Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

KONWERTER

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2007-11-18 10:11:53

Widziałem taki numer na filmie z GM-owską pięciobiegową skrzynką 5L40 wstawioną do jakiegoś Dodg'a. Skrzynka seryjnie była montowana do Omegi i Bawary.

-----------------
popolupo...
2024-02-28 14:32
  
 
 2007-11-16 17:25:41

Sprawdziłem i ja... pi razy oko ~2600
Niedawno w warsztacie dolali mi około litra oleju do skrzyni.

-----------------
jorgi
2013-06-13 15:50
  
 
 2007-11-16 16:57:35

Ja ostatnio dolewalem i sprawdzalem stan oleju i jest git

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2025-09-13 03:14
  
 
 2007-11-16 16:53:55

1-szy wniosek, no może wnioseczek.
Na wynik pomiaru ma wpływ nieprawidłowy poziom oleju w skrzynce. Ja miałem ciut za mało. Teraz obroty zatrzymania mam na 2500.
Cytat:
wystepuje nawet cos takiego jak high stall conventer, glownie do american muscle - idzie krecic do sporych obrotow, zastosowanie typowo dragowe

Potwierdzam, natknąłem się na opis podczas poszukiwania informacji.

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2007-11-15 20:52:20

az mi sie jakis moj stary watek o startowaniu automatem przypomnial
7gsi, wystepuje nawet cos takiego jak high stall conventer, glownie do american muscle - idzie krecic do sporych obrotow, zastosowanie typowo dragowe

Jeszcze odnosnie takiego testowania - skrzynia dostaje lekko po dupie, co z mechanizmem roznicowym?

-----------------
2013-09-22 22:39
  
 
 2007-11-15 20:41:56

No to jestem niepocieszony, wiedziałem że z tą moją skrzynia to coś nie do końca w porzadku. No i trudno czas sie spowrotem zmanualizowac.
2008-05-22 22:24
  
 
 2007-11-15 19:57:58

Cytat:
2007-11-15 14:02:24, marekcaramba pisze:
coś tam daje, startujesz z wyższych rpm'ów, szybciej wpadasz na wyższy moment obrotowy


dokładnie o tym myślałem pisząc wcześniejszy post

różnica jest kolosalna, kiedyś mierzyłem g-techem starty "zwykłe" tzn bez obrotów, oraz z obrotów ok.1500-1600 - właśnie trzymając na hamulcu i podnosząc na krótko przed startem obroty. Różnice w czasach do pierwszej "100" przekraczały 1,5s
zawsze żal mi było skrzynki by testować starty z jeszcze wyższych obrotów, a tu proszę - można było próbować

-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2007-11-15 17:37:28

trochę o konwerterach TUTAJ

-----------------
jorgi
2013-06-13 15:50
  
 
 2007-11-15 14:02:24

Cytat:
2007-11-15 11:18:23, 7gsi pisze:
czyli wniosek - chwilowe podniesienie obrotów do ~2600 na zablokowanych hamulcem kołach nie uszkodzi skrzynki...? jesli tak jest, muszę zmienić procedury startowe



Jeżeli podniesiesz obroty tak z 3-4 sek przed startem
to jej nie rozwalisz...

Startowałem ostatnio tak w Borsku... strzelałem
falstarty, ponieważ przeginałem z obrotami i na zblokowanych hamulcach samochód ruszał. Kała przednie się ślizgały po
asfalcie... ach ta technika.

Nazywa się to: torque braking...

coś tam daje, startujesz z wyższych rpm'ów,
szybciej wpadasz na wyższy moment obrotowy

nie stosować często, wszystko z głową

-----------------
Pozdrawiam
Marek
2012-06-14 20:21
  
 
 2007-11-15 11:58:41

7gsi , częste korzystanie z takiego startu może uwalić skrzynkę (moi kumple kiedyś tak wykończyli ASB w Volvo 740, dawne czasy.... szkolne...)

Podzczas stell testu (z linka) każą chłodzić skrzynkę przez 2 min pomiędzy kolejnymi pomiarami.




-----------------
Cytat:
jakie sa w koncu wnioski z tego eksperymentu?

spokojnie, wnioski będą....narazie jest jeszcze wiele pytań

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-11-15 12:07:15 ]
2011-09-25 15:07
  
 
 2007-11-15 11:18:23

czyli wniosek - chwilowe podniesienie obrotów do ~2600 na zablokowanych hamulcem kołach nie uszkodzi skrzynki...?

jesli tak jest, muszę zmienić procedury startowe

-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2007-11-15 08:07:00

Cytat:
2007-11-15 07:38:11, omegolotC30NE pisze:
stall test , niestety dla innej marki



w większości przypadków jest to samo

BMW E32 750 - hamulec i gaz do dech max 2600 rpm, później jedzie
JEEP 4.0 - 2700 rpm
Omega A - 2.0 automat - cholipcia... nie ma obrotomierza

Ten test wykonuje się także podczas podłączonych manometrów
do skrzyni i mierzenia ciśnienia (skrzynia ma wyjścia do
podłączenia manometrów). Nie wiem czy wszystkie...

Przed wykonaniem tego testu należy zwrócić uwagę na stan oleju w skrzyni. Minimalne braki i rpm'y lecą o 500 obrotów w górę...


-----------------
Pozdrawiam
Marek
2012-06-14 20:21
  
 
 2007-11-15 07:38:11

stall test , niestety dla innej marki

-----------------
2011-09-25 15:07
  
 
 2007-11-14 23:14:16

Cytat:
2007-11-14 22:10:02, fomin pisze:
ja mam sprzęt z 2000 roku z przebiegiem 113000 tysi



Lo jeza chlopie, kiedy natrzaskales tyle km?????

Tak powaznie, to jakie sa w koncu wnioski z tego eksperymentu?
Oczywiscie poza tymi ze mamy szmelc

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2025-09-13 03:14
  
 
 2007-11-14 23:12:06

bo te 2800 obrotow jest przez doslownie pare sekund. Mozna to porownac z podjazdem pod duza gorke lub ciagniecie ciezkiej przyczepy za soba. Skrzynki sa przewidziane do duzych przeciazen, wiec pare sekund w miejscu na takich obrotach jej nie zepsuje. Jak dajesz ostro w pedal (bez hamulca) to tez jest niewiele mniejsze przeciazenie na skrzyni.
To ze zrywa automacik asfalt, to zupelnie inna bajka

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2025-09-13 03:14
  
 
 2007-11-14 23:07:41

ale ja całkiem serio

-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2007-11-14 22:53:37

Cytat:
u siebie nie sprawdzę, i tak od ~1800obr zwija asfalt

Lanser

-----------------
 
 
 
 2007-11-14 22:49:13

nie mam sumienia tak testować auta, aż dziwne, że trzymając na heblu 2800obr nie rozwala Wam skrzynek...

u siebie nie sprawdzę, i tak od ~1800obr zwija asfalt

-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2007-11-14 22:10:02

Cytat:
2007-11-14 19:23:49, omegolotC30NE pisze:
Fomin powyżej 2600 też kibel, ha ha ha..... czyli wszyscy z wynikiem 2000 mamy spsute sprzęgło jednokierunkowe kierownicy (nie blokuje) tajemniczy stall speed test, kto rozjaśni to pojęcie [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-11-14 19:32:18 ] [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-11-14 19:34:38 ]


kibel to ty masz w swoim zabytku
ja mam sprzęt z 2000 roku z przebiegiem 113000 tysi a NIE 513000 TYSI
marios ma ome 290 tyś nie dotykaną więc wzgledem tych wszystkich teorii wszystko powyżej 10 tyś km powinno stać w muzeum

-----------------
...
2020-11-01 21:57
  
 
 2007-11-14 20:25:16

Cytat:
2007-11-14 19:02:12, fomin pisze:
w 3.0 obroty dochodzą do 2800 a potem juz tylko pali gume


dokladnie tak jak mowi fomin, obroty dochodza do 2800. Przed chwila testowalem, nawet dwa razy po kilka sekund, za kazdym razem wynik w granicach 2700-2800 Trudno na oko dokladnie powiedziec ile, ale 3000 nie przekraczalo.
Moze to jeszcze zalezy od silnika. U mnie siedzi 3.0, podobnie jak u testowanego z cytatu fomina.

-----------------
Omega A 3.0 24V wymiata na szosach :D

Granatowa 3.0 Czarnulka 3.0 Czarnulka 2.0
2025-09-13 03:14
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM