Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Duże spalanie na LPG instalacja gazowa

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2007-01-23 22:53:10

Cytat:
2007-01-23 13:20:26, chio pisze:
Niestety nie dysponuje aparatem CHIO


to daj jakies info kiedy bedziesz to przyjade z aparatem. zreszta i tak mam sprawe

-----------------
Lada: Sportowa wersja czolgu na kolkach

Oszczedzaj wode! Pij piwo ....

ALE... ;)
2012-05-17 18:28
  
 
 2007-01-23 13:31:43

A w takim razie jak jest z tym gaznikiem poloneza , to normalnie da sie zarzucic pod silnik samary ? pasuje wszystko ?
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-23 13:30:54

Cytat:
2007-01-23 13:20:26, chio pisze:
Niestety nie dysponuje aparatem CHIO



XXI wiek a ty niemasz czym tego uwiecznic?
wykombinuj cos

-----------------
░▒▓█ ║The Stitch - "(...) Proste są dla szybkich samochodów,
░▒▓█ ║zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae (...)"
=>> Let the lada power be with you!
2015-05-31 12:47
  
 
 2007-01-23 13:20:26

Niestety nie dysponuje aparatem

CHIO

-----------------
2024-03-13 11:01
  
 
 2007-01-23 13:00:30

Chio możesz się pochwalić fotkami???
chętnie zobaczyłbym jak to wygląda

-----------------
" Dopóki mój szef myśli że ja dużo zarabiam – dopóty ja będę tak robił żeby on myślał że ja dużo robię "

...pierwsza gaźnikowa 110-tka w Klubie ;-)...

...mediator...
2023-02-27 06:55
  
 
 2007-01-23 12:58:41

W sposób opisany poniżej niestety nie- wynika to z innej konstrukcji gaźnika
1. Brak miejsca na wwiercenie się
2. Gardziele w gażniku Samary (Solex) są niejako jego integralną częścią natomiast gażnik Poloneza (Weber) ma gardziele wymienne dlatego też można z nich zrobić coś w rodzaju wewnętrznych mikserów gazowych
3. W gażniku poloneza jest miejsce na rurki doprowadzające gaz


CHIO



-----------------
2024-03-13 11:01
  
 
 2007-01-23 12:47:16

Cytat:
Zrobiłem tak u siebie w Samarze i działa

pzdr
CHIO



No wlasnie ... da sie to zaadoptowac do oryginalnego gaznika ?
2009-08-19 09:18
  
 
 2007-01-23 12:10:51

Tekst jest autorstwa Bastka z Krakowa i dotyczy gaźnika z Poloneza ale innych Weberów chyba też
Zrobiłem tak u siebie w Samarze i działa


pzdr
CHIO

-----------------
2024-03-13 11:01
  
 
 2007-01-23 07:19:28

dzieki sheriffnt

mniej wiecej czaje o co chodzi
teraz tylko czy sie w to bawic oplaca
ktos moze uz to robil u nas ?

-----------------
░▒▓█ ║The Stitch - "(...) Proste są dla szybkich samochodów,
░▒▓█ ║zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae (...)"
=>> Let the lada power be with you!
2015-05-31 12:47
  
 
 2007-01-22 18:39:03

Witam
podepnę się z tym tutaj, padło na forum w temacie o Weberkach pytanie, odnośnie LPG prosto do gażnika, z pominięciem miksera,
zaczerpnietę zchyba z F&F, albo ktoś mi to przysłał

Krótka istrukcja jak jeździć bez dodatkowego miksera gazowego :
Potrzebne umiejętności : minimalne zdolności manualne + obsługa wiertarki ,szlifierki, śrubokrętu itp ...
Potrzebne materiały : 2 rurki - średnicy takiej żeby cienki wąż od gazu wszedł (najlepiej odrazu nagwintowane + nakrętki na nie), jak ktoś nie ma to rozgałęźnik do gazu (taki 1 w dwa - dla standartowego gaźnika polecam z 2 śrubami regulacyjnymi dla osobnych gardzieli), paczka poxipolu szarego (albo jakaś inna dobra żywica)
Potrzebne narzędzia : gwintownik na gwint taki jak na rurce ,wiertarka (+ wiertła : o jeden mniej niż średnica rurki ,wiertełoko 1 mm , 3 mm lub 3,5 mm lub wedle uznania {opisze dalej dlaczego} + kamyczek szlifierski (najlepiej kulka) ,
szlifierka lub dla masochistów gruby pilnik
Działamy: gaźnik na stole rozbieramy do śrubki (polecam bo można wszystko przy okazji oczyścić itd) lub jak by ktoś nie wiedział jak go złożyć z powrotem to tylko odkręcamy pokrywkę - wyciagamy rozpylacze (dwa zagięte druty i równo ciągniemy powinny wyjść), wyciągamy gardziele ... zaznaczamy dokąd "sięgają nam te gardziele na zewnątrz gaźniczka i szukamy takiego miejsca na nich, że przy przewierceniu nic nie uszkodzimy i wystające rurki nie będą nam w niczym przeszkadzać ,dla jednej i drugiej gardzieli.
Wiercimy otwory tak żeby wypadły nam tak jakby pod gardzielą - znaczy się że jak włożymy gardziel to mają być niewidoczne ładnie gwintujemy te otworki i na poxipolu wkręcamy nasze rurki (z nakręconą nakrętką wczesniej na rurke - ma to na celu przeciwdziałanie wyłamywaniu się rurki, bo wszystko obficie smarujemy poxipolem i dokręcamy rurke tak żeby nakrętka ładnie zaparła sie o korpus, ładnie wszystko jeszcze dla pewności obsmarowujemy poxipolem) - jak dobrze to wszystko zaschnie i sie utwardzi to musimy się pozbyć wystającej części rurki w przelocie - tak żeby sie dało z powrotem gardziel wsunąć ... tutaj polecam kamyk szlifierski kulke i ostrożnie ,żeby się nie przeszlifować na zewnątrz ani nie odszlifować rurki pozbywamy sie wystającej części ... korpus już mamy gotowy - pożądnie go myjemy wydmuchujemy itd. itd itd...
Teraz istota całej zabawy - dobieramy sie do gardzieli ... wiadomo jak ma działać zwężka venturi'ego więc zaraz pod najmniejszym zwęzeniem naszej gardzieli będziemy wiercić dziurki, ale przed wierceniem musimy obszlifować do okoła całą gardziel od zewnątrz zeszlifowując te wystające badziewia ,przegródki itd w końcu nasz gaz musi mieć wszędzie dojście ..., teraz wiercimy -ogólnie najlepiej jest je wywiercić na ukos kierując sie w dół - tak zeby gaz mógł sie ładnie zassać - teraz już wasza inwencja jakiej średnicy i ile takich dziurek nawiercicie - ja testowałem tak - pierwsza wersja 6 dziurek wiertłem 4,5 mm - ładnie działało ale według mnie za duże te dziurska i mogą zakłócać przepływ ,wersja dwa 8 dziurek 3 mm - też działało ładnie ale z gardzieli sie sito zrobiło wersja trzy obecnie testowana 6 dziurek 3mm -bez zastrzeżeń - ale to musi sobie każdy jakoś wymyślić bo jak będą za małe to nie pociagnie odpowiednio dużo gazu a jak za duże to zaburzamy cały przelot i działenie gardzieli) - tutaj jeszcze rada jak sobie ładnie poradzić z wierceniem dziurek na ukos - najpierw wiercimy cienkim wiertełkiem normalnie na wprost, a potem już dużo łatwiej utrzymać wiertełko na ukos - zawsze można po przewierceniu troszke "popracować" wiertłem zeby ładny ukos nabrało - no i na koniec oczywiście trzeba pościnać wszystkie zadziory wygładzić papierkiem i takie tam ...
Wszystku już gotowe więc składamy ustroistwo do kupy, podłączamy rury od gazu, wstępnie regulujemy, odpalamy i ... jeździmy ... i regulujemy itd.. - regulacja to dopiero cała zabawa - ogólnie rzecz ujmując to śruba od większej gardzieli (jeśli ktoś ma różnej wielkosci ) powinna być więcej odkręcona ...
A dodam jeszcze, ze warto te dziurki w gardzielach zrobić troszke poniżej dolnej krawędzi rurki od rozpylacza, tak na wszelki wypadek żeby nie zakłócić pracy na benzynce, może sie okazać, ze trzeba będzia dać troszkę większe dysze paliwowe - właśnie w związku z tymi dziurkami, ale to wszystko indywidualnie zależy ... trzeba eksperymentować


-----------------
Pozdrawiam Mirek
Miś, miś, świńsku rura a nie miś....
Gdyby przedni napęd był naprawdę lepszy, czyz nie chodzilibysmy na rekach? ;-)
2013-02-01 20:32
  
 
 2006-12-01 15:37:56

Cytat:
2006-12-01 10:17:34, adasco pisze:
podloz sobie cos pod pedal ja mialem tak takie plastikowe gowienko, ktore nie pozwalalo deptac do konca. Jak je usunale, od razu sie lepiej zbierala



To chyba niebezpieczne podkładac sobie coś pod pedał gazu A co by bylo jakbys musial raptownie przyspieszyc??? nurkowałbyć pod deske i wyciagał to plastikowe coś?


-----------------
...::Lada Klub Polska::...

[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2007-01-14 20:05:36 ]
2023-10-20 14:50
  
 
 2006-12-01 10:17:34

Cytat:
2006-11-30 11:26:27, sheriffnt pisze:
Witam a mi spalanie wzrosło do 11 z 9 litrów... Przyczyna nader banalna, naprawione sprzęgło, wydech, a także swieży przegląd (stan zawieszenia), jakoś to wszytsko prowokuje do szybszej jazdy


podloz sobie cos pod pedal
ja mialem tak takie plastikowe gowienko, ktore nie pozwalalo deptac do konca. Jak je usunale, od razu sie lepiej zbierala

-----------------
Portal o GSM! mGSM.pl
GRY na iPad, iPhone
Zapraszam też i tu
2012-10-23 09:03
  
 
 2006-12-01 08:43:29

no wsumie ja tez jezdze troche szybciej bo mam troche dluzsze trasy
2008-10-24 22:10
  
 
 2006-11-30 11:26:27

Witam
a mi spalanie wzrosło do 11 z 9 litrów...
Przyczyna nader banalna, naprawione sprzęgło, wydech, a także swieży przegląd (stan zawieszenia), jakoś to wszytsko prowokuje do szybszej jazdy

-----------------
Pozdrawiam Mirek
Miś, miś, świńsku rura a nie miś....
Gdyby przedni napęd był naprawdę lepszy, czyz nie chodzilibysmy na rekach? ;-)
2013-02-01 20:32
  
 
 2006-11-30 10:53:07

Cytat:
2006-11-30 10:41:14, adasco pisze:
to cos masz chyba termostat zdupczony. .

mam idealny... przelotowy sam go modyfikowałem w lecie mam ok 65C

-----------------
Motorki ,Rowery i inne bajery :)
....:::Bo wszyscy ci ludzie co mnie otaczają To naród wybrany, których ja wybrałem:::.....
2017-07-20 20:28
  
 
 2006-11-30 10:41:14

to cos masz chyba termostat zdupczony.
moj lapie 70 jakis kilometr od domu i tak juz trzyma potem rowno.
Maxymalnie w upale i korku lapie do 90-95 i wiatraki zaczynaja swa powinnosc.

-----------------
Portal o GSM! mGSM.pl
GRY na iPad, iPhone
Zapraszam też i tu
2012-10-23 09:03
  
 
 2006-11-29 22:07:36

Cytat:
2006-11-29 22:05:50, Tomatol pisze:
Auto zimą rozgrzewa się dłużej np.silnik pracuje dłużej na ssaniu to normalny objaw

no u mnie w pugu czasami z chełma do lublina dojade i nie złapie mi 60C i spalanie 15 na 100


-----------------
Motorki ,Rowery i inne bajery :)
....:::Bo wszyscy ci ludzie co mnie otaczają To naród wybrany, których ja wybrałem:::.....
2017-07-20 20:28
  
 
 2006-11-29 22:05:50

Auto zimą rozgrzewa się dłużej np.silnik pracuje dłużej na ssaniu to normalny objaw
2008-10-23 22:11
  
 
 2006-11-29 21:44:11

A ja jestem zadowolony bo mi spalanie spadło do 14l gazu a wczesniej było 18-20. Może jak wywale ten warsztat z bagażnika to będize jeszcze mniej palic!
2024-12-17 12:11
  
 
 2006-11-29 18:21:56

Cytat:
2006-11-29 17:25:40, Leszek_Gdynia pisze:
Pewnie wiecej na ssaniu jezdzisz, bo sie zimniej zrobilo.


popieram, wraz z obniżaniem temperatury spalanie zazwyczaj wzrasta, silnik jest bardziej obciążany przez alternator (zimą większe zużycie prądu).
różnica 1 litra/100km to nie powód do obawy.

-----------------
" Dopóki mój szef myśli że ja dużo zarabiam – dopóty ja będę tak robił żeby on myślał że ja dużo robię "

...pierwsza gaźnikowa 110-tka w Klubie ;-)...

...mediator...
2023-02-27 06:55
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM