2007-09-28 17:43:41
Dziś rano próbowałem dokręcić czujnik temperatury cieczy i ku mojemu zdziwieniu wypadł on z silnika wraz z częścią, która była na tym czujniku na twarz moją wraz z cieczą chłodzącą i trochę mnie oblało.
Próbowałem to potem wkręcić, ale po wkręceniu płyn nadal ciekł. Silnik był zimny.
Pytania:
1. Czy ta część, w którą wkręca się czujnik musi być nowa czy może być stara?
opis części: metalowy pierścień, na którym jest bardzo drobny gwint stożkowy i uszczelka. w środku jest gwint, w który wkręca się czujnik cieczy. część tą wkręca się w głowicę silnika.
2. Czy jeśli wkręcę tą część, a ciecz będzie dalej wyciekała, to czy można to jakoś uszczelnić?
3. Czy są jakieś specjalne warunki wkręcania tej części (ciepły lub zimny silnik, brak cieczy w układzie lub inne)?
4. Czy pomiędzy tą częścią a czujnikiem powinna być jakaś uszczelka czy nie?
5. Czy głowica żeliwna mogła się odkształcić i to powoduje nieszczelność? czy raczej inne powody nieszczelności tej części? (gwint na niej wygląda dobrze).
5. Obieg cieczy chłodzącej w silniku ford 1.3 mk7 sefi z eec5. skąd i gdzie przepycha pompa ciecz itd.
jeśli ktoś będzie znał jakąś odpowiedź to będę wdzięczny.
-----------------
Staram się pisać po polsku.
Analfabetyzm się szerzy- nie daj się!
[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2007-09-28 21:11:51 ]