Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Potencjometr przepustnicy

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2007-04-01 00:15:10

Co racja to racja, ale na czymś się trzeba opierać... Zwłąszcza że nie ma pod ręką nic ciekawszego.
2017-01-10 10:05
  
 
 2007-03-31 14:00:16

Cytat:
2007-03-30 22:25:52, R_O_Y pisze:
(...) Informacja o położeniu przepustnicy jest niezbędna do określenia: - prędkości obrotowej biegu jałowego - kąta wyprzedzenia zapłonu - ilości wtryskiwanego paliwa - niewtryskiwania paliwa podczas hamowania silnikiem Czujnik przekazuje informacje o kącie otwarcia przepustnicy. Rozróżnia trzy stany: - przepustnica zamknięta (bieg jałowy) - przepustnica otwarta od 5 do 70 % (średnie obciążenie) - przepustnica otwarta ponad 70 % (duże obciążenie). Źródło: Ford Escort i Orion wydawnictwo WKŁ. Naprawde nie wiem jak powyższe parametry mogą wpływać na dym w spalinach... Kąt wyprzedzenia zapłonu może utrudniać rozruch, ilość wtryskiwanego paliwa to większe zużycie, ale czy to by powodowało dym w spalinach... Nie sądzę. Choć naprawdę mogę się mylić - nie jestem mechanikiem.



Źródło takie sobie. W dodatku przedruk z francuskiego.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-03-30 23:06:40

mnie tez to dziwilo i dalej dziwi ale taki mialem u siebie przypadek..... wiec dowod jakis jest

-----------------
============================
Jestem maniakiem - Ty też się przyznaj :)
============================
#443 Borys KOMBInator RS
2012-06-21 20:44
  
 
 2007-03-30 22:25:52

(...) Informacja o położeniu przepustnicy jest niezbędna do określenia:
- prędkości obrotowej biegu jałowego
- kąta wyprzedzenia zapłonu
- ilości wtryskiwanego paliwa
- niewtryskiwania paliwa podczas hamowania silnikiem
Czujnik przekazuje informacje o kącie otwarcia przepustnicy. Rozróżnia trzy stany:
- przepustnica zamknięta (bieg jałowy)
- przepustnica otwarta od 5 do 70 % (średnie obciążenie)
- przepustnica otwarta ponad 70 % (duże obciążenie).

Źródło: Ford Escort i Orion wydawnictwo WKŁ.

Naprawde nie wiem jak powyższe parametry mogą wpływać na dym w spalinach... Kąt wyprzedzenia zapłonu może utrudniać rozruch, ilość wtryskiwanego paliwa to większe zużycie, ale czy to by powodowało dym w spalinach... Nie sądzę. Choć naprawdę mogę się mylić - nie jestem mechanikiem.
2017-01-10 10:05
  
 
 2007-03-30 21:57:15

R_O_Y -niestety nie masz racji. Kiedys myslalem podobnie jak ty ale zycie pokazalo mi jak jest naprawde. Otoz to 2 razy siadl mi ten wlasnie potencjometr:
- pierwszym razem rozruch silnika byl baaardzo trudny, jak juz odpalil chodzil ladnie i trzynal 2000obr
- po odpaleniu w garazu momentalnie sie zasiemnilo, dymil jak glupi i chodzil nierowno

zeby bylo smieszniej to jak odlaczylem zlaczke od w/w czujnika to wszystko wraca do normy -jedyna wada to chwilowe zdlawienie silnika przy probie szybkiego wrecenia na obroty

odpowiadajac na pytanie pawelwatk uszkodzony potencjometr przepustnicy moze powodowac dymienie na czarno

-----------------
============================
Jestem maniakiem - Ty też się przyznaj :)
============================
#443 Borys KOMBInator RS
2012-06-21 20:44
  
 
 2007-03-30 21:47:54

Generalnie potencjometr ma mało wspólnego z dymieniem, a jego powyginane druciki to już całkowicie nic. Potencjometr służy do informowania komputera o stopniu otwarcia przepustnicy. Ma to głównie znaczenie podczas pracy na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Za skład mieszanki jest odpowiedzialna sonda lambda. Dymienie silnika jest objawem spalania oleju i tutaj szukałbym przyczyny.
2017-01-10 10:05
  
 
 2007-03-30 14:08:39

wyszukiwarce wpisz: potencjometr...
klik
2024-07-06 23:09
  
 
 2007-03-30 11:45:04

hej mam pytanie: jakie ma działanie potencjometr przepustnicy, do czego on jest potrzebny? pytam bo mój essi 1,6 efi 8v dymi z rury gdy wykręcam go do maksymalnych obrotów podczas wyprzedzania. wymieniałem uszczelniacze zaworowe ale dalej to samo. rozebrałem potencjometr i te mini druciki są straszni powyginane w r óżne strony. czy to przez to tak dymi? może ma złą mieszankę. oleju nie bierze. prosze odp. pozdrawiam wszystkich essimanów
2007-04-25 16:36
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM