Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Alternator umarł !! PILNIE POTRZEBA POMOCY !!!

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-05-21 14:21:44

Witam,

Umarł mi alternator a raczej spalil poszedl dym z chama

Jeszcze go nie wyciagnolem powiedzcie mi jak ktos wie, jaki rodzaj czy model alternatora kupic do silnika 1.8 bo widze ze sa jakies 75A i 85A i badz tu madry jak sie czlowiek nie zna.




Pozdrawiam


-----------------
Tak to bywa raz sie tonie raz sie pływa
2008-07-02 12:47
  
 
 2007-05-21 16:39:02

wymontowanie alternatora w espero to meka pańska, sam sie za to nie bierz , bo trzeba zdemontowac oslony, kolo, nadkola plastikowe i w dodatku akuto musi byc na podnosniku, chyba ze jestes gimastykiem to wtedy moze sie dobierzesz....moj wsiowy mechanik skroil mnie 150 zl za naprawe, ale po mojej wizycie powiedzial ze w nastepnym espero naprawa mostka co najmnie 250

-----------------
www.speedtest.net/result/142982937.png
2015-07-16 21:20
  
 
 2007-05-21 17:02:48

wydaje mi się, że nie jest tak źle w silnikach 1,8/2,0 - chyba wystarczy odkręcić pompę wspomagania i alternator da się wyjąć górą.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-05-21 17:22:34

Musisz jeszcze sprawdzić czy wirnik jest na zewnątrz,czy wewnętrz alternatora.Mocniejsze alternatory były w wersjach z klimatyzacją.

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2007-05-21 17:39:53

Cytat:
2007-05-21 17:22:34, JaRabbit pisze:
Musisz jeszcze sprawdzić czy wirnik jest na zewnątrz,czy wewnętrz alternatora.Mocniejsze alternatory były w wersjach z klimatyzacją.


Nie wirnik tylko wentylator.
Wirnik to raczej jest zawsze wewnątrz.
2020-08-13 11:03
  
 
 2007-05-21 17:49:22

Cytat:
2007-05-21 17:39:53, tomtu pisze:
Nie wirnik tylko wentylator. Wirnik to raczej jest zawsze wewnątrz.


To był skrót myślowy

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2007-05-21 17:56:42

A to przepraszam .
W taki upał to się ciężko myśli...
2020-08-13 11:03
  
 
 2007-05-21 18:00:11

zostala mi jeszcze jedna sruba tylko musze skombinowac dobry klucz bo zanic nie moge ruszyc tej u gory przynajmniej tym co mam

musze jakas grzechotke zakupic chyba do niej

ale juz prawie mam nowy alternator gostek z allegro

ma dac cyne czy ma taki bo jak to umnie nawsi bywa

nigdzie w sklepie i na szrocie niema alternatora tylko na zamowienie
i to jeszcze za 500 stowek

-----------------
Tak to bywa raz sie tonie raz sie pływa
2008-07-02 12:47
  
 
 2007-05-21 19:27:39

Cytat:
2007-05-21 17:02:48, Robert_S pisze:
wydaje mi się, że nie jest tak źle w silnikach 1,8/2,0 - chyba wystarczy odkręcić pompę wspomagania i alternator da się wyjąć górą.


chyba masz racje, przez te 16v gora nie dalo rady trzeba bylo przez cala komore go targac dolem...masakra robota

-----------------
www.speedtest.net/result/142982937.png
2015-07-16 21:20
  
 
 2007-05-21 20:57:35

ja demotowalem alternator i zakladalem bez problemu, faktem jest ze zeby go wyciagnac trzeba go spuscic dolem. Nie jest tak zle...i zdemontowac trzeba TYLKo pasek klinowy.
2008-10-05 21:15
  
 
 2007-05-21 21:06:12

w 1,5 to ja ostatnio wyciagalem górą na parkingu pod blokiem - są tylko 2 warunki:

- trzeba odkrecic ten górny wspornik calkowicie - tam jest sruba pod przepustnicą - troche gorszy dostep ale da rade
- trzeba odlaczyc jeden przewodów paliwowych bo nie chce przejsc bez tego
---plecy bolą od schylania wiec polecam browar przy robocie
---zalozenie ten dlugiej sruby od dolnego wspornika graniczy z cudem o ile ktos nie ma zbyt duzo cierpliwości i giętkich rączek




[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2007-05-21 21:08:29 ]
2012-04-04 10:44
  
 
 2007-05-22 17:36:41

Cytat:
2007-05-21 17:02:48, Robert_S pisze:
wydaje mi się, że nie jest tak źle w silnikach 1,8/2,0 - chyba wystarczy odkręcić pompę wspomagania i alternator da się wyjąć górą.



zajelo mi to godzinke bo kompletowalem w sklepie klucze a dokladnie oczkowa 13

wiec tak mozna wyciagnac go od gory bez zadnego problemu trzeba tylko odklrecic wiatrak nawiewu.

Naj gorsze bedzie jego wlozenie i zaciagniecie paska

moj altek to firma DELCO REMY bo nic innego na nim niema

-----------------
Tak to bywa raz sie tonie raz sie pływa
2008-07-02 12:47
  
 
 2007-05-23 07:42:32

czy ktos moglby sprawdzic jaki ma alternator jesli posiada silnik 1,8

bo juz normalnie mnie cos trafi

ja mam z lopatami wiatraka na zewnatrz jedni na stronach podaja ze to jest od silnika 1,5 a inni ze to 1,8 i juz zglupialem.

Kupilem nowke sztuke na allegro i gostek twierdzi ze z lopatkami to do 1,8 a jakie wy macie

-----------------
Tak to bywa raz sie tonie raz sie pływa
2008-07-02 12:47
  
 
 2007-05-23 08:06:10

Cytat:
2007-05-23 07:42:32, penmar pisze:
czy ktos moglby sprawdzic jaki ma alternator jesli posiada silnik 1,8 bo juz normalnie mnie cos trafi ja mam z lopatami wiatraka na zewnatrz jedni na stronach podaja ze to jest od silnika 1,5 a inni ze to 1,8 i juz zglupialem. Kupilem nowke sztuke na allegro i gostek twierdzi ze z lopatkami to do 1,8 a jakie wy macie



wg katalogu części wentylator wewnętrzny był w silniku 1,5 (z pewnymi wyjątkami, ale nie potrafię rozgryźć jakimi - chodzi o wyposażenie "EEC")
zwewnętrzny był w silnikach 1,8/2,0 (tu bez wyjątków)

Katalog twierdzi, że oba modele dają ten sam prąd - 85A

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-05-23 09:47:04

wielkie dzieki Robert_S bo juz myslalem ze kasa w bloto

cholera gamonie wyslali mi zamiast kurierem to poczta priorytetowa



wiec moze w piatek bedzie buhahahah

-----------------
Tak to bywa raz sie tonie raz sie pływa
2008-07-02 12:47
  
 
 2007-05-23 09:52:22

A ile dales jak mozna spytac?
2023-07-10 14:36
  
 
 2007-05-23 10:33:24

Cytat:
2007-05-23 09:52:22, kylos pisze:
A ile dales jak mozna spytac?



Za oryginal z roczna gwarancja 300zł nowka sztuka, bo umnie na wiosce z tramwajami ( szczecin ) to babka na zamowienie znalazla jakis najtanszy za 500zł a na szrotach ani jednego nie ma

-----------------
Tak to bywa raz sie tonie raz sie pływa
2008-07-02 12:47
  
 
 2007-05-23 11:14:48

Sprawdź w trakcie wymiany czy masz dobrą masę na karoserii.
Ja swego czasu nie miałem i zanim Pan Sławek doszedł że masa uciekła to spaliło 3 alternatory.....

Powodzenia...

p.s. mi osobiście przegniła masa w komorze silnika....

-----------------
Zamieniłem na 100KM z czystej Ropy...
2015-10-06 13:30
  
 
 2007-05-23 11:30:16

Cytat:
2007-05-23 11:14:48, KaZaK pisze:
Sprawdź w trakcie wymiany czy masz dobrą masę na karoserii. Ja swego czasu nie miałem i zanim Pan Sławek doszedł że masa uciekła to spaliło 3 alternatory..... Powodzenia... p.s. mi osobiście przegniła masa w komorze silnika....



Cholerka a jak to sprawdzic ?? bo ja zielenina z elektryki

-----------------
Tak to bywa raz sie tonie raz sie pływa
2008-07-02 12:47
  
 
 2007-05-23 14:10:13

Cytat:
2007-05-23 11:14:48, KaZaK pisze:
Sprawdź w trakcie wymiany czy masz dobrą masę na karoserii. Ja swego czasu nie miałem i zanim Pan Sławek doszedł że masa uciekła to spaliło 3 alternatory..... Powodzenia... p.s. mi osobiście przegniła masa w komorze silnika....

Ktoś kto pali 3 alternatory -to nie napisze co powinien robić a najdelikatniej zmienić zawód-masa w pojazdach to drugi biegun zasilania wszelkich odbbiorników pojazdu.Alternator jest głownym źródłem energii dla tych odbiorników-stąd płynie główny prąd.Akumulator to rezerwowe źródło-głownie do rozruchu silnika i stabilizacji chwilowych wachnięć poboru mocy przez odbiorniki pojazdu.
2015-05-30 11:20
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM