Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zetec 1,6 faluja obroty na zimnym silniku

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2006-05-16 17:49:29

do lodówy go !!!!!
i potem mierzysz omomierzem wrtości
jak poczeba ci zmierzyc dodatnie - to ......
fakt z tą wodą - na mój gust nie zaszkodzi mu (stykom )
ale ............(...... co bym bez ręki nie został)


-----------------
ESCORT MK7 KOMBI 97r
1.6 16v ZETEC-E
LPG :))
sorry za literówki
i GALAXY 1,9 TDI 150KM @360 TIPTRONIC
2010-04-10 23:45
  
 
 2006-05-16 17:11:44

Cytat:
2006-05-16 13:49:13, Kielek pisze:
Zmierz go i wtedy będziesz wiedział, czy to on. Tzn. zbierz charakerystykę



tak właśnie zamierzam zrobić, w ten weekend. Zwłaszcza, że mam przeciek płynu, w miejscu, gdzie przychodzi uszczelka od obudowy termostatu, przez co obudowa wygląda jak zaszroniona.

Problem polega na tym, że nie za bardzo wiem jak podłączyć w czujniku miernik, i czy można go zamoczyć, ew. jakaś podpowiedź jak go doprowadzić do odp temp.

pzdr.
Czester


rysunek poglądowy

-----------------
pzdr.
Czester

FEFK#1238
2014-05-20 20:50
  
 
 2006-05-16 16:36:29

Cytat:
2006-05-16 09:26:55, Kielek pisze:
w obudowie termostatu są dwa czunki - ten od góry podaje informacje do wskaźnika, ten z boku do kompa - chyba. W każdym wypadku łatwo sprawdzić - odłączasz czujnik i patrzysz na wskaźnik.


u mnie odwrotnie !!! tak jak wisnia pisze .....
mi za to coś szyczy pod maską - odpiecie przepływki i jest prawie ok. . przepływka jest czysta,, !!!!

-----------------
ESCORT MK7 KOMBI 97r
1.6 16v ZETEC-E
LPG :))
sorry za literówki
i GALAXY 1,9 TDI 150KM @360 TIPTRONIC
2010-04-10 23:45
  
 
 2006-05-16 13:49:13

Cytat:
2006-05-16 12:56:32, czester pisze:
Witam, problem falujących obrotów to przypadłość chyba wszystkich essinek. Mój 1.3 też ma z tym problemy, potrafi nawet zgasnąć, ale co zauważyłem, że wszystko zależy od temp. otoczenia, np dziś nie było "bujania" bo na zwenątrz było trochę chłodniej. Dlatego w moim przypadku podejrzewam czujnik temp. od kompa, chyba, że macie inne sugestie. pzdr. Czester


Zmierz go i wtedy będziesz wiedział, czy to on.
Tzn. zbierz charakerystykę

-----------------
****************
Kiełek #031
Zajefajny Escort był... I ma już nowego Pana.


Hamulce EBC
2017-03-10 10:19
  
 
 2006-05-16 12:56:32

Witam,

problem falujących obrotów to przypadłość chyba wszystkich essinek. Mój 1.3 też ma z tym problemy, potrafi nawet zgasnąć, ale co zauważyłem, że wszystko zależy od temp. otoczenia, np dziś nie było "bujania" bo na zwenątrz było trochę chłodniej. Dlatego w moim przypadku podejrzewam czujnik temp. od kompa, chyba, że macie inne sugestie.

pzdr.
Czester

-----------------
pzdr.
Czester

FEFK#1238
2014-05-20 20:50
  
 
 2006-05-16 12:51:53

u mnie w MKVII ten od góry jest do kompa ten od dołu od wskaźnika !! ZETEC 1,6 16v 90 KM rok 97.....

-----------------
2013-09-27 22:40
  
 
 2006-05-16 09:26:55

Cytat:
2006-05-16 08:41:46, dymek666 pisze:
a ktory to czujnik?


w obudowie termostatu są dwa czunki - ten od góry podaje informacje do wskaźnika, ten z boku do kompa - chyba. W każdym wypadku łatwo sprawdzić - odłączasz czujnik i patrzysz na wskaźnik.

-----------------
****************
Kiełek #031
Zajefajny Escort był... I ma już nowego Pana.


Hamulce EBC
2017-03-10 10:19
  
 
 2006-05-16 08:41:46

Cytat:
2006-05-15 21:39:12, wisnia003 pisze:
PS. zapomniałe że wymieniłem też już po tym wszystkim czujnik temperatury płynu chłodzącego ten co podaje informację o temperaturze w/w płynu do komputera. Efekt - obroty bez zmian jak na koniec postu poniżej.


a ktory to czujnik?

-----------------
FOKA oczywiscie KOMBI 03r
1.8 TDCI * na razie bez modyfikacji
--------------------------------
ESCORT MK7 KOMBI 95r
1.6 16v ZETEC * LPG
2012-04-02 18:18
  
 
 2006-05-15 21:39:12

PS. zapomniałe że wymieniłem też już po tym wszystkim czujnik temperatury płynu chłodzącego ten co podaje informację o temperaturze w/w płynu do komputera.

Efekt - obroty bez zmian jak na koniec postu poniżej.

-----------------
2013-09-27 22:40
  
 
 2006-05-15 21:24:49

Mój na zimnym gasł, tak mu obroty falowały - poczytałem i wymieniłem:
- przewody WN (motocraft), świece NGK, filtr powietrza, filtr paliwa filtr oleju a wszystko to przy okazji wymiany rozrządu i oleju.

Efekt obroty na zimnym nadal falowały tak że aż gasł - czyli efekt żaden.

Poczytałem dalej i:
- wyczyściłem krokowca i zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej wraz z przewodami gumowymi (wszystko to w benzynce ekstrakcyjnej) + znalazłem dziurkę w jednym z przewodów odpwietrzenia w/w skrzyni i wymieniłem go na nowy.

Efekt - obroty falują zaraz po odpaleniu jakieś dwa razy w góre i w dół w bardzo małym zakresie a później ustawiają się na książkowe 800 - 850 obr/min.
Sęk w tym że jak sie nagrzeje to na jałowym obroty mam na poziomie 1100 obr/min. Więc za dużo.
Następnym krokiem będzie czyszczenie już opisanego trójnika czyli skraplacza par paliwa.
Efekt opiszę po fakcie.




-----------------
2013-09-27 22:40
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM