2008-09-22 20:48:14
Code:
|
Co do ssania-na rozgrzanym silniku luz linki(tej drugiej nie od gazu) powinien wynosić ok 3mm |
|
Która dokładnie linka powinna mieć luz ?? Już pogubiłem. Możesz w Paincie wskazać pędzelkiem i będzie łatwiej bez tłumaczeń.
Code:
|
podstawowe pytanie-tą linkę masz sterowaną elektrycznie,czy termostatem? |
|
Właściwie nie bardzo wiem którą mam ale wydaje mi się że elektrycznie.
Opisze Wam historie z pompą. Jakieś 2 miechy temu byłem u najlepszego w dolnośląskiem pompiarza w Sobótce. (czekałem 3 tyg w kolejce!). Pompiarze regulowali pompe. Prawdopodobnie miałem rozregulowaną ponieważ długo odpalał. Krzyczał 550 zł :-/ Zadowolony z odpalania na dotyk pojechałem do domu ale zauważyłem straaasznie kopci jak KAMAZ. Facet w ramach gwarancji zaślepił EGR. Nie pomogło. Dokręcił z całej siły dużym kluczem w okolicach korektora. Nie widziałem dokładnie gdyż ciasno było

Domyślam że korektora dokręcał. Kopcenie zmniejszyło ale niestety nie do minimum jak było wcześniej przed regulacją pompy :-/ Facet kierownik radził wymiane zaworu (domyślam że chodzi o korektor) i za takie ustrojstwo krzyczy 550 zł

Nie mam tyle kasy

Uważa że ten odpowiada za kopcenie (nie wiem czy to prawda). Gdzieś tu na forum czytałem że wada korektora to standart. Kosztuje koło 300 zł podobno. Z kierownikiem mało sie dogadywało a więcej się obejrzało. Mimo że jestem głuchym to nie potrafił dużo napisać na kartce (z lenistwa). Ogółem małomówny jest

Nie chce tam jechać na drugi raz.
Postaram się z Waszą pomocą samemu doświadczyć i nauczyć, dowiedzieć o problemach fordowskich
Code:
|
Przejdź szybko do badań urządzenia rozruchowego (potocznie termostat woskowy)
<br> wkręcone od spodu do obudowy termostatu z linką do pompy. |
|
Dobrze przechodzimy do badań urządzeń rozruchowych. Widziałem na necie jak wygląda termostat woskowy ale chyba tego nie mam. Za to mam takie coś z wystającymi kabelkami, popatrz na zdjęcie nr 5. (chyba się mylę?)
Code:
|
Cięgno na pompie przy zimnym silniku powinno być 3 do 4 mm odsunięte od ogranicznika przymocowanego na stałe do pompy. |
|
Weź obrazek i w paincie narysuj gdzie to jest dokładnie(tak będzie łatwiej)
Code:
|
Sprawdź sobie również korektor "zimnego" silnika z przodu pompy (duży walec z plastikową osłoną wchodzących kabelków) albo też mały w zależności od rocznika pompy, chociaż jak on jest walnięty jest generalnie problem z rozruchem, jak już odpali wolne obroty zimnego silnika są ok |
|
Czy korektor kąta wtrysku to ten co ma gumowy "kapturek" na zdjeciu nr 1 ??? Dzisiaj zdjąłem gumowe coś i natrafiłem podspodem na kabelek dwużyłowy. Nie wiem w jaki sposób jest podłączony gdyż palcem nie odgaduję :-/ Z tego co pamiętam to pisałeś gdzieś że można przy pracy silnika wyjąc kabelek i podotykac spowrotem, wtedy będzie słychać pstykanie tak ?? Jeszcze pisałeś o mierzeniu omomierzem. Ma miernik tylko nie wiem czy ma w sobie omomierz.
Na zdjęciu nr 2 jest tam bolec opierający o blaszke. Odpowiada za ssanie. Narzeczona włączyła zapłon a ja obserwowałem to ustrojstwo. Bolec nic nie rusza ani na ciepłym silniku ani na zimnym. Chowa się do środka wtedy jak przygazuję a obroty jak spadają powiedzmy do około 750 obr.min to wtedy bolec sie chowa a dźwigienka STOPu rusza sie.
Ssanie niestety nie działa. Jak odpalam, wtedy mam jakieś 750 obr/min a jak się rozgrzeje to mam 800-850 obr.min. Na zimnym powinno być koło 1000 obr/min
Jeszcze jeden problem otóż przy przyśpieszaniu na 4 biegu od 1700 do 1900 obr/min mam drgania oraz na piątym biegu też przy 1700-1900 obr/min też drgania i jest mały hałas. Mimo braku słuchu nie opiszę ale w razie czego mogę filmować komórką i tu wstawić. Będziecie mogli słyszeć te dziwne drgania. Ja stawiam że to ma coś wspólnego z pompą albo korektorem... Turbina OK, ciągnie ładnie. Turbawka włacza sie od 1700 obr.min.
Uff ale się rozpisałem....
Widać że Kris75 jest obeznany w sprawach TD

Bardzo pomocny.
Jak cos to mam silnik 1.8 TD ENDURA DE 90 KM, rocznik 97, kombi






[ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2008-09-22 20:51:46 ]