Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

>>Za duża temperatura, Prosze o pomoc!!!

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2007-05-21 13:43:52

Cierpię na podobny problem - mianowicie jadąc, obojętnie czy szybko czy wolno, temperatura oscyluje w okolicy 95-97stopni, natomiast stojąc w miejscu (np. korki, czy światła) skacze na 100-może 102 stopnie. Jak ruszam i przejadę parę metrów, spada z powrotem na 95-97stopni. Tak kombinuję, czy przyczyną nie będzie wentylator, jak jadę to pęd powietrza może chłodzić bardziej niż jak stoję, stąd ta różnica. Czy mój trop jest dobry?
2012-02-02 15:11
  
 
 2006-09-25 11:40:55

Jeden z kolegów pisał że nawet mniej pali, co mozna by uznac za prawdziwe, ponieważ lambdy nie maja osobnej masy.
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-09-25 10:12:29

Witam

Tak jak obiecalem potwierdzam juz na 100% ze przewod masowy od akumulatora byl przyczyna niskiego napiecia ladowania oraz dziwnie zachowujacej sie kontrolki od temperatury. Teraz wskazowka trzma sie caly czas na 95stopni i tylko gdy stane na chwile na swiatlach rosnie do 96-97stopni po czym powraca na srodeczek skali. Generalnie mam wrazenie ze silnik lepiej pracowal - az milo sie jechalo

Pozdrawiam Wszystkich
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-21 12:00:31

Cytat:
U Mariosa lub PEPE napewno byłoby duzo taniej, a roboty jest na 15min. Przy aku rozkręcasz od klemy kabelki i od bloku a w zasadzie od uchwytu spręzarki i pompy wspomagania. Ale to w zasadzie info dla innych, bo u ciebie po ptokach.



Pytalem kilka razy czy ktos zna dobrego mechanika w Bydgoszczy lub okolicach - niestety bez odzewu.
Przed przyjazdem do ASO nie bylem pewny ze to na pewno przewod wiec zaczeli od komputera (100PLN). Co ciekawe to chcieli juz rozbierac pol silnika zeby wymienic czujnik temp (ten od deski, ktory daje sygnal na kokpit) ale zaproponowalem aby lepiej zaczeli od tego przewodu. Przewod jak juz pisalem to 165PLN + wymiana 110PLN i wychodzi 375PLN.
Potwierdze na 100% czy to rozwiazalo problem z temp. po weekendzie bo bede jechac w dalsza trase.
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-21 08:39:14

Cytat:
Musialem za to slono zaplacic bo nowy przewod masowy to 165PLN (dostepny tylko w Oplu), a z cala robocizna i podlaczeniem do kompa wyszlo 375PL



U Mariosa lub PEPE napewno byłoby duzo taniej, a roboty jest na 15min. Przy aku rozkręcasz od klemy kabelki i od bloku a w zasadzie od uchwytu spręzarki i pompy wspomagania. Ale to w zasadzie info dla innych, bo u ciebie po ptokach.
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-09-20 19:31:33

Witam
Chcialbym sie ze wszystkimi podzielic uwagami po wizycie w ASO.

Problemem okazal sie faktycznie przewod masowy, ktory musial byc wymieniony. Oczywiscie na TECHu nic nie wykazalo tylko po informacjach od was zasugerowalem wymiane. Musialem za to slono zaplacic bo nowy przewod masowy to 165PLN (dostepny tylko w Oplu), a z cala robocizna i podlaczeniem do kompa wyszlo 375PLN. Ta sprawa rozwiazala problem z za niskim napieciem ladowania akumulatora i jak na chwile obecna rowniez z rosnaca temperatura. Ta druga informacje musze jeszcze dobrze sprawdzic bo dzisiaj pojezdzilem tylko po miescie (staralem sie nie odpuszczac nogi z gazu) z klima i bez i jak na razie wszystko bylo OK. Temp max wzrosla do 98stopni i spadala.

Uzytkownikom, ktorzy maja podobne problemy jak ja proponuje sprawdzic czy klemy lub przewody podlaczone do akumulatora nie grzeja sie za bardzo (u mnie masowy doslownie parzyl w rece). Dopowiem, ze nie powodowalo to przepalania zadnych bezpiecznikow.
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-20 08:41:12

Cytat:
mam pytanko

czy?

I bieg 100-95st - chodzą 2 wentylatory czy 3 ?
II - 110-105st. - chodzą 2 wentylatory czy 3 ?



Już o tym było. Ale napiszę jeszcze raz.
V6
I bieg 3 na raz, ale na 1/2 obrotów ( w sumie 4 bo jeszcze chłodzenie kompa ale to pominiemy.)
II bieg 3 na raz ale na pełen gwizdek.
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-09-19 21:53:19

Ja chyba tez znalazlem rozwiazanie swojego problemu a mianiowcie zauwazylem cos dziwnego. Auto zaczyna sie grzac i raz went. wlacza sie przy 100oC a raz przy MAX. Ale co dziwne jak jest juz MAX to jak wylacze i wlacze za sekunde spowrotem silnik to temperatura dziwnie spada do 90oC. Wiec na 95% walniety jest czujnik temp. na deske i zle pokazuje. Tzn raz dobrze raz zle
 
  
 
 2006-09-19 20:37:35

Wczoraj pisalem ze po wymianie korka nic sie nie zmienilo ale dzisiaj jechalem za miasto i tu mile zaskoczenie - temp na swiatlach rosla do 98-99stopni i nagle opadala na 95. Podczas jazdy na trasie 95-97 stopni.
Juz myslalem ze bedzie dobrze ale gdy wracalem poznym wieczorem (bylo duzo chlodniej) na trasie 98stopni a jak wjechalem do miasta to wskazowka znow wpada na czerwone pole (caly dzien jezdzilem bez klimy). Zatrzymalem sie na chwile aby zgasic samochod i odpalic go ponownie i znow wszystko wrocilo do normy.

Jutro jade do ASO - niech sprawdzaja bo ja nie mam czasu oraz miejsca aby to zrobic.
Chyba podpowiem tym mechanikom aby zaczeli od tych kabli od akumulatora i wymiany czujnika w chlodnicy.

Ta Omega mimo ze jest naprawde super wyposazona i jezdzi sie nia wspaniale zaczyna mnie draznic. Nie kupilem sobie sam. zeby przy nim caly czas grzebac albo wydawac ciezko zarobione pieniadze na mechanikow.
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-19 20:13:39

mam pytanko

czy?

I bieg 100-95st - chodzą 2 wentylatory czy 3 ?
II - 110-105st. - chodzą 2 wentylatory czy 3 ?

jak prawidłowo?

Pozdro


-----------------
2012-04-23 11:29
  
 
 2006-09-19 15:36:16

Sprawdziłeś kable jak pisałem na priv?
Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanie. Co odpowiada za zalaczanie wiatrakow na drugi bieg? Czy to jest ten sam czujnik znajdujacy sie w gornej czesci chlodnicy (od kierowcy)???


Tak. I bieg 100-95st, II - 110-105st.
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-09-19 14:36:25

Mam jeszcze jedno pytanie. Co odpowiada za zalaczanie wiatrakow na drugi bieg? Czy to jest ten sam czujnik znajdujacy sie w gornej czesci chlodnicy (od kierowcy)???
Nie wymienilem jeszcze tych przewodow (niestety czeka mnie wizyta w ASO) ale zauwazylem ze po zalaczeniu sie wentylatorow przy temp okolo 98 stopni temp wcale nie spada a jak dodam gazu na postoju (bez klimy) to potrafi wejsc na czerwone pole przy czym wydaje mi sie ze wentylatory nie zmieniaja swojej predkosci obrotowej. Dopiero po wylaczeniu nawiewow OFF'em temp. spada do 98-99 stopni. Sprawdzalem to po przejechaniu kilkudziesieciu km.

Wymienilem juz korek od zbiorniczka wyrownawczego (zero zmian) i zamierzam wymienic rowniez ten czujnik na chlodnicy. Nie wiem tylko czy to cos pomoze.

Jeszcze raz zapytam czy znacie kogos w Bydgoszczy kto moze mi pomoc.
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-18 10:59:14

Jak nie masz dobrej masy lub plusa to wszystko jest możliwe. Wymień kable!!!!!!!!!!! Klemy nie mają prawa się grzać!!!!!!!!!!
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-09-18 10:41:23

zawsze jak ktos zalozy nowy watek to jest wielkie halo ale widze ze jest to jedyny sposob na sciagniecie weteranow ktorzy maja jednak nawieksza wiedze na temat bolaczek naszych samochodow.

Do starego watka, ktory jest przez kogos kontynuowany prawie nikt juz nie zaglada, a szkoda.
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-18 10:22:18

Czesc

W ostatnia sobote zauwazylem na postoju ze temp. siegala prawie 100 stopni, a dolna czesc chlodnicy byla zimna (pomyslalem sobie ze jest pewnie zamulona i trzeba ja wymienic). Odkrecilem powoli korek od zbiorniczka wyrownawczego (jest tam chyba spore cisnienie) i plyn zaczal szybko podchodzic do gory, poczym dodalem gazu i wrocil do normalnego poziomu (to uspokoilo moje obawy o walnieta uszczelke pod glowica). Po tym zabiegu zakrecilem korek i sprawdzilem chlodnice - cala byla goroca az nie moglem dotknac. Takie objawy raczej nie wskazuja na zamulona chlodnice i dodam jeszcze ze moje wiatraki chyba (caly czas nie jestem tego pewien) nie wlaczaja sie na drugi bieg a wszystkie bezpieczniki sa OK.

Czy w tych samochodach jest mozliwosc zapowietrzenia sie ukladu chlodzenia? Mialem problem z ubywajacym plynem ale po zastosowaniu jakies specyfika uszczelniajacego problem znikl i nie mam z tym klopotu. Od razu dodam ze probloemy z temp. wystepowaly juz przed tym zabiegiem.

Wiem ze powinienem sprawdzic na tech'u ale czy jest mozliwosc ze wskazowka na kopicie pokazuje czasami za duze wartosci?

Czy na tech'u wyjdzie na ktorym biegu pracuja wiatraki?

Moj portfel az drzy gdy zaczynam myslec o wyprawie do mechanika

Moze znacie jakiegos dobrego i taniego speca w Bydgoszczy (do konca pazdziernika bede jeszcze przebywac w tym miescie)???

-----------------
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-15 18:57:40

witam,

togan polecam ci sprawidić podstawowe sprawy: poziom płynów, bezpieczniki, temp włączenia wiatraków(na techu) , jeżeli wszystko jest ok na techu można wymienić termostat ale ja stawiam raczej na wyjęcie obu chłodnic i dokładne ich wyczyszczenie( gdyż zwyczajnie mogą być zamulone) w zakładzie który to potrafi a następnie szukanie dalej gdyby ci się nie powiodło

Pozdr
Robert
2006-10-16 20:20
  
 
 2006-09-15 14:38:31

Jak rozmawialem z elektrykami to twierdzili ze prawdopodobnie jest zly styk na masie ale zaden nie chcial mi tego sprawdzic.

Ostatnio spotykam mechanikow, ktorzy wybieraja tylko proste naprawy, a jak juz trzeba poszukac problemu to maja Cie gdzies albo kosza jak za zboze.

Czy masz jakis pomysl na problem z temperatura bo nie sadze ze wymiana klem z przewodami zalatwi temat?

-----------------
2007-05-06 00:03
  
 
 2006-09-15 11:18:15

Wymienić klemy z kablami i powinno pomóc!!
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-09-15 10:58:00

Witam
Ja mam rowniez problem temperaturowy w swojej Omie 3,0 i nie wiem jak go rozwiazac. Temp. na wskazniku potrafi czasami skoczyc na max i trzyma sie tak przez kilka sekund po czym opada na 98 stopni. Problem pojawia sie glownie na trasie lub jak za mocno docisne w miescie. W takich sytuacjach najczesciej zatrzymywalem auto i tu zaskoczka bo plyn sie nie gotuje, silnik pracuje normalnie. Gdy postalem chwile i temp opdadla po czym znow zaczela sie podnosic i zauwazylem ze wiatraki ruszaja dopiero jak temp. jest na czerwonym polu i nie jestem pewny czy to I czy II bieg (czasami jednak wiatrakom zdarza sie pracowac normalnie). Co ciekawe gdy wylacze nawiew (przycisk OFF) temp spada szybciej i zazwyczaj wskazowka nie wchodzi na czerwone pole

Mam obawy ze jest jakis problem z elektryka bo zauwazylem ze klema na akumulatorze nagrzewa sie tak mocno ze nie idzie jej dotknac.

Prosze o pomoc w rozwiazaniu tej sprawy.

-----------------
2007-05-06 00:03
  
 
 2005-07-25 18:04:36

Omega B 2,5td(klima-manual i skrzynia-manual) w jak domowym (garażowym) sposobem wyjąć chłodnicę (na co zwracać uwagę) w celu sprawdzenia jej drożności i ewentualnego przepłukania i wymycia (przedmuchania) żeberek.


Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Rycho-25td dnia 2005-07-25 19:16:33 ]
2010-09-14 14:00
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM