Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Oświetlenie wnętrza na LED

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-01-16 08:58:31

He to jeszcze ci zostalo podswietlenie zegarow - na stronie LKP jest artukul jak ja podswietlilem swoje moze ci sie przyda hehe
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-15 21:11:09

Kontynuując w temacie ledów - ostatnio przerobiłem sobie zarówki od tylnych pozycyjnych na LED. Przylutowałem szeregowo 3 diody typu flux do trzonka żarówki z usuniętą bańką i dobrałem rezystor (100 om) osiągając prąd 19mA@2,9V. Nie świeci to zbyt mocno - mniej więcej tak jak żarówka 5W, ale wydaje mi się, że wystarczająco jasno, aby nikt mi w nocy nie skasował tyłka
2013-09-28 02:00
  
 
 2007-01-15 11:08:46

Cytat:
2007-01-12 10:01:31, Janusz-Mendrala pisze:
Panowie, dioda świecąca może pracować na dowolne napięcie (nie mniejsze niż napięcie jej zapalania - różne w zależności od koloru 1,5 do 3,5V). Ważny jest tylko prąd jaki przez nią płynie (zwyczajowo 20 mA, choć są i takie na 100mA, ale to straszna kicha). Przepalanie się LED-ów wynika z przekroczenia prądu znamionowego, bądź z ich złej jakości (szczególnie chińskie). Opornik włączony w szereg z diodą ustala właśnie prąd, ale wraz ze zmianami napięcie on teżnie będzie stały. ...



zgadzam sie ale z tym stalym pradem przy zmianie napiecia to nie dokonca bo opornik dla diody musisz policzyc ze stosunku prądu pobieranego przez diode ( czyli te 20 mA ) i napiecia zasilania ..


Zibik wracajac do tematu to cos za male te ładowanie ciutke .. albo .. akumulator masz troche zdechniety .. wyjmij , podladuj prostownikiem . Aku w bez obciazenia powinien miec ze 12,5 V przynajmiej
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-15 10:38:15

jak dla mnie to ci troche brak ladowania. moze regulator? co miales powlaczane przy pomiarach? co do 99- to widocznie jakies wczesne modele

-----------------
Lada: Sportowa wersja czolgu na kolkach

Oszczedzaj wode! Pij piwo ....

ALE... ;)
2012-05-17 18:28
  
 
 2007-01-14 20:48:07

Wtedy mierzyłem na instalacji - konkretnie na postojówkach.
Ostatnio dorwałem drugi miernik (analogowy) i zrobiłem pomiar na zaciskach akumulatora:
wyłączony silnik:
- cyfrowy: 11.9
- analogowy: 12.5

włączony silnik:
- cyfrowy: 13.4
- analogowy: 14.0

Cytat:
... a 99 jest na wtrysku


No coż - widać mam wyjątkową Samarę, bo 21099 i silnik gaźnikowy
W 21099 silnik z wtryskiem był standardem? Przyznam, że nie znam historii swojej Łady, ale od początku chyba był w niej "gaźnik"...

[ wiadomość edytowana przez: zibik dnia 2007-01-14 20:59:04 ]
2013-09-28 02:00
  
 
 2007-01-12 10:08:15

Cytat:
2007-01-05 21:11:13, zibik pisze:
Dzisiaj w końcu zmierzyłem napięcie w instalacji w czasie pracy silnika i wyniosło ono 11,8 V. Chyba trochę za mało? Przydałby mi się drugi miernik do weryfikacji wyniku....


w ktorym miejscu mierzyles i co miales wlaczone (oprocz silnika)?
Cytat:
Hehe, spodziewałem się, że o to zapytasz - w wersji 21099 jest inna deska rodzielcza i nie ma wskaźnika napięcia (i wskaźnika ECONO), więc nie mam się do czego odnieść.


w 21093 tez takie wystepowaly - u sowietow to sie chyba nazywalo wersja LUX taka wysoka z obrotkiem tak? a co do econo - z tego co wiem to jest po prostu wskaznik podcisnienia w gazniku (kolektorze) a 99 jest na wtrysku


[ wiadomość edytowana przez: maciekk dnia 2007-01-12 10:11:04 ]
2012-05-17 18:28
  
 
 2007-01-12 10:01:31

Cytat:
2007-01-03 07:07:12, krzychuk pisze:
Panowie ale w samochodach napiecie dochodzi do 14.5V dlatego wam padaja diody 12V.Jak dobieracie rezystor to dobierajcie na 14,5V.


Panowie,
dioda świecąca może pracować na dowolne napięcie (nie mniejsze niż napięcie jej zapalania - różne w zależności od koloru 1,5 do 3,5V). Ważny jest tylko prąd jaki przez nią płynie (zwyczajowo 20 mA, choć są i takie na 100mA, ale to straszna kicha). Przepalanie się LED-ów wynika z przekroczenia prądu znamionowego, bądź z ich złej jakości (szczególnie chińskie). Opornik włączony w szereg z diodą ustala właśnie prąd, ale wraz ze zmianami napięcie on teżnie będzie stały. Idealnym rozwiązaniem (stosowanym w oświetleniach na diodach LED ) jest elektroniczny stabilizator prądu.
Robi się to na jednym układzie scalonym, a prąd można regulować dowolnie. Uwaga na diody typu Flux (super jasne) przystosowane do prądu 100mA. To 100 mA i dużą jasność świecenia Chińczyki osiągneły łącząc kilka elementów równolegle w jednej obudowie. Przepalenie się jednego z nich powoduje reakcję łańcuchową i palenie się następnych. Jeśli będziecie kupować diody tego typu (świecą jak żaróweczka!!!) to zwracajcie uwagę aby miały prąd znamionowy ok20mA oraz były produkowane poza "Państwem Środka"
Pozdr.
Jasiu
2025-07-10 13:14
  
 
 2007-01-06 10:18:28

he niewiedzialem No to pozostaje sprawdzic ci drugim miernikiem , albo w tym co masz baterie sprawdz bo moze juz zuzyta i zle pokazuje miernik .
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-06 10:07:56

Hehe, spodziewałem się, że o to zapytasz - w wersji 21099 jest inna deska rodzielcza i nie ma wskaźnika napięcia (i wskaźnika ECONO), więc nie mam się do czego odnieść.
2013-09-28 02:00
  
 
 2007-01-06 09:58:53

hmm no napicie podczas pracy silnika powinno byc kolo 14 V , a przy wylonczonym 12,5 V bodajrze wiec jeszcze sprawdz innym miernikiem raz jescze . A na mierniku na zegarach gdzie masz wskazowke ?
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-06 09:51:41

Kontrolka ładowania delikatnie się jarzy, ale tak słabo, że tylko w nocy można to dostrzec. Ładowanie raczej jest, bo nie mam problemów z zapalaniem jak do tej pory.
2013-09-28 02:00
  
 
 2007-01-06 08:58:59

a co kontrolka ladowania ci pokazuje?
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-05 21:11:13

Dzisiaj w końcu zmierzyłem napięcie w instalacji w czasie pracy silnika i wyniosło ono 11,8 V. Chyba trochę za mało?
Przydałby mi się drugi miernik do weryfikacji wyniku....
2013-09-28 02:00
  
 
 2007-01-04 23:39:11

no skad zawsze zabraknie mi tej godziny ale audio car juz mam chwilowo skończone jedne swiatła z podwójnych halogenów juz działaja nastepne juz maja pewna instalacje tylko trzeba wymienic jeszcze przekaznik no i nastepna w kolejnosci jest popielniczka ale chce jeszcze wymienie ten duzy rozłacznik masy na cos mniejszego.no i jeszcze w trakcjie budowy jest konsolka pomiedzy siedzeniami.Duzo planów mało czasu najgorsze jest to ze rano robi sie widno dopiero koło 7:00 bo tak jak w lecie to od 3:00 mógłbym sobie grzebac przy aucie bedac na nocy w Marzannie a tak lipa.
no i jeszcze skórke musze podkleic na kierownicy bo w niektórych miejscach sie odlepiła
2011-09-21 00:47
  
 
 2007-01-03 07:40:55

Cytat:
2007-01-03 07:07:12, krzychuk pisze:
Panowie ale w samochodach napiecie dochodzi do 14.5V dlatego wam padaja diody 12V.Jak dobieracie rezystor to dobierajcie na 14,5V.


a popielniczke skonczyles?

-----------------
░▒▓█ ║The Stitch - "(...) Proste są dla szybkich samochodów,
░▒▓█ ║zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae (...)"
=>> Let the lada power be with you!
2015-05-31 12:47
  
 
 2007-01-03 07:07:12

Panowie ale w samochodach napiecie dochodzi do 14.5V dlatego wam padaja diody 12V.Jak dobieracie rezystor to dobierajcie na 14,5V.
2011-09-21 00:47
  
 
 2007-01-02 10:26:16

Ja nie krytykuje chcialem tylko ulatwic

-----------------
 
 
 
 2007-01-02 08:26:01

te diody na 12V to kiepskie sa .. zazwyczaj sie przepalaja szybko .. zalezy jak w instalacji auta z napieciami i pradem .No i zawsze jest ta przyjemnosc zbudowania czegos samemu
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-01 20:00:41

Cytat:
2007-01-01 16:41:03, _Vincenzo_ pisze:
Sa diody na 12V po co sobie komplikowac zycie opornikami?



No rzeczywiście komplikacja jak 150, hehehe

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2007-01-01 18:25:51

Zgadza się, są takie żarówki, jednakże ich zakup wyjdzie trochę drożej niż zrobienie tego samemu. Nie wszędzie da się tak zrobić, ale ta lampka akurat stwarza taką możliwość.
2013-09-28 02:00
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM