| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
arielka LOB MEMBER
 Omesia C 2.6 Design ... Ostróda | 2006-06-18 23:11:58 Cytat:
| 2006-05-29 22:32:46, szefer pisze:
Czy ktos wie gdzie mozna kupic wyczynowe sprezyny i armortyzatory do Omegi B MV6 ??
|
|
Może interesuje Cię EIBACH?
Jeśli tak, to zapraszam na prv.
PZDR ----------------- www.vlinss.pl |
| 2015-08-06 15:37 | |
szefer DEADSOUL
 opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-06-18 23:08:18 http://www.ictus.cba.pl/piladrift/
Jest tylko pare zdjec, jak kumpel mi przyniesie wiecej fotek to wkleje. |
| 2017-10-17 00:07 | |
KOLIBERk LOB SYMPATYK
 S63 + G65 Londyn | 2006-06-11 13:43:39 Ty lepiej pamietaj o fotkach i moze jakims nagraniu video ----------------- Pozdrawiam.T.K.
-----------------
...bedac pionkiem na obcym froncie... |
| 2018-12-31 00:10 | |
szefer DEADSOUL
 opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-06-10 23:32:44 Jezeli ktos jest chetny zobaczyc omege w kacji to zapraszam do pily 17, biore udzial w zawodach, pewnie zadnych rewelacji nie bedzie ale jezeli ktos chce to niech wpada  |
| 2017-10-17 00:07 | |
SEBA-OMEGA
 OMEGA A & VECTRA A Radom | 2006-05-30 10:38:56 Cytat:
| 2006-05-29 22:32:46, szefer pisze:
Czy ktos wie gdzie mozna kupic wyczynowe sprezyny i armortyzatory do Omegi B MV6 ??
|
|
Nie znasz allegro i ebay.de
A jak chcesz wyłacznie nowe to FOSAB. ----------------- OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452 |
| 2011-06-07 07:50 | |
szefer DEADSOUL
 opel Omega Bi-Turbo Poznań | 2006-05-29 22:32:46 Czy ktos wie gdzie mozna kupic wyczynowe sprezyny i armortyzatory do Omegi B MV6 ?? |
| 2017-10-17 00:07 | |
marekcaramba (S) LOB MODER
 Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2006-05-28 08:12:16 Procedurka sprawdzenia "spięcia" dyfra...
Źródło TIS
Dyfer nie musi byc nagrzany ani tam inne sprawy.
Strona 1
Strona 2
|
| 2012-06-14 20:21 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2006-05-25 20:25:35 U mnie w piwnicy lezy tak główka (55%) i czeka na dobre czasy  .
----------------- [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:25:55 ] |
| 2025-11-14 21:21 | |
profil-usunięty
 | 2006-05-25 20:23:31 Jutro zrobię próbę z 1 kołem w górze, przy okazji sprawdzę korek jak radzi Piotr i napiszę swoje spostrzeżenia  ----------------- |
| | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2006-05-25 20:20:26 45% w omedze A
w B nie wiadomo
Cytat:
| 2006-05-25 20:16:56, PiotrS pisze:
U mnie idzie dość cieżko (ja mam 55%) ale idzie . Szpera. Sprawdź czy na korku spustowym nie ma jakiegoś napisu. np spez oil [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:18:03 ] [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:19:03 ]
|
|
Piotrze próbę robiłeś na zimnej czy rozgrzanej przekładni? [ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-05-25 20:26:09 ] |
| 2013-08-03 22:11 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2006-05-25 20:16:56 Cytat:
| 2006-05-25 19:10:56, Immo pisze:
Stawiało umiarkowany opór. Dało się obracać 1 ręką. Przy baardzo wolnym kręceniu drugie kręciło się w tę samą stronę.
|
|
U mnie idzie dość cieżko (ja mam 55%) ale idzie  .
Szpera.
Sprawdź czy na korku spustowym nie ma jakiegoś napisu.
np spez oil
-----------------
[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:18:03 ][ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-05-25 20:19:03 ] |
| 2025-11-14 21:21 | |
marekcaramba (S) LOB MODER
 Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2006-05-25 20:16:06 Cytat:
| 2006-05-25 19:10:56, Immo pisze:
Stawiało umiarkowany opór. Dało się obracać 1 ręką.
...
|
|
to nie wiadomo, czy jest szperka... powinno iść znacznie
ciężej
ja u siebie w BMW mam slip na 25% (czyli niewiele)
po podniesieniu jednego koła do góry (oczywiście na N, awtomat)
ciężko jest obracać koło, trzeba się nieźle przyłożyć
Jakie spięcie w % jest w omegach?
Wiem, że u Piotra w EVO 55% (tam to nie powinno się dać
koła przekręcić jedną ręką)
Jest sposób na wyliczenie % spięcia dyfra.
Trzeba mieć klucz dynamometryczny o dużej ilość Nm
ciężarek (jaki nie pamiętam), oraz odpowiedni wzór.
Gdzieś w TIS było, szukać pod słowem kluczowym
*slip* (z gwiazdkami). [ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-05-25 20:20:11 ] |
| 2012-06-14 20:21 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2006-05-25 20:00:04 możliwe, nie rozbierałem na części.
te tarczki w omedze są z czegoś organicznego, czy jakieś spieki?
hehehe, wisko to jest w wentylatorze w A ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
| 2013-08-03 22:11 | |
marekcaramba (S) LOB MODER
 Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2006-05-25 19:55:06 Cytat:
| 2006-05-25 18:56:08, MEGA_3 pisze:
w omedze jest blokada wiskotyczna...
|
|
rozbierałem jeden dyfer z podwyższonym tarciem
jest to sprzęgło wielopłytkowe cierne...
podobne jest do sprzęgła motocyklowego zamkniętego w cylindrze
nie ma tam sprzęgła wiskotycznego (lepkościowego)
edit:
udało mi się to namierzyć w TIS'ie
Jak wygląda rozłożona szpera...
[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-05-28 08:21:20 ] |
| 2012-06-14 20:21 | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2006-05-25 19:22:14 hehehe, tamta dyskusja to 2-3 lata wstecz zapewne.
wtedy byłem w temacie blokad tylko teoretykiem
policja, karetkowozy i inne "specjalne" to miały
skoro masz to się ciesz bo to fajna sprawa
jedyny minus to opony dużo szybciej umierają ----------------- www.motoryzacja.sklep.pl |
| 2013-08-03 22:11 | |
profil-usunięty
 | 2006-05-25 19:10:56 Cytat:
| 2006-05-25 17:17:45, PiotrS pisze:
Koło kręciło się łatwo czy trudno?
|
|
Stawiało umiarkowany opór. Dało się obracać 1 ręką. Przy baardzo wolnym kręceniu drugie kręciło się w tę samą stronę.
MEGA_3:
Metodę z podnośnikiem znalazłem gdzieś na forum przy okazji dyskusji o szperze (z Twoim udziałem zresztą  ). Zachowanie auta też wskazuje na obecność szpery: startując ostro nie zarzuca dupą, maluje równe 11 przy paleniu laczka, ślizgi są łatwo kontrolowalne, nie czuć by wewnętrzne koło mieliło w miejscu. Wg stanu mojej wiedzy mam szperę, a jeżeli nie to tragedii nie ma, bo auto znakomicie się prowadzi
Skoro jak ująłeś cywilne MV6 ze szperą to rzadkość to rozumiem, że miały ją Polizeiwageny? [ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2006-05-25 19:19:42 ] |
| | |
MEGA_3 LOB WETERAN
 caravany dziwne Kalisz | 2006-05-25 18:56:08 w omedze jest blokada wiskotyczna która zaczyna działać gdy różnice w prędkościach obu kół nie są na poziomie 0 i więcej % ale od wartości równej i większej niż 55% różnicy prędkości obr obu półosi
temperatura całej przekładni też ma znaczenie jeśli chodzi o jego skuteczność, Zimny dyfer zachowuje się inaczej.
olej w tych mostach to też nie taki zwykły jest a i wymiany winien mieć przynajmniej co 100kkm
sprawdzanie na podnośniku raczej na wiele się nie zda w tym przypadku.
ale to tylko moje doświadczenia z omegowskimi szperami i tylko moje zdanie
cywilne MV6 zeszperowane to egzemplarz wręcz kolekcjonerski więc gratuluję takiego wyposażenia
----------------- www.motoryzacja.sklep.pl[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-05-25 18:59:00 ] |
| 2013-08-03 22:11 | |
PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2006-05-25 17:17:45 Koło kręciło się łatwo czy trudno? ----------------- |
| 2025-11-14 21:21 | |
profil-usunięty
 | 2006-05-25 14:23:18 Auto akurat stoi u mechanika (przegląd zawieszenia), więc była okazja pokręcić kołami w powietrzu  .
A metodę z 1 kołem też wypróbuję  ----------------- |
| | |
marekcaramba (S) LOB MODER
 Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2006-05-25 14:16:48 Cytat:
| 2006-05-25 13:45:33, Immo pisze:
Kręcąc tylnym kołem podczas gdy auto było na podnośniku. W dyfrze bez szpery drugie powinno kręcić się w przeciwną stronę. U mnie nic takiego nie występuje
|
|
to dobra metoda, ale jest jeszcze szybsza
podnosi się tylko jedno koło nie dwa
(auto na luzie i bez hamulca ręcznego)
kręcisz kołem jak idzie swobodnie to brak szpery
jak idzie z trudem (szpera do ~30%) to jest szpera
jak szpera powyżej tej wartości to nie da się pokręcić kołem
(tak jakby ręczny trzymał)
dopisane:
oczywiścei mówimy tu o szperach, które zapięte są na stałe
(sprzęgła z płytek metalowych)
są szpery sterowane elektronicznie, wiskotyczne i diabli jeszcze wiedzą jakie
tam to nie działa tak jednoznacznie (włączony silnik, odpowiednia
różnica prędkości obrotowaych kół itd). [ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-05-25 14:32:41 ] |
| 2012-06-14 20:21 | |
Następna strona [ 1 2 3 ] |
|