Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

USZCZELNIENIE POKRYWY ZAWORÓW W V-CE ( PO RAZ KOLEJNY)

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-02-10 22:31:05

Metalowe pokrywy załatwiłyby temat raz na zawsze (prawie) a tak trzeba się męczyć. Ale każdą markę trapią jakieś niedoróbki.
2011-06-13 21:10
  
 
 2008-02-10 22:04:57

dziwi mnie to że problem napewno wyszedł dość wcześnie i że w następnych rocznikach tego nie poprawiono.
2010-03-25 21:33
  
 
 2008-02-10 22:01:49

No właśnie chyba nie ma złotego środka tylko metody prób i błędów. Trzeba próbować i walczyć w końcu nie jeden z nas już się z tematem uporał.
2011-06-13 21:10
  
 
 2008-02-10 21:31:48

u mnie po cięciu pokryw zaczeło sie dopiero lać

-----------------
...
2020-11-01 21:57
  
 
 2008-02-10 19:24:56

ja to zrobiłem tak. rozciąłem pokrywy, zatopiłem uszczelki w silikonie, nałożyłem cieniutko silikon na głowicę, odczekałem godzinę nałożyłem silikon ponownie na głowicę cieniutko i na pokrywy (na uszczelkę ale więcej i od zewnętrznej strony tak żeby nadmiar silikonu wycisnął się na zewnątrz) , dokręciłem delikatnie pokrywy, odczekałem do następnego dnia i dokręciłem mocniej. zarazie jest to pół roku i świece są suche oby tak dalej.
rozcięcie pokryw pomaga w zakładaniu ich na silikon oraz podobno eliminuje naprężenia.
2010-03-25 21:33
  
 
 2008-02-10 17:39:37

Witam Panowie, właściwie szkoła jest znana jak sobie poradzić z cieknącymi pokrywami w V-ce ale jest małe ale. Jedna szkoła mówi, że po ułożeniu uszczelek w silikonie w pokrywie i posmarowaniu jeszcze raz uszczelki na zewnątrz oraz posmarowaniu silikonem miejsca przylgni na korpusie silnika skręcać i odczekać najlepiej do następnego dnia (jak najdłużej). Druga szkoła mówi, wykonać to o czym dotychczas pisałem i nie skręcać poczekać aż wyschnie i dopiero dać warstwę silikonu łączącą i skręcić.
Panowie jeszcze raz wypowiedzcie jak to najlepiej zrobić. Jest to zmora, która dopadła moją omkę i już 2 razy było robione i nic (ta pokrywa jest troche krzywa wiem to??) może jeszcze raz spróbuje.
Pozdro
2011-06-13 21:10
  
 
 2007-01-04 23:20:23

Witam
U mnie to samo bylo.
Tylko po jednej stronie jedynie.
Ja to zrobilem jak napisal jeden z klubowiczow nie pamietam kto to byl.
Zdjelem obudowe wypucowalem ja dokladnie wyczyscilem i odtluscilem. kupilem nowe uszczelki i silikon oploski orginalny w sklepie opla zalozylem postalo to caly dzien i cala noc i do tej pory nie puszcza a minelo chyba juz ponad pol roku. to jest wada omeg i to nawet powiedzial facet ktory ma sklep z czesciami opla ze to norma i jedynie nowa uszczelka orginal i silikon moze tez byc erlinga szary.
Pozdrawiam !!
2013-03-24 13:31
  
 
 2006-12-30 13:00:24

proponuje zerknąć w ten wątek
napisałem tan sprawdzony sposób na w/w przypadłość. Wszelkie prawa autorskie - Marios

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2006-12-30 01:39:51

przed świętami miałem podobny problem, wszystko było zalane olejem, miska olejowa, myslałem ze to własnie uszczelka miski olejowej albo simernig między skrzynią biegów a silnikiem bo tam tez było pełno oleju, jednak zobaczyłem na forum jak jeden z kolegów wstawił fotki swojego przypadki i zobaczyłem ze kable od świec są mokre i juz było wiadomo gdzie ją boli, niby uszczelka a strachu potrafi narobić
2007-03-17 17:11
  
 
 2005-03-11 09:06:12

U mnie też pomogły dopiero oryginalne uszczelki i specjalny silikon (pokrywy oczywiście skontrolowane i proste). Wczesniejsze dwie próby bez silikonu zakończone zalewaniem gniazd swiec olejem. Jak na razie już ponad dwa lata spokoju.

-----------------
*Duży może więcej*
2009-01-28 13:09
  
 
 2005-03-09 14:33:04

Cytat:
2005-03-07 13:57:49, Robson75 pisze:
Ja uszczelki kupilem w serwisie opla, do tego kupilem specjalny silicon do uszczelek odporny na temperature, tez w serwisie. Jak narazie wszystko wporzadku, a juz prawie 4 miesiace minelo [ wiadomość edytowana przez: Robson75 dnia 2005-03-07 13:59:42 ]


Ja tez tak zrobilem. Zawsze w takich przypadkach kupuje czerwony silikon hamerykanski (do 300 st.) i nie zaluje go. Smaruje po obu stronach uszczelki.
Jak narazie to dziala - nie tylko w Omedze.

-----------------
www.szarbia.com
2013-02-26 07:50
  
 
 2005-03-09 13:19:09

No właśnie, jak pisze Prowo, kto widział ten wie.
Jeśli mogę coś dodać, to służę poradą ze starych czasów. Przed zmontowaniem uszczelki należy wszystkie krawędzie i połaszczyzny przylegania najpierw wypucować na glanc, a nasrtępnie ODTŁUSCIĆ mieszaniną pół na pół benzyny ekstrakcyjnej i denaturatu, założyć uszczelkę, zamontować pokrywy, dokręcić na krzyż lekko, odczekać z 5 minut, znow dociąnąć z pół obrotu, odczekać, dociągnąć , odczekać. Odpalić sprawdzić efekt, jeśli się poci, dociągnąć i modlić się, żeby było dobrze. Jeśli nie pomoże, to albo nowe pokrywy, albo szukać szczęścia w silikonach, korkach, gumkach recepturkach, można też udać się do wróżki albo szeptunki
2013-01-14 10:29
  
 
 2005-03-08 08:56:51

Cytat:
2005-03-07 21:25:12, PiotrS pisze:
Spróbuj: Kup uszczelkę z korka, namocz ją solidnie (w misce np przez noc), załóż mokrą dokreć i poczekaj, aż wyschnie "wolnym schnięciem" czasami się udaje.



Hmmm - ale uszczelek z korka to do tego wynalazku nie produkują...

A wyciąć to też ciężko raczej by było (kto widział ten wie).

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-03-07 21:25:12

Spróbuj:
Kup uszczelkę z korka, namocz ją solidnie (w misce np przez noc), załóż mokrą dokreć i poczekaj, aż wyschnie "wolnym schnięciem" czasami się udaje.
2025-11-14 21:21
  
 
 2005-03-07 20:46:00

Cytat:
2005-03-07 13:08:49, Cleber pisze:
Pokrywy zaworów są palstikowe więc Stawiam na wymiane pokryw - niestety spory koszt


Na Strażackiej po 60 PLN za sztukę. Tyle że jak to używki...

pozdr, Robert
2014-01-31 17:11
  
 
 2005-03-07 20:25:05

Robson, jeszze pytanie na przyszłość: czy dawałeś silikon w te rowki w pokrywie, w które wchodzą uszczelki i na głowicę też, czy czekałeś aż to zastygnie? A miasz swoją "szkołę" na ten temat.
Może krótka informacja na temat jak ty to zrobiłeś?

Ja osobiście bym uszczelkęzasilikonował w rowku, a poźniej przed przykręceniem do głowicy w miejsc gdzie bedzie leżała uszczelka dał jeszcze troche silikonu i tu jużbym nie czekał aż zastygnie, żeby uszczelkna mogła się "zatopić" w silikonie.
CO o tym myślicie? MOże to blędne myślenie i znowu za pare dni mną zatelepie
2007-01-02 14:09
  
 
 2005-03-07 18:32:39

Cytat:
2005-03-07 17:33:21, haszku pisze:
Ci wszyscy którzy mają problemy z uszczelnieniem pokrywy zaworów błednie szukają przyczyny w jakości uszczelek.Głównie to brak dobrego odpowietrzenia silnika jest tego przyczyną. Z pewnością jest zatkany filtr odpowietrzenia w pokrywie zaworów i brak drożności na przewodzie pokrywa-kolektor ,przed przepustnicą.Jeśli to będzie zrobione przez najtańszą uszczelkę nie przeciśnie się nawet kropla oleju.



i tu odezwał się ten co widział obudowy i inne pierdoły w silnku V6
brawo za fachową wypowiedź
i po co tyle kasy wydali użytkownicy V6 jak to tylko zapchany filtr...

-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl
2013-08-03 22:11
  
 
 2005-03-07 17:33:21

Ci wszyscy którzy mają problemy z uszczelnieniem pokrywy zaworów błednie szukają przyczyny w jakości uszczelek.Głównie to brak dobrego odpowietrzenia silnika jest tego przyczyną. Z pewnością jest zatkany filtr odpowietrzenia w pokrywie zaworów i brak drożności na przewodzie pokrywa-kolektor ,przed przepustnicą.Jeśli to będzie zrobione przez najtańszą uszczelkę nie przeciśnie się nawet kropla oleju.
2012-06-26 21:18
  
 
 2005-03-07 15:02:23

Pomysł z szybą dobry (jeśli oczywiście znajdę płaską ). Będzie widać odrazu czy wszystkie krawędzie przylegają.
Dam znać po próbach.
2007-01-02 14:09
  
 
 2005-03-07 14:17:06

Przy ściagnięciu pokryw połóż je na szybie (płaskiej ) - sprawdzisz czy są proste.
Najlepiej oczywiście na płycie traserskiej, ale mało kto to ma w domu .

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM