poznań | 2006-05-17 11:34:08 Witam
Silnik przerywa i szarpie przy bardzo delikatnym wciśnięciu pedału gazu. Chodzi o zakres od 800 do 1100 obr. Zarówno LPG i benzyna. Przeszkadza to w jeździe w korkach bo albo mogę jechać zupełnie bez gazu albo z pedałem wciśnietym.
Przy wyższych obrotach zero problemów. silnik jak w nicku, świece NGK 10tyś, kable jakieś 30tyś. kolektor pęknięty ale jutro będzie inny
Pozdro 4all bez Romana G i Andrzeja L |
| 2008-06-27 12:14 | |
| |
|