Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[125p/polonez] silnik od lanci, cromy, ritmo?

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2006-05-14 22:11:55

Cos mi sie obilo o uszy ze do fso podchodza silniki od jakiejs lanci czy chyba fiata tipo?
Jesli tak to od jakiego auta i jakie sa z tym zwiazane modyfikacje?
Gdzie indzies moge zweryfiowac te plotke jak ne tutaj, jedynie tutaj znajde osoby ktore znaja sie na rzeczy
pozdrawiam
2008-02-26 11:44
  
 
 2006-05-14 22:22:35

A poczytać forum, panie kolego to nie łaska???? Poszukaj to wszystko znajdziesz. Jak wyszukiwarka nie pomoże to przejrzyj forum od początku to i naprawdę wiele sie dowiesz. To samo na stronie i forum FSOAK.
2024-09-17 22:45
  
 
 2006-05-14 23:00:37

przegladlem w duzym stopniu cale to forum i konkretnej wypowiedzi nie znalazlem tylko cos o przekladaniu srodka silnika czy tak montowaniu turbo do 2.0
Ten silnik od lanci delty, on wkoncu podejdzie czy nie czy sie trzeba liczyc z jakimis grubszymi przerobkami?
chodzi mi o 2.0 dohc nie koniecznie o turbo
Prosze o konkretne odpowiedzi albo o przeslanie linkow na ktorych jest ten temt jakos fajnie przedstawiony fajnie=znaczy zrozumiale
2008-02-26 11:44
  
 
 2006-05-14 23:21:36

Cytat:
2006-05-14 23:00:37, tabi7 pisze:
przegladlem w duzym stopniu cale to forum i konkretnej wypowiedzi nie znalazlem tylko cos o przekladaniu srodka silnika czy tak montowaniu turbo do 2.0 Ten silnik od lanci delty, on wkoncu podejdzie czy nie czy sie trzeba liczyc z jakimis grubszymi przerobkami? chodzi mi o 2.0 dohc nie koniecznie o turbo Prosze o konkretne odpowiedzi albo o przeslanie linkow na ktorych jest ten temt jakos fajnie przedstawiony fajnie=znaczy zrozumiale


dużo sie da zrobić,ale nie wartobrać sie za wsadzanie poprzecznego i odwróconego silnika jak nie ma sie podłużnego(kompletnego) w zapasie...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
2021-02-12 09:09
  
 
 2006-05-15 09:04:16

Cytat:
2006-05-14 22:11:55, tabi7 pisze:
Cos mi sie obilo o uszy ze do fso podchodza silniki od jakiejs lanci czy chyba fiata tipo? Jesli tak to od jakiego auta i jakie sa z tym zwiazane modyfikacje? Gdzie indzies moge zweryfiowac te plotke jak ne tutaj, jedynie tutaj znajde osoby ktore znaja sie na rzeczy pozdrawiam

to było echo co Ci się obiło o uszy
1. można wstawić -ale to początek kostki rubika
2.zapytaj się jeszcze o skrzynię biegów która pasuje bo ta od lanci i tipo to zwykle nie
3. jeśli się pytasz tak ogólnie - odpowiem Ci też ogólnie zgodnie z poprzednimi wypowiedziami : odpuść sobie ! to robota dla tych co mają duuuuże doświadczenie i znajomość podzespołów fiata/lanci (pomijam czas i kasę)
bajarze opowiadają klechdy domowe - lancia/fiat wyjął -wsadził : bułka paryska - 2 godziny montaż i lata boczkami

-----------------
2007-02-27 15:13
  
 
 2006-05-16 00:26:32

A tego silnika wzdluznie nie mozna zamontowac, nie podejdzie pod polonezowska skrzynie, moze jest mozliwosc zamontowania przejsciowki pomiedz silnikiem a skrzynia. Lapy silnika to ja mysle ze nie beda pasowac i bedzie sie to wiazalo z przerobka kolektora wydechowego. Wiec jesli montowane sa te silniki to na bloku od fiata 132 2.0 dohc.
Moge prosic o link do jakiejs fajnej stronki poswieconej tej tematyce?
A jak sie maja silniki od forda sierry 2.0 dohc, podchodza bez problemow? Lapy silnika bedzie trzeba dorobic no i pewno skrzynie od sierry.
Musze zmienic ten silnik bo moj juz dlugo nie pochodzi a jeslli juz to czemu nie na cos fajniejszego?
Wszystkie opcje biore juz pod uwage
Rodzice chca wypchac ten samochod, ale co wam bede mowic, sie juz przywiazalem do tego samochodu
Prosze o pzedstawienie jakichs propozycji i mniej wiecej z jakimi modyfikacjami musze sie liczyc
Pozdrawiam...
2008-02-26 11:44
  
 
 2006-05-16 00:38:29

Na zlocie w Borkach był Polonez z motorem od Ritmo 130TC.
Trzeba było być i zobaczyć

-----------------
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem, ale szkoda, że jest to wieko od trumny
2018-03-04 15:25
  
 
 2006-05-16 01:10:35

Cytat:
2006-05-16 00:38:29, Marek131 pisze:
Na zlocie w Borkach był Polonez z motorem od Ritmo 130TC. Trzeba było być i zobaczyć



zrobiles moze zdjecie dolotu? zmiescily mu sie gazniki ?
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-16 01:43:21

ja mam zdjecie tego motorka, jak chcesz kosa to daj znac na priva to wysle ci na maila fotke

-----------------
Tylko prawdziwy twardziel sika pod wiatr :D
2013-08-27 23:33
  
 
 2006-05-16 10:27:59

Cytat:
2006-05-16 01:10:35, kosa131 pisze:
zrobiles moze zdjecie dolotu? zmiescily mu sie gazniki ?



Boczniaki na kolektorze od ritmo 130 TC wejda do poldka. U siebie bede miał kolektor od 130, tłumiki drgan od alfy(przyjołem ze fiatowskie maja taka sama grubosc), do tego flansza grubosci około 7 mm(aby połaczyc kolektor ritm oz tlumikami drgan od alfy) oraz 2 dellorto 40 dhla- wszystko wchodzi tyle ze od gaznika do sciany grodziowej zostaje około 4 cm Dlatego zastanawiam sie czy gazników za pomoca flanszy nie przykrecic bezposrednio do kolektora(w crofcie jest pokazany taka flansza). Wówczas dochodzi dodatkowo 15 mm czyli na filtry mamy juz okolo 55 mm . W Df na dzien dobry gaznik od sciany grodziowej wypada w serwie.

-----------------
2024-02-05 18:31
  
 
 2006-05-16 12:20:19

a polonez mial gaznik od...poloneza :/ wiec ze 130 koni troche pobieglo na łąke...
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-16 15:47:55

Cytat:
2006-05-16 12:20:19, kosa131 pisze:
a polonez mial gaznik od...poloneza :/ wiec ze 130 koni troche pobieglo na łąke...

ale tu chodzi oto : SILNIK ZZZZ RITMO 130TC !!!
prawda że to robi wrażenie
a'co tam jakieś gaźniki i inne duperele

-----------------
2007-02-27 15:13
  
 
 2006-05-17 00:31:31

Z cąłym szacunkiem tym razem wyjątkowo się z Automaticiem nie zgodzę:
"ale tu chodzi oto : SILNIK ZZZZ RITMO 130TC !!!
prawda że to robi wrażenie
a'co tam jakieś gaźniki i inne duperele "

Mylisz się akurat nie w tym przypadku.
Miałem przyjemność popatrzeć jak ten pold jeździ
i w porównaniu z poldem na seryjnym a nawet lekko wzmocnionym planem głowicy 2,0 była ogromna róznica. Ten polonez naprawde latał bokami.
co jeszcze było ciekawe - nie widziałem nigdy - i chyba już nie zobaczę tak zadbanego i czyściutkiego swapa.
Chłopaki od polda przyjechali w 5 furek, z czego 2 Xy, 600 kabrio, pold i nie pamiętam co jeszcze. I każda z tych furek była zrobiona tak, że oko bielało.
Nie partactwo tylko naprawdę ślicnzie odrestaurowane. Niekŧóre sa na fotach w wątku propozycja na majówkę, reszte wkrótce wrzucimy.
W rozmowie powiedzieli, że gaźnik polda jest rozwiązaniemtymczasowym i że ma ciut inne nastawy.
Chłopaki mieli też zaje...fajny pomysł na hamulce - aż za skuteczne w stosunku do karoserii poldka. Nie mam upowaznienia do opisywania na czym Ich pomysł polegał, nie spotkałem jeszcze opisu tego rozwiązania ani tu, na F@F ani na FSOAK. Osoby które oglądały poldka - Karbo, Ciekma, Psemcio, Adrian, Borys i pewnie Bolger oraz MArek131 moga poświadczyć, że nie piszę bajek tylko nie chcę opisywać bez upoważnienia czegoś, czego sam nie wymyśłiłem i może jest czyjąś tajemnicą.

Tym razem nie chodziło o przechwałki "co to ja nie mam pod maską" ale o pokazówkę bez słow CO potrafią i JAK to robią - wyjątkowo z głową i tak starannie, że tylko pozazdrościć.


-----------------
1) W tym kraju wszyscy biorą, tylko ryba nie chce.
2) Każdy dobry uczynek zostaje natychmiastowo i słusznie ukarany
2007-03-22 08:34
  
 
 2006-05-17 00:39:43

zwolennikiem swapów nie jestem, ale co do tego Poloneza to Kiejstut ma rację. Po tym co robił na asfalcie to daje do myślenia

-----------------
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem, ale szkoda, że jest to wieko od trumny
2018-03-04 15:25
  
 
 2006-05-17 01:58:39

a w temacie:

"A jak sie maja silniki od forda sierry 2.0 dohc, podchodza bez problemow? Lapy silnika bedzie trzeba dorobic no i pewno skrzynie od sierry. "

Teoretycznie można zapakować silnik odrzutowy z Hariera, a nawet umożłiwić ciąg w dół, celem pionowego wnoszenia.
Robiłeś kiedyś jakikolwiek SWAP ??
Akurat sierra (OHC gaźnik )nie jest prostym swapem- rzekłbym średnio trudnym.
Ale zacznijmy od najważniejszego: PO CO ? i ZA ILE ?
Jeżeli swapa prostego - DOHC (z Fiata !!) miałby Ci robic ktoś, bo sam nie umiesz - jeśli dostarczysz wszystkie potrzebne elementy tzn - silnik do założenia (bez rozbierania!) osprzęt i skrzynię która pasuje z tym silnikiem oraz gotowy wął napędowy (tak ,tak - do DOHCawałtez trzeba przerobić!) - to usłyszałem ,ze po dobrej znajomości za robotę musisz policzyć ladnych klika stówek do tysiąca.

Częsci te nie biora się z powietrza, więc jeśłi ich nie masz to musisz je kupić.
oceniam koszt na ok min 800-1000 zł. Zakładam ,ze masz wyjątkowe szczęście i kupiłes za ta kase silnik "do jazdy" z osprżetem,skrzynię i wał przystosowany do Twojego swapa.

Masz więc koszt ok 1500 2000. Jeżelichcesz to robić porządnie ina dłużejniż 1 sezon - z remontem silnika już koszt rośnie do ok 4000. Warto ??

Dla silnika DOHC sierry zakładam,ze nie remontujesz tylko wkladasz jak masz, ale rzeźby wiecej bo nie pasuje na mocowania i trzeba przerabiać mocowania i dorzeźbiać wał. Tylko pojawia się dodatkowy problem - silniki sierry DOHC zdecydowanie częściej są na wtrysku. Gaźnikowe to rzadkość. I co ?? przekładka elektroniki sierry do DFa ?? Potrafisz ? Czyznów ktoś kto weźmie jeszcze kilkaset złotych ?
Myślę, że w 3-4 tyś. PLN się zamkniesz.

Jeśłi myślisz poważnie o swapie - zacznij od najprostszego - sporo zaoszczędzisz. Na poczatek 1,6 lub 2,0 DOHCa (ważne -nadającego się do jazdy , a o to trudniej). Jeśli się na to zdecydujesz - wtedy wróć i zadawaj konkretne pytania (co jest potrzebne i jak zrobić to czy tamto) - chętnie pomożemy.

Ale swap czegokolwiek innego wybij sobie z głowy. Chyba, że masz zbędne kilka tysięcy lub darmowy dostep do częsci i warsztat samochodowy z prawdziwego zdarzenia do pomocy. Ze zbednymi chwilowo właścicielowi mechanikami i narzędziami.

To dopowiedź na pytanie ZA ILE - a ile chcesz w to wpakować ?

Na pytanie PO CO ? (czyli co chcesz przez ten swap uzyskać) musisz sobie odpowiedzieć sam. I to jest początek rozmowy o swapie na poważnie
Bo może dla ratowania Twojego FSO nie warto brnąć w swapa, tylko kupić polonezową OHVkę 1,6 np.z plusa rozbitka ?? Lub ambitniej - wyremontowaćswój lub inny na tip-top ??



-----------------
1) W tym kraju wszyscy biorą, tylko ryba nie chce.
2) Każdy dobry uczynek zostaje natychmiastowo i słusznie ukarany

[ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2006-05-17 02:08:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2006-05-17 02:08:40 ]
2007-03-22 08:34
  
 
 2006-05-17 08:55:39

Moje doświadczenia i kolegów z gaźnikiem poldka w dohc 2.0 ZAWSZE kończyły się powrotem do oryginalnej konstrukcji
webera (ale nie nastaw dysz) .
nie twierdzę że ten ritmonez nie lata bokami ,ale wiem że robota z gaźnikiem poldka -to spółdzielnia Daremny Trud - problem polega ogólnie na tym że albo jest mułowaty i ma ,,dziurę w mocy'' podczas przejścia pomiędzy 1a2 gardzielą ale pali rozsądnie (i tak więcej niż na dobrym weberze) ,albo bogata nastawa- pali jak smok i zrywa asfalt przy ruszaniu -z tym jednym ale : na trasie przy dochodzeniu do max. mocy/prędkości coś jakby trzymało - brak jakby piku mocy.
oczywiście nie jest niemożliwe przekonstruowanie gaźnika poldkowego aby miał dobre parametry tyle że nie będzie to gaźnik z poloneza (pomijam czas i kasę wydaną na dobieranie parametrów a by zrównać i przeskoczyć oryginał dochca)
z tąd ,,jest to rozwiązanie tymczasowe'' -czyli prawdopodobnie doszli do takich samych wniosków :
to jest proteza a nie właściwa kończyna

-----------------
2007-02-27 15:13
  
 
 2006-05-17 16:33:42

Do kolegi co sie pytał jak wsadzić silnik z przednionapędówki.
Kup 2 silniki, jeden zużyty DOHC z fiata 131/132/Argenta (koszt 100-200zł), może być dobry jak Ci sie uda trafic. Dziś taki poszedł na allegro. Silnik 2000
I kup silnik z przednionapędówki.
Zamien głowice, smok pompy oleju, miske, pompe wody i wszystko co potrzeba. Napewno będzie Ci łatwiej wsadzic taki silnik, jak bedziesz miał drugi na częsci. I dużo łatwiej znaleźć silnik DOHC w dobrym stanie z przednionapędówki, Dedra, Croma, Regata itd.
Jest to dość pracochłonne i wymaga wiedzy, ale wg mnie jeśli ktoś sie zna, to powinien dać rade.
Poczytaj też post użytkownika SERU i jego perypetie z takim silnikiem.
Pozdrawiam i życze powodzenia!


Wik

-----------------
DOHC
2013-11-29 20:59
  
 
 2006-05-17 19:15:50

Cytat:
2006-05-17 16:33:42, Wik pisze:
Do kolegi co sie pytał jak wsadzić silnik z przednionapędówki. Kup 2 silniki, jeden zużyty DOHC z fiata 131/132/Argenta (koszt 100-200zł), może być dobry jak Ci sie uda trafic. Dziś taki poszedł na allegro. Silnik 2000 I kup silnik z przednionapędówki. Zamien głowice, smok pompy oleju, miske, pompe wody i wszystko co potrzeba. Napewno będzie Ci łatwiej wsadzic taki silnik, jak bedziesz miał drugi na częsci. I dużo łatwiej znaleźć silnik DOHC w dobrym stanie z przednionapędówki, Dedra, Croma, Regata itd. Jest to dość pracochłonne i wymaga wiedzy, ale wg mnie jeśli ktoś sie zna, to powinien dać rade. Poczytaj też post użytkownika SERU i jego perypetie z takim silnikiem. Pozdrawiam i życze powodzenia! Wik



wszytsko fajnie, tyle ze Seru wkladal silnik od ritmo - ktory jest de facto tym samym silnikiem ktore mialy fiaty ze wzdluznie montowanymi silnikami, zas dedra, croma to juz silniki conajmniej z odwroconymi kolektorami i bez walkow posrednich. Moga wiec w trakcie dojsc problemy z niepasowaniem np miski (zgaduje, ale croma miala pompe oleju na piewszym czopie walu korbowego), smoka od jakiejkolwiek tylnonapedowki, nie zdziwilbym sie tez gdyby nie chcialo pasowac np kolo pasowe na wal korbowy albo inne kwiatki... To ze ludzie remontyuja stare dohc z ich wszytskimi wadami zamniast za 500zl sciagnac crome z niemiec chyba jednak ma jakies glebsze uzasadnienie...
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-18 00:15:59

No rozumiem, ze miska musi być inna i tak samo smok.
A na odwrócone kolektory, to głowica ze starego dohca.
Ale kto powiedział że tego sie nie da zrobić?
Czemu do razu zniechęcać kogos?
A nóż mu sie uda.
Próbować zawsze można.
Pozdro!

-----------------
DOHC
2013-11-29 20:59
  
 
 2006-05-18 03:33:29

to chyba nie jest zniechecanie tylko pokazanie problemow
czekajacych na smialka

przerabialem temat cromy w poldku z seryjnego silnika
zostal tylko blok i wal korbowy

ja odradzam takie patenty (ja wsadzalem turbo wiec
troszke wieksze uzasadnienie bylo, poza tym kilka wiaderak czesci
i jeden duzy regal bez tego lub duzej sakiewki daruj sobie
i szukaj 132 131)

-----------------
fiat 125p 2.0 16v turbo projekt
fiat 131 2d rusta style
----------------------------------------------
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, lecz sztuką jest zrobić to boczną
2020-03-15 22:23
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM