2007-01-02 23:43:41
czytałem ten wątek o tych belkach zamiast resorka, nie za bardzo wiem dlaczego podstawowe pytanie to długośc wachacza dolnego...
Takie dla was ważne są te zmiany zbieżności kół podczas pracy zawieszenia.
Żeby było idealnie na prosto to stosunkowo łatwo się da takie zawieszenie wykonać (uwzględniamy tylko przemieszczenia pionowe koła). Ale jak dołożymy do tego pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie osi sworznia zwrotnicy - prawie zawsze te parametry są rózne od 0) a dalej dołożymy przemieszenia pionowe koła, to i tak przy skręcie się wszytko zmienia w każdej chwili... wzgledem ukł ackermana tzn. żeby koło każdej strony toczyło się bez poślizgu bocznego.
Zawsze jest w ukł. zwrotniczym tzw. krzywa błędu, etc.
i tak można by jeszcze długo...
zawsze musi być kompromis - coś jak z zarysami krzywek na wałku rozrządu.
Jakiś Kolega tam pisał o wyznaczniu, tzw. chwilowych środków obrotu, dla nowego zawieszenia
Takie bajery to są dobre do doktoratu a nie do warsztatu
Najważniejsze:
jaki ma mieć cel ta zamiana, może mi ktoś wyjaśnić.
konkertnie proszę
-----------------
"A tu widzicie, budujemy teraz nową tradycję, na włoskiej licencji zresztą"