| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
gmp81
 espero Warszawa | 2007-11-27 18:15:22 Witam serdecznie,
mój problem jest mianowicie taki, ciężko wchodzi mi 1 gdy próbuje zredukować podczas jazdy, dodam iż wymieniłem mechanizm zmiany biegów - poprawiło się ale niestety nieznacznie. Czy może być to wina poduszki mocowania skrzyni biegów? " dodam iż łatwiej mi jest wrzucić 1 gdy zredukuje na 2 a dopiero różniej przesunę lewarek na pozycje biegu 1?
Dzięki za podpowiedz. Pozdro |
| 2010-01-27 22:27 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2007-11-27 20:07:00 pierwszy bieg jest do ruszania
podczas jazdy nie widze sensu redukcji na 1 gdy jade wiecej niz 10km/h  --a jesli juz bym redukował to z "miedzygazem"
inaczej sprzegło i synchronizator powiedzą papa
|
| 2011-05-19 22:49 | |
Ikarus260 Klubowy Weteran
 Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2007-11-27 20:18:39 Fajnie wiedzieć, bo i mnie to dobijało  Więc albo między gas albo z deujki  Jazda  |
| 2018-11-24 13:59 | |
jarecki124
 Daewoo Espero Łódź | 2007-11-28 03:29:00 Generalnie wszystko zostało powiedziane, pierwszy bieg jest do ruszania tylko i wyłącznie, powinien być tylko wrzucany podczas postoju, używany inaczej zniszczy skrzynię i synchronizatory.
Pozdrawiam. |
| 2009-05-04 13:47 | |
gmp81
 espero Warszawa | 2007-11-28 06:51:58 Tak tylko jak widzę źle podeszliście do tematu  . wiadomo sprawa iż 1 używa sie do ruszania i właśnie to mnie drażni niestety mieszkam pod Warszawą i tu nie jest możliwe nie zatrzymywanie się. Ruszyć pewnie można nawet z 3 i nie ma z tym problemu jednak jeśli wcześniej 1 wchodziła jak w masełko to czemu nie ma tego robić po przejechaniu 92 000  Dlatego zadałem powyższe pytanie, a jak się znajdzie ktoś kto zna zagadnienie to bardzo proszę o podpowiedz. |
| 2010-01-27 22:27 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2007-11-28 08:05:16 Cytat:
| 2007-11-28 06:51:58, gmp81 pisze:
Dlatego zadałem powyższe pytanie, a jak się znajdzie ktoś kto zna zagadnienie to bardzo proszę o podpowiedz.
|
|
Zimno jest... zobacz co będzie podczas odwilży. ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
Zoltar
 Fajne Gdańsk | 2007-11-28 08:21:36 Sprawdź poduszki...
Jak się porządnie wysprzęgli to i przy 30 km/h wrzucisz 1 ----------------- |
| 2010-05-30 23:36 | |
lothaar Sympatyk Klubu Espero
 Peugeot 407 SW Wawa | 2007-11-28 11:45:27 Cytat:
| 2007-11-27 18:15:22, gmp81 pisze:
... ciężko wchodzi mi 1 gdy próbuje zredukować podczas jazdy... |
|
A po co redukujesz do jedynki podczas jazdy? Espero nawet jak ten bieg ma zsynchronizowany [nie wiem czy ma] to ma to zrobione "po koreańsku" czyli synchronizacja jest ale jakby jej nie było.
Jedynka służy do ruszania i to z pełnego zatrzymania. Jak samochód się chociaż trochę toczy powinno się zapinać dwójkę. [Mnie tak przynajmniej kiedyś uczono.] ----------------- Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły... |
| 2017-05-10 15:57 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2007-11-28 11:57:25 Cytat:
| 2007-11-28 11:45:27, lothaar pisze:
Espero nawet jak ten bieg ma zsynchronizowany [nie wiem czy ma]
|
|
Ostatnim popularnym autem, które tego nie miało był sraluch. I z tym miałem przejścia, bo jeździłem kredensem ojca, a na nauce jazdy co skrzyżowanie to dolatywałem spokojnie i zwykle zanim się auto zatrzymało dawałem, a właściwie to próbowałem wbić jedynkę. Jeden wielki zgrzyt wtedy jest.
Cytat:
| Jak samochód się chociaż trochę toczy powinno się zapinać dwójkę. [Mnie tak przynajmniej kiedyś uczono.]
|
|
I dobrze Cię uczono... no ale pomysłowość, podłość i głupota ludzka granic nie znają. ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
ŁUKASZ_GAJER
 miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2007-11-28 12:54:37 Cytat:
| pierwszy bieg jest do ruszania tylko i wyłącznie, powinien być tylko wrzucany podczas postoju, używany inaczej zniszczy skrzynię i synchronizatory |
|
no proszę... jeżdżę samochodem od 10-ciu lat i tego dowiaduję się dopiero dziś!
i też walczyłem w espero z poduszką skrzyni i z mechanizmem zmiany biegów i też się wkur*** na zgrzytającą jedynkę |
| | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2007-11-28 13:14:57 Często są sytuacje - szczególnie "na mieście" - że toczysz się - dojeżdżasz do świateł czy poprzedzającego Cię samochodu z prędkością 5 - 6 km/h i w tym momencie poprzedzający rusza albo zapala sie zielone ...aż prosi się żeby wrzucić jedynkę i ruszyć ostrzej... czasami ruszenie z dwójki nie podchodzi  więc mnie też to wq... że kiedyś jedynka wchodziła a teraz "...dyskutuje"
Prawdopodobnie wszystkie czynniki mają na to wpływ... zużycie skrzyni / mechanizmów i niska temperatura.
tak, że to o czym pisze np. lothar
Cytat:
| Jedynka służy do ruszania i to z pełnego zatrzymania. Jak samochód się chociaż trochę toczy powinno się zapinać dwójkę. [Mnie tak przynajmniej kiedyś uczono.] |
|
jakoś mnie nie przekonuje - bo naprawdę są sytuacje na drodze, które to weryfikują.
Prawdą natomiast jest to, że ....mnie też tak uczono - ale to było hohohooo... temu, sprzętem był 126p i takie miał wymagania.... dlatego tak mnie uczono  .
Ciekawe czy osoba którą uczono [x-lat temu] że ...każdy bieg wrzucamy "ze sprzegłem na dwa razy" ...też tak by jeździła espero  chyba niezdrowo jest się przyzwyczajać... |
| 2017-07-28 21:46 | |
qbaj
 pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2007-11-28 13:45:33 po za sportem kiedy jedynka jest uzywana w wielu roznych sytuacjach to w cywilnej jezdzie sytuacje zeby wrzucac jedynke podczas kiedy samochod nie stoi sa naprawde sporadyczne..a co jest powodem ze jest z tym problem? zuzyty synchronizator |
| 2011-11-25 21:41 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2007-11-28 14:00:48 Cytat:
| 2007-11-28 13:14:57, nawigator5 pisze:
aż prosi się żeby wrzucić jedynkę i ruszyć ostrzej... |
|
I poszarpać złoma przy ruszaniu. ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
lucas48 Klubowy Weteran

 BMW 530i Warszawa Ursynów | 2007-11-28 14:52:57 Cytat:
| 2007-11-28 13:14:57, nawigator5 pisze:
Często są sytuacje - szczególnie "na mieście" - że toczysz się - dojeżdżasz do świateł czy poprzedzającego Cię samochodu z prędkością 5 - 6 km/h i w tym momencie poprzedzający rusza albo zapala sie zielone ...aż prosi się żeby wrzucić jedynkę i ruszyć ostrzej... czasami ruszenie z dwójki nie podchodzi
|
|
dokladnie w takiej sytuacji najlepiej jest wrzucic jedynke i u mnie nie ma z tym problemu, standardowe 1,5 i zadnych zgrzytow  ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
| 2025-12-14 16:39 | |
lothaar Sympatyk Klubu Espero
 Peugeot 407 SW Wawa | 2007-11-28 16:14:46 Cytat:
| 2007-11-28 13:14:57, nawigator5 pisze:
... toczysz się - dojeżdżasz do świateł czy poprzedzającego Cię samochodu z prędkością 5 - 6 km/h i w tym momencie poprzedzający rusza albo zapala sie zielone ...aż prosi się żeby wrzucić jedynkę i ruszyć ostrzej...
|
|
I wjechać w kufer temu ruszającemu przed nami..
Cytat:
| 2007-11-28 13:14:57, nawigator5 pisze:
... czasami ruszenie z dwójki nie podchodzi ...
|
|
A czasami ratuje kufer auta ruszającego przed nami i nasze zniżki na OC... ----------------- Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły... |
| 2017-05-10 15:57 | |
rafalko
 Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-11-28 16:16:36 u mnie też nie ma - a dla opornych którzy twierdzą że jedynka sluzy do ruszania możnaby było zapytać na cholere ona jest synchronizowana - banalny przyklad - jazda pod ostrą górke i redukcja do 1 biegu - rozumiem że lepiej byłboby stanąć i ruszać z pomocą ręcznego ???? |
| 2012-04-04 10:44 | |
lothaar Sympatyk Klubu Espero
 Peugeot 407 SW Wawa | 2007-11-28 16:29:06 Cytat:
| 2007-11-28 16:16:36, rafalko pisze:
dla opornych którzy twierdzą że jedynka sluzy do ruszania możnaby było zapytać na cholere ona jest synchronizowana - banalny przyklad - jazda pod ostrą górke i redukcja do 1 biegu - rozumiem że lepiej byłboby stanąć i ruszać z pomocą ręcznego ????
|
|
No właśnie po to aby nie zgrzytała jak ktoś ją próbuje zapiać w nieodpowiednim czasie...
Cytat:
| 2007-11-28 16:16:36, rafalko pisze:
jazda pod ostrą górke i redukcja do 1 biegu
|
|
Nie zdarzyło mi się jeszcze wrzucać 1-podczas jazdy pod górkę... Chociaż podobno tak sie jeździ w Przemyślu bo drogi taki styl wymuszają... ----------------- Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły... |
| 2017-05-10 15:57 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2007-11-28 18:30:26 Cytat:
| 2007-11-28 16:16:36, rafalko pisze:
pod ostrą górke i redukcja do 1 biegu |
|
Ja np. wbijam jedynkę tocząc się z prędkością 0,5 km/h. W złomero nie ma z tym problemów. W sraluchu kończyło się to zgrzytem. ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
qbaj
 pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2007-11-28 18:31:34 Cytat:
| 2007-11-28 16:16:36, rafalko pisze:
u mnie też nie ma - a dla opornych którzy twierdzą że jedynka sluzy do ruszania możnaby było zapytać na cholere ona jest synchronizowana - banalny przyklad - jazda pod ostrą górke i redukcja do 1 biegu - rozumiem że lepiej byłboby stanąć i ruszać z pomocą ręcznego ????
|
|
oczywiscie ze lepiej stanac i ruszac przy pomocy recznego  w ogole pokaz mi gorke pod ktora nie da sie jechac na dwojce? mowa oczywiscie o sytuacji kiedy pojazd juz sie toczy..nie wiem jak dla mnie to stwarzacie sobie sztuczne problemy..inna sprawa ze ja nie mam z jedynka problemu..albo nie wiem ze mam |
| 2011-11-25 21:41 | |
wacek99 Klubowy Weteran
 A8 4,2l Kraków | 2007-11-28 23:16:21 Cytat:
| 2007-11-28 18:31:34, qbaj pisze:
...oczywiscie ze lepiej stanac i ruszac przy pomocy recznego w ogole pokaz mi gorke pod ktora nie da sie jechac na dwojce?... |
|
Przyjedź na południe Polski to pokaże ci co najmniej kilka takich miejsc gdzie o dwójce możesz zapomnieć. Nawet jak wyjechałbyś na wyższym biegu to bardzo często zdarza się tak że przed tobą wlecze się PKS czy inna ciężarówka i zmusza cię do redukcji z dwójki na jedynkę i nikt wtedy nie zatrzymuje się tylko wrzuca jedynkę i jedzie dalej a jak nie chce wejść to szybka przygazówka do ok. 3 tyś. obr. rozwiązuje problem. |
| 2022-01-31 23:05 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|