Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Uszkodzone samoregulatory zaworów albo zły olej?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-09-29 12:58:19

Cześć, mnie wymiana samoregulatorów i uszczelniaczy trzonków zaworów wyszła 400 PLN, z czego 300 części, a 100 robocizna. Z rzeczy, które jeszcze mogą wyjść to wałek rozrządu, mój ma wytarte krzywki na jednym cylindrze .
Pozdro
2016-10-29 19:40
  
 
 2007-09-29 12:06:21

Hydrauliczna kompensacja luzow zaworowych wymaga zawsze dobrego oleju.
2013-05-04 22:05
  
 
 2007-09-29 11:51:28

Witam,
moj 1.4 95 rok chodzi jak dieselek i aktualnie wlasnie stoi u mechanika i wymieniane jest 8 samoregulatorkow (tak mi powiedzial mniemam, iz chodzi o popychacze). Chcialem sie dowiedziec ile taka imprezka, w sensie robocizna srednio kosztuje. Dodam iz za jeden samoregulatorek mechanik dal 25 zl, a ile za robote powie na koncu jesli to bedzie tylko to. Jeszcze jest sprawa rozrzadu, po dodaniu gazu kiedy obroty opadaja slychac jakby gruchot z rolki, czy mozliwe jest ze padla po 15 tys ? Pozdrawiam
2010-11-04 21:52
  
 
 2005-10-05 19:10:45

Cytat:
2005-10-05 15:52:33, bobslej3 pisze:
a w jakim miescie naprawiałes furke



torun

-----------------
2016-10-14 22:30
  
 
 2005-10-05 15:52:33

a w jakim miescie naprawiałes furke
2006-06-14 15:35
  
 
 2005-10-05 11:23:42

Cytat:
2005-08-12 09:32:33, YaNkEs_69 pisze:
Napisz koniecznie czy pomogło bo coś mi się to nie widzi. W takiej sytuacji silnik zalany mineralnym chodziłby jeszcze gorzej a większość na takim jeździ i jest dobrze.



No troche pozno ta odpowiedz, ale zawsze lepiej pozno niz wcale

Problem wygladal nastepujaco (juz opisywalem ale zrobie to jeszcze raz - dokladniej): silnik po uruchomieniu (tylko gdy byl zimny) chodzil przez jakies kilkanascie sekund rowno, po czym obroty zaczynaly spadac i gasl. Gdy sie go probowalo ponownie odpalic, trzeba bylo poczekac jakas minute i znowu odpalac (wczesniej nie chcial odpalac) i dopoki sie nie rozgrzal to kazdorazowe puszczenie gazu oznaczalo duszenie sie i w rezultacie tego gasniecie.

Po wizytach u dwoch mechanikow:
1. pierwszy mechanik
- wymiana swiec i przewodow WN -brak poprawy
- wiecej nie wiedzial i wyslal mnie na komputer

2. drugi mechanik (dysponujacy komputerem diagnostycznym):
- stwierdzil, ze nie warto podlaczac samochodu pod komputer bo i tak nic nie wykryje (za stary samochod)
- czyszczenie korkowca - brak poprawy,
- wymiana rurki gumowej odchodzacej od kolektora - brak poprawy,
- sprawdzenie przeplywomierza i stwierdzenie (po wygladzie), ze jest w idealnym stanie - brak poprawy
- stwierdzenie, ze przyczyna moze byc albo za rzadki olej albo popychacze walniete.

3. ASO Forda
- potwierdzenie drugiego mechanika, o tym ze komputer nie wykryje usterki (podobno Escorty dopiero od 98 roku mozna dokladnie zbadac za pomoca komputera), wiec nie bylo sensu zostawiac bolida w ASO.

4. Zaklad specjalizujacy sie w naprawie Fordow (tutaj wszystkie czesci zamieniali mi na nowe, a gdy nie przynioslo rezultatu wracali do starych - samochod stal u nich ponad tydzien):
- zamiana korkowca - brak poprawy,
- zamiana przeplywomierza - brak poprawy,
- zamiana dwoch czujnikow temperatury - brak poprawy,
- zalozenie nowego bajpasu - brak poprawy
- rozebranie skrzynki przekaznikow (znaleziono 2 zimne luty, ktore naprawili) - brak poprawy
- cos jeszcze robili ale nie pamietam - brak poprawy
- wymiana oleju na full syntetyk (0 w 40) - poprawa czesciowa (szybciej silnik zaczynal pracowac tak jak powinien, ale mimo wszystko gasl na poczatku)
- wymiana 4 popychaczy (podobno na drugim cylindrze mialem okopcona swiece wiec na nim wymieniono popychacze) - brak poprawy,
- Ostatnie podejscie (powiedzieli ze jak to nie pomoze, to sie poddaja) - wymiana wszystkich popychaczy (16 sztuk ) - USTERKA ZLIKWIDOWANA!!!

Silniczek teraz chodzi miodzio!!! Troche kasy poszlo na naprawe ale mysle, ze gra byla warta swieczki .

Ale sie rozpisalem

-----------------
2016-10-14 22:30
  
 
 2005-08-12 14:03:41

Napisałem CVH czyli silnik 8 - zaworowy.

-----------------
GG 4126745
2010-01-27 14:46
  
 
 2005-08-12 09:32:33

Napisz koniecznie czy pomogło bo coś mi się to nie widzi. W takiej sytuacji silnik zalany mineralnym chodziłby jeszcze gorzej a większość na takim jeździ i jest dobrze.

-----------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gadu-Gadu - 34951
biały essi#569
czerwony A4 Avant
niebieskie GSX750F
~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
  
 
 2005-08-12 09:21:59

Zaraz jade wymienic olej.
Wydaje mi sie ze to nie popychacze, bo nic nie hałasuje (pracuje cichutko).
Ale robiłem już wszystko (reset kompa, sprawdzenie sondy, oczyszczenie przepływomierza i krokowca, wymieniona została jakas rurka dochodzaca do kolektora) i nic nie pomoglo.
Mechanik mi mowil, ze teraz to juz tylko zostaje problem z samoregulatorami zaworow (to chyba odpada, bo nie silnik chodzi cicho) albo za gesty olej (i to moim zdaniem by tlumaczylo to, że po rozgrzaniu silnika gdy olej przyjmuje już rzadszą konsystencje - wszystko działa jak sie nalezy).

Po wymianie oleju napisze czy pomogło.
Dzieki za rady

-----------------
2016-10-14 22:30
  
 
 2005-08-12 09:11:24

Cytat:
2005-08-12 09:05:51, Darek pisze:
Jestem po wymianie popychadeł silnik cvh poklepywały sobie ale silnik zapalał na dotyk żadnych problemów z obrotami na zimnym czy gorącym teraz poprostu jest cisza aż normalnie chce się smigac słychać tylko syk paska hehehehhe. Co za uważyłem jakby lepiej ciągnoł ale może to wrażenia i rano po zapaleniu zero stuka puka odrazu szumek do tej pory zagrało troche pózniej po rozgrzaniu klep klep.Olej to Mobil S półsyntetyk



Masz 16V ?
Kupiłeś oryginały ?
2007-05-09 21:50
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM