2007-03-30 22:25:52
(...) Informacja o położeniu przepustnicy jest niezbędna do określenia:
- prędkości obrotowej biegu jałowego
- kąta wyprzedzenia zapłonu
- ilości wtryskiwanego paliwa
- niewtryskiwania paliwa podczas hamowania silnikiem
Czujnik przekazuje informacje o kącie otwarcia przepustnicy. Rozróżnia trzy stany:
- przepustnica zamknięta (bieg jałowy)
- przepustnica otwarta od 5 do 70 % (średnie obciążenie)
- przepustnica otwarta ponad 70 % (duże obciążenie).
Źródło: Ford Escort i Orion wydawnictwo WKŁ.
Naprawde nie wiem jak powyższe parametry mogą wpływać na dym w spalinach... Kąt wyprzedzenia zapłonu może utrudniać rozruch, ilość wtryskiwanego paliwa to większe zużycie, ale czy to by powodowało dym w spalinach... Nie sądzę. Choć naprawdę mogę się mylić - nie jestem mechanikiem.