Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Temperatura

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2006-07-03 21:39:48

Koledzy,
Styki poczyściłem, przewody sprawdziłem iniby wszystko jest OK, ale przepalił mi już kilka bezpieczników 30A (
Normalnie ręce opadają.
Aktualnie założyłem 40A i jeszcze się tryzma, może komuś też się przydażyło coś podobnego?
Może gdzieś jest jakieś zwarcie?
Wydaje mi się, że bezpiecznik nie wytrzymuje połączenia - wysokie obroty silnika w połączeniu na full działającą klimatyzacją
(
2007-08-22 16:12
  
 
 2006-07-03 15:47:20

Panowie,
W mojej MV6-tce był idealnie ten sam kłopot i jeździłem tak pół roku - wymiękły ASO Opla i wszyscy mechanicy, wymiękły między czasie też węże gumowe od temperatury i musiałem prawie wszystkie je wymienić
Ale do rzeczy, wspomniany bezpiecznik 30A w komorze przekaźnikowej, przy wysokiej temperaturze na zewnątrz przepala mi się nawet 2 razy dziennie i mam wrażenie, że dzieje się to w momencie załączenia klimatyzacji na pełnych obrotach.
Jak temu zaradzić, może zmienić go z 30A na 40A?
Doradźcie proszę

Cytat:
2006-04-25 08:59:31, Arthuros pisze:
Ja załatwiłem temat definitywnie. Lecisz do InterCarsu kupujesz tam silikon Elringa w kolorze szarym. Potem lecisz na CPN i kupujesz litr benzyny, a potem do chemika i troche acetonu. Wszystko rozbebeszasz , czyścisz benzynką, odtłuszczasz acetonem. Smarujesz silikonem, ale tylko tyci, tyci, troszke więcej w miejscu półokrągłych gumek na wałku.Pokrywyw miejscu uszczelek też. Potem wszystko zakładasz i dokręcasz PALCAMI. Czekasz 2 godziny i dokręcasz 0.8 kg/m patzrąc czy uszczelka się nie wysuwa. Potem czekasz dobę, a najlepiej dwie, wsiadasz i śmigasz

2007-08-22 16:12
  
 
 2006-06-22 22:38:41

poszukam czujnika jak będzie be to wymiana.
a odnośnie tego Tech-a to mam coś tagiego w pracy: Magneti Marelli typ UNI-CHECK 2000 - ale koleś od jego obsługi powiedział że jak u mnie na kompie w aucie nic nie wskazuje to ten "Tech" nic nie wskaże. a ja się nie znam
pozostaje mi tylko pojechać do ASO
ta temp. 100 stopni i troszke więcej nie jest zbyt dobra dla motorku

Dsiękiś
i pozdrawiam
2012-04-23 11:29
  
 
 2006-06-22 21:57:28

Cytat:
zjebany wskaźnik/czujnik ten przy chłodnicy koło pompki?



Wskaznik na desce rozdz / czujnik temp z tylu silnika - z niego wskaznik ma dane.

Cytat:
a i jeszcze "Tech"?



Urzadzenie diagnostyczne do Hopli

Pojedz do mechanika

-----------------
2025-09-17 20:37
  
 
 2006-06-22 21:39:59

Było mnóstwo tematów odnośnie temperatury silnika , poczytaj troszke ,a będziesz wiedział o czym piszą do ciebie

-----------------
Hamownia , Immobilizery , Naprawa ECU EDC15 EDC16 , Diagnostyka Launch X431 , Naprawa Liczników

WSZELKIE SPRAWY HANDLOWE TYLKO NA MAILA

autoseba@o2.pl
2008-08-18 23:59
  
 
 2006-06-22 21:21:57

Cytat:
Uszczelka pod głowicą może Ci puszczać. Sprawdź czy nie czuć spalin ze zbiornika na płyn chłodzący i czy nie bulgocze przy gazowaniu.



gdzie wąchać?
co ma bulgotać?

Cytat:
Zacznij od techa - pokaze rzeczywista temperature.

Patrzac na wachania temperatury uklad dziala poprawnie.
Jedynie sklala jest za wysoka - zjebany wskaznik / czujnik.



zjebany wskaźnik/czujnik ten przy chłodnicy koło pompki?
a i jeszcze "Tech"?

sorki za może dla nie których banalne pytania ale pierwszy raz ma taki motorek (czytaj V6) pod maską.
2012-04-23 11:29
  
 
 2006-06-22 21:04:11

Cytat:
jeżdżąc czy to w mieście czy na trasie temp. dochodzi do 100 i gdy przekroczy około 102 stopnie włączają się wentylatory (chyba) i temp spada do około 95 stopni.



Zacznij od techa - pokaze rzeczywista temperature.

Patrzac na wachania temperatury uklad dziala poprawnie.
Jedynie sklala jest za wysoka - zjebany wskaznik / czujnik.

-----------------
2025-09-17 20:37
  
 
 2006-06-22 18:18:51

Uszczelka pod głowicą może Ci puszczać. Sprawdź czy nie czuć spalin ze zbiornika na płyn chłodzący i czy nie bulgocze przy gazowaniu.

-----------------
 
 
 
 2006-06-22 18:14:40

Ja się tu podłączam

Witam

Proszę o pomoc.

Mam mały problem, chyba? Temp. płynu chłodzącego cały czas jest w okolicach 100 stopni wg wskazań wskaźnika. A powinno być w granicach 92 stopni (chyba).

a auto to omega MV6 3.0 z 1997r.

objawy:
jeżdżąc czy to w mieście czy na trasie temp. dochodzi do 100 i gdy przekroczy około 102 stopnie włączają się wentylatory (chyba) i temp spada do około 95 stopni. I cykl ten jest cały czas powtarzalny. Tak dla pewności sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika i ok. czy w każdym modelu MV6 są jakieś 2 stopnie działania wentylatora? czy to jest normalne w tym aucie? (mam go od tygodnia).

Za wszelkie odpowiedzi i porady z góry dzięki.

Pozdr
2012-04-23 11:29
  
 
 2006-04-25 11:01:01

Wielkie dzięki za pomoc teraz już wszystko wiem
2009-11-17 14:11
  
 
 2006-04-25 08:59:31

Ja załatwiłem temat definitywnie.

Lecisz do InterCarsu kupujesz tam silikon Elringa w kolorze szarym.
Potem lecisz na CPN i kupujesz litr benzyny, a potem do chemika i troche acetonu.

Wszystko rozbebeszasz , czyścisz benzynką, odtłuszczasz acetonem.

Smarujesz silikonem, ale tylko tyci, tyci, troszke więcej w miejscu półokrągłych gumek na wałku.Pokrywyw miejscu uszczelek też.

Potem wszystko zakładasz i dokręcasz PALCAMI.
Czekasz 2 godziny i dokręcasz 0.8 kg/m patzrąc czy uszczelka się nie wysuwa.

Potem czekasz dobę, a najlepiej dwie, wsiadasz i śmigasz
2009-02-02 15:44
  
 
 2006-04-24 17:07:26

Serdeczne dzęki wszystko się zgadza fatycznie był przepalony bezpiecznik zielony 30A.To jeszcze raz świadczy o tym że strach jechać do mechaników każdy chciał wymieniać czujnik żaden nie pomyślał że to może być tak prozaiczna sprawa.CIEKAWE ZA CO ONI BIORA KASE????? JESZCZE RAZ DZIĘKUJE a mam jeszcze jedno pytanko może ktoś coś na ten temat wie chodzi o wycieki oleju z uszczelek nad kawiaturą??? Wymieniałem już dwa razy u dwóch innych mechanków i za każdym razem po przejechaniu około 2 tyś km leci oleje i to nawet mocno Czy to jest jakaś metoda na dobre ich załozenie ,czy poprostu robiłem u gamoni??Wiem że temat był już poruszany ale nie dokońca został wyjaśniony.Dodam że te plastikowe pokrywy mam ok.
2009-11-17 14:11
  
 
 2006-04-24 10:12:27

Skoro włącza się silnik kompa to czujnik ok.
Do chłodzenia silnika V6 jest kilka bezpieczników.
Na te sekundę nie napiszę które bo schemat w domu, a ja w pracy

Do rzeczy.
1-bieg: 100-95st lub 95-90st w zależności od rocznika omy.
Od NR T100.... 100-95st

-Załaczają się dwa wiatraki na chłodnicy klimy szeregowo oba silniki
-Wiatrak na chłodnicy wody przez rezystor- w sumie pół biegu
-wiatrak kompa
- jeśli teraz "wyjmiemy" klucz ze stacyjki to włączy się dodatkowo pompka elektryczna na chłodnicy wody.
2-bieg 110-105st lub 105-100 j.w

-wszystkie wiatraki na max .

Ponieważ do ich sterowania jest 7 przejkażników, dwa podwójne czujniki na chłodnicy wody i dwa czujniki na klimie to może sprawić to kłopot.

Dlatego napisałem o bezpiecznikach!!!

Brak masz zasilania z bezpiecznika F52 30A kolor zielony.

Raczej napewno masz go w skrzynce z kompem o przekaźnikami
( przynajmniej u mnie tam jest mały zielony )
2009-02-02 15:44
  
 
 2006-04-24 09:39:09

Witam zmostkowałem piny na 2 działa wentylator na max obrotach a na innych działa tylko jakiś wentylator obok komputera główny wentylator w tedy nie pracuje.Nie wiem o co chodzi bo ten wentylator obok kompa załancza się tak jak powinien przy temperaturze 95 stopni ale on nie jest w stanie zbić temperatury silnika
2009-11-17 14:11
  
 
 2006-04-24 09:14:38

Do PiotrS
Cytat:
Napisałbym drugi wiatrak ale napiszę 2 bieg wiatraka, pierwszy Ci odpadł. Idź tym tropem ... zaraz pojawią się znawcy mv6 i dadzą Ci wskazówki.




Co masz na myśli?
Wiesz co i jak działa w chłodzeniu V6?
Kiedyś o tym pisałem, tylko trzeba poszukać.
2009-02-02 15:44
  
 
 2006-04-22 16:45:08

co do bezpieczników to masz je
tu

-----------------
2008-12-29 15:04
  
 
 2006-04-22 15:33:19

zmostkowalem i dziala odrazu na 2 biegu z tym że wóz byl gorący.Jak się zalancza przy 102stop. to odrazu na 2 biegu .Który bezpiecznik kolo kompa??? Dzisiaj chcialem kupić czujnik ....ale dramat nigdzie nie ma muszę czekać w jednym sklepie mi sprowadzili ale nie ten co trzeba maja bląd w katalgu ....... sprowadzili mi na dwa piny i jeszcze mi wpierali ze ten.....po dyskusji bardzo owocnej co ja na ten temat sądze /ich wiedzy/ napewno zawisne na gablocie "tych klijentów nie obslugujemy'
2009-11-17 14:11
  
 
 2006-04-22 12:50:26

miałem ten sam problem wyciągnij wtyczkę z czujnika w chłodnicy/ten z prostokątną wtyczką /i połącz drucikiem styki we wtyczce sprawdzisz wtedy czy działa 1 bieg wiatraka jak działa to tylko wymiana czujnika i już jest OK

-----------------
2008-12-29 15:04
  
 
 2006-04-21 19:46:57

Napisałbym drugi wiatrak ale napiszę 2 bieg wiatraka, pierwszy Ci odpadł. Idź tym tropem ... zaraz pojawią się znawcy mv6 i dadzą Ci wskazówki.

-----------------
2025-11-14 21:21
  
 
 2006-04-21 14:09:58

Sprawdź bezpiczniki pod maską tam gdzie komp.
2009-02-02 15:44
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM