2006-05-15 08:39:15
Może ktoś miałby pomysł gdze może być przyczyna. Zdarzyło się już ze 2-3 razy.
1.Po nocy znalazłem b.duzy wyciek płynu pod samochodem - zbiornik wyrównawczy pusty - kapało w kilku miejscach z blach osłaniających silnik od dołu. Płyn uzupełniłem, pojechałem do warsztatu - nie ma wycieku. Nie chcieli ze mna gadać. Uruchomiłem silnik na kilkanaście sek - kapie. Rozebrali pół samochodu, wyjęli chłodnicę - u dołu na krawędzi były b. małe ślady płynu. Stwierdzili - chłodnica, ale da się naprawić (tu o używanych chłodnicach nie ma mowy - za nową firma żąda ok.1900zł). Co zrobili - nie wiem, musiałem iść do roboty. Wieczorem samochód był gotów - nie ciekło. Po kilku dniach:
2. 20 min po przyjechaniu do pracy, ktoś mnie zawiadomił : Angie, masz leakage z samochodu. Pobiegłem na parking. Ogromna kałuża zielonego płynu, kapie z blachy osłaniającej silnik od dołu. Co 1/2 sek kropla. Wyciekło 1/2 zbornika wyrównawczego. Uruchomiłem silnik na kilkanaście sek. Po zgaszeniu PRZESTAŁO CIEKNĄĆ.
Po przemyśleniu, doszedłem do wniosku, że to pewnie pompa. W jakimś położeniu jest nieszczelna i przecieka. W innym wszystko jest OK.
Wymieniłem na nową, nieznanej firmy, na pudełku było napisane Made in Germany.
Wymieniłem również termostat, bo samochód grzeje się przy takich upałach, jakie mamy ostatnio (dzień ok.40 st., wieczór 33).
W warsztacie po wymianie pompy sprawdzali czy tem wyciek nie jest związany z ciśnieniem. Nagrzali samochód do ok.100 st (czerwona kreska jest u mnie przy 105st) - nie było śladu wycieku.
Przypuszczam, że grzanie się, to inny problem. Jestem w czasie investigation.
I co? wczoraj, po tygodniu od wymiany pompy - znów wyciek na parkingu. 1 kropla na 2sek. Po uruchomieniu silnika wyciek zmalał.
Niestety nie mam już pomysłów. Help me!
-----------------
Russelsheim weiss was gut ist... Rummel Bier!