Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Tloki od 1,6 DOHC w 2.0 - doswiadczenia?

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-05-23 20:20:40

Witam.
Mam mozliwosc kupienia tlokow od 1,6 dohc (oczywiscie nominalnych i uzywanych ale w bdb. stanie). Ze wstepnych pomiarow i ogledzin wychodzi mi ze wszyskie wymiary (srednica tloka, srednica sworznia, odleglosc sworznia od denka, dlugosc plaszcza, grubosc pierscieni) sa takie same jak w tloku od 2.0 Roznica polega na tym, ze tlok od 1,6 ma wypukle denko - wypuklosc ma ksztalt scietego stozka o srednicy podstawy okolo 63mm, wysokosci 8mm i srednicy gornej plaskiej czesci nieco ponad 30mm (pisze z pamieci wiec moge sie mylic).
Zastanawiam sie czy ktos ma jakies doswiadczenia w zastosowaniyu takich tlokow do 2.0.

Czy ktos liczyl stopien sprezania dla silnika 2,.0 ze standardowa glowica i takimi tlokami (nie chcialbym wywazac otwartych drzwi .

czy takie tloki bez zadnych problemow poprawnie pracuja w 2,0? czy po ich zastosowaniu beda odczuwalne korzysci ze zwiekszenia stopnia sprezania czy tez trzeba bedzie na tyle opoznic zaplon ze roznica w osiagach bedzie prawie nieodczuwalna?
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-23 20:28:17

trudno powiedziec,ale wiem ze jak pomarancz wsadzil wypukle tloki do siebie to non stop bylo stukowe.ale jak cena jest dobra to jaki problem kupic takie tloki i splanowac?

-----------------
WWW.POOCHATY.COM
2018-10-22 14:40
  
 
 2006-05-23 20:37:28

Cytat:
2006-05-23 20:28:17, Poochaty pisze:
trudno powiedziec,ale wiem ze jak pomarancz wsadzil wypukle tloki do siebie to non stop bylo stukowe.ale jak cena jest dobra to jaki problem kupic takie tloki i splanowac?



Zastanawiam sie wlasnie nad wstawieniem takich tlokow ze wzgledu na wypukle denko. Jesli do 2.0 bedzie zbyt wypukle to moze w 1,8 sie sprawdzi? wtedy tloczki z 1,8 wstawilbym do 2.0
Cena tych tlokow nie jest jakas super- okazyjna (40zl/sztuka), a nominalnych tlokow do 2,.0 mam ze dwa komplety wiec kupowanie kolejnych po to zeby im jescze denka frezowac raczej nie ma sensu
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-23 20:43:22

Sprezanie robi sie dosc spore, sa chyba male problemy ze stukowym jak wspominal Poochaty. Do 1.8 sa na pewno w sam raz, tak samo jak tloki 1.8 w 2.0. Chyba poza garbem niczym sie nie roznia.

-----------------
Jezdzacy Fiat 128 CL gr 2
www.youtube.com/user/yapko128
2015-08-19 15:24
  
 
 2006-05-23 20:49:01

jakie tloczki mialo ritmo 130? powaznie zastanawiam sie nad dopezeniem silnika + glowica z duzymi zaworkami ssacymi od 131 kombi + 2x weber 40dcoe Tym bardziej ze praktycznie wszystkei potrzebne czesci mam (no, oprocz kolektora ssacego ale nad tym tez juz pracuje)
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-24 09:51:37

Kosa , ja mam w moim 2.0 tłoki z 1.8 i wszystko bangla jak złoto , nie mam stukowego , moc jest i wszystko jest gitara , pali na gazie od strzała po miesiącu stania , na benie też chodzi bez zastrzeżeń , zapłon mam na 10st. wyprzedzony i nic się nie dzieje A co do tłoków z 1.6 , to myślę , że powinieneś wtedy zastosować głowicę z 1.6 , bo podobno tam jest inny kształt komory spalania ... nie wiem dokładnie , ale podobno.... Ja narazie myślę o wstawieniu glowicy z 1.8 do mojego smoka i troszkę ją przerobić... i może wałków z Argenty....
Tyle ode mnie ... może Ci się to przyda ....
Pozdro. Piotrek.

-----------------
"... życie choć piękne tak kruche jest ( ... ) wystarczy jedna chwila by stracić je ... "
Janusz Kulig ( 1969 - 13.02.2004 )

PŁYNNA CZEKOLADA

FILMY
2020-11-10 09:16
  
 
 2006-05-24 10:03:16

obecnie mam taka konfoguracje: glowica z argenty na bloku ze 131 kombi, zawory normalne (42mm), walki z kombi (mysle ze to samo co z argenty), tloki plaske, weber 34ADF. Pamietam jak ten silnik ciagnal na orginalnej glowicy (zaworki ssace 43,5mm) - bylo wyraznie czuc roznice w gornym zakresie obrotow.

Mam tez orginalna glowice na duzych zaworach, mam tez blok z tlokami od 1,8 (calkiem przywoity, zastanawiam sie czy nie zbudowac z tego silnika...), dwa webery 40DCOE, glowice i walki z argenty i mozliwosc nabycia tlokow od regaty 100S. I zastanawiam sie jak z tego wszytkiego wymodzic jakis fajny motor

opcja 1:
1,8 + glowica z 2.0 na duzych zaworach + tloki z 1,6 + weberki. Stopien sprezania bylby w rozsadnych granicach, bo glowica z 1,8 miala mniejsze komory spalania.

opcja 2:
1,8 + tloki z 1,6 + orginalna glowica z orginalnym dolotem (lub glowica z argenty). Taki tymczasowy silnik a w miedzyczasie poskladalbym sobie ...

opcja 3: 2.0 + tloki z 1,8 + glowica na duzych zaworach + 2x dcoe/lub L-jetronic.


Co polecacie?

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2006-05-24 11:09:08 ]
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-24 10:29:11

Cytat:
2006-05-23 20:20:40, kosa131 pisze:
Czy ktos liczyl stopien sprezania dla silnika 2,.0 ze standardowa glowica i takimi tlokami (nie chcialbym wywazac otwartych drzwi .



Przed chwilą policzyłem i powiem Ci że bym się bał.
Jeśli przyjmiemy że to 132C2.000 to ma stopień sprężania 8.9. Czyli pojemność skokowa jednego cylindra to 498,75 cm^3 a objętość komory spalania to 56 cm^3. Z podanych przez Ciebie wymiarów wynika że spadek objętości wynosi 13,5 cm^3 (to dość zgrubne szacowanie, sam nie wiem ile jest garbuw 1.6, na moich mi się tego nie udało dokładnie zmierzyć nigdy). W ten sposób otrzymujemy odpowiednio pojemności 485,25 oraz 42,5. Stopień sprężania rośnie do około 11,42. Sporo. Chociaż z drugiej strony to tak jakbys splanował głowicę o 4,1 mm. A z tego co słyszę (i widzę) od ludzi to przesadzenie ze stopniem sprężania w dwójce z reguły ma nienajlepszy wpływ na stan skupienia panewek (dość szybko zmienai się na płynny
W kazdym razie na Pb95 może już być ciężko.
2014-02-13 14:56
  
 
 2006-05-24 10:53:17

rozbierałem 1585ccm 84x71,7 i 1995ccm 84x90
i głowice są IDENTYCZNE w komorze spalania
ponieważ fiat bardzo lubił w seriach unifikację
gdy zmieniono w 1976' tłoki/skok w silniku 1,6 z 1592 80x79,8 na
1585 84x71,5 zmieniono też głowicę (komorę spalania)
rok potem 1995ccm zastąpił 1756cc z taką samą głowicą (1585)
a nie z 1756(miała małą komorę spalania a szersze kanały dolotowe).
oczywiście równolegle robiono wersje ,,usportowione '' 131/ritmo z innymi nieco dolotami/zaworami i komorami ale to były ograniczone ilośći .
aby podnieść stopień sprężania można też zastosować w 2.0 głowicę 1,8


-----------------
2007-02-27 15:13
  
 
 2006-05-28 17:11:00

jak juz pisałem na fso przyczyną stukowego był gaźnik podciśnieniowy, po zmianie na mechaniczny stukowe ustąpiło...

-----------------
uprzedzam ze nie zawsze odbieram telefon i jednoczesnie przepraszam tych ktorzy przez to cierpią..
;)
2025-01-24 09:53
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM