Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Patent na krokowca?? za 10 zł??

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-04-02 11:29:21

Sprawdzilem na zaciskach maksymalne napiecie to 14V . Wiec jest jak podejrzewalem. Mozna bedzie testowac regulowanym zasilaczem i sprawdza reakcje zaworu
2009-09-15 15:28
  
 
 2007-03-19 16:18:29

Cytat:
2007-03-19 14:10:17, Pawol pisze:
Tak sobie kumam ze zawór wolnych obrotów to zwykły elektromagnes musi byc który otwiera sie proporcjonalnie do przylozonego napiecia. Nie jest to w zadnej mierze silnik krokowy bo ma tylko 2 elektrody. Jak jest realizowana regulacja przez ECU to inna sprawa. Ma sie odbyc przetwarzanie digital to analog. Najprosciej robi sie to metodą PWM . Nie ma to tu znaczenia. Na moj gust na elektrodach zaworu ma sie zmieniac napiecie (wolnozmiennie). Mozna zapewne przetestowac zawor po wyjeciu i zasileniu go z zasilacza regulowanego (0-10 V)



A kto powiedział, że to silnik krokowy? To tylko popularna, nieprawidłowa nazwa. Normalnie powinno się to nazywać zawór powietrza dodatkowego, lub zawór obejściowy powietrza.

P.S. Andrzej zmniejsz trochę te fotki, albo je zlinkuj bo się forum rozjeżdża.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-03-19 15:33:49

Tojest wolnozmienne napiecie i zmienia sie wylacznie na jalowym. Najlatwiej zauwazysz zmiany po odpaleniu silnika , wtedy zawór koryguje ustawienia najzwawiej. Na rozgrzanym silniku korekcje są znikome
2009-09-15 15:28
  
 
 2007-03-19 15:12:57

No właśnie- jak to jest z tym napięciem?? Ma ono byś w kostce zarówno jak silnik chodzi na jałowym i jak dodam gazu? Bo sprawdzałem raz us siebie diodą LED z opornikiem i świeciła zarówno na jałowym jak i dodałem gazu... Więc sam już nie wiem...

-----------------
"Nadaremnie traci czas, kto chce pouczyć człowieka rojącego sobie, że jest już mądry"

matizmat # 2241
2013-10-14 14:10
  
 
 2007-03-19 14:10:17

Tak sobie kumam ze zawór wolnych obrotów to zwykły elektromagnes musi byc który otwiera sie proporcjonalnie do przylozonego napiecia. Nie jest to w zadnej mierze silnik krokowy bo ma tylko 2 elektrody. Jak jest realizowana regulacja przez ECU to inna sprawa. Ma sie odbyc przetwarzanie digital to analog. Najprosciej robi sie to metodą PWM . Nie ma to tu znaczenia. Na moj gust na elektrodach zaworu ma sie zmieniac napiecie (wolnozmiennie). Mozna zapewne przetestowac zawor po wyjeciu i zasileniu go z zasilacza regulowanego (0-10 V)
2009-09-15 15:28
  
 
 2007-03-19 13:02:31

Jak odkręciłem?? naciąłem trochę aby śrubokręt dobrze pasował i udało mi się odkręcić






fotka

[ wiadomość edytowana przez: Andrzej_2_0 dnia 2007-03-19 18:29:34 ]
2007-10-01 19:38
  
 
 2007-03-19 09:02:45

Zgadza się. Ma dwie pozycje. Ale działa jak sam napisałeś dwustanowo i chodzi tylko o czas i wypełnienie impulsów sterujących. Tak jak przy kluczowaniu lub też ładowaniu elektroliciaka chodzi o wartość średnią.

A że TPSy są naprawialne to też wiem. Od kol. Henryka z Krakowa, który wiele "nienaprawialnych" maneli przywracał do działania.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-03-19 09:00:11

to lepszy patent niż ja mam teraz mianowicie chwilowo jest odpięta kostka z krokowca bo nie zamyka sie (lub nie otwiera) i obroty trzymają sie na poziomie 2000 obr. ale dziś już będę miał nowy krokowy i wszystko na swoim miejscu

-----------------
www.aiszawadka.w.interia.pl
2010-11-29 20:58
  
 
 2007-03-19 08:50:05

Cytat:
2007-03-19 08:30:18, WilK pisze:
Po to jest elektromagnes i zawór, żeby dawkowanie powietrza było zmienne, w zależności od potrzeb. A z awaryjnością "krokowca" czyli w tym przypadku zaworu powietrza dodatkowego to według mnie przesada. Inaczej rzecz wygląda z "krokowcem" czyli serwosilnikiem przepustnicy.


Ale czy zawór ma dwie pozycje (otwarta-zamknięta), czy tez posrednie i czy nie pracuje on skokowo cały czas z określoną częstotliwością? Ważnym jest także szczelną podłączenie zaworu do bloku tudzież filtra...
A potencjometr przepustnicy także jest do naprawienia...
2024-07-06 23:09
  
 
 2007-03-19 08:30:18

Po to jest elektromagnes i zawór, żeby dawkowanie powietrza było zmienne, w zależności od potrzeb.

A z awaryjnością "krokowca" czyli w tym przypadku zaworu powietrza dodatkowego to według mnie przesada. Inaczej rzecz wygląda z "krokowcem" czyli serwosilnikiem przepustnicy.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM