Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

żażąca się kontrolka ładowania

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2008-07-19 20:59:51

Więc alternator wrócił do mnie we wtorek, Elektryk posprawdzał i mi powiedział, że regulator napięcie był walnięty. Ale po założeniu teraz cały czas mi się świeciła kontrolka, więc przejrzałem jeszcze raz kable, i o dziwo znalazłem przyczynę, na pierwszy rzut oka niby wsio ok, ale po odkręceniu od rozrusznika kabla, który idzie od alternatora, i lekkim ugięciu go ukazała mi się śniedź i kabel trzymał się na dwóch włoskach na tym oczku.

Zakupiłem nowe oczko, ścisnąłem jak najmocniej się dało kombinerkami, i jakoś jeździ i ładowanie już mam ok. 14,4.

Ale wczoraj jak podjechałem na stację żeby pod pompować oponki, już nie mogłem odpalić, ale pogrzebałem przy tym kablu i jakoś zaskoczył. Dziś to samo wsiadam, przekręcam i tylko słyszę cyk z rozrusznika. Ale jak ściągnąłem ten kable i przeczyściłem szmatką jeszcze raz i założyłem i skręciłem na maxa śrubą, odpalał normalnie, ale ciekawe do kiedy

Więc wina leży moim zdaniem jeszcze po stronie tego kabla, czy coś grubszego się szykuję ?? i chyba będę się musiał jeszcze raz z samochodem wybrać do elektryka aby ten kabel mi jakoś elegancko zrobił, bo sam nie mam czym tego mocno ścisnąć.

I planuję jeszcze wyjąć rozrusznik i przeczyścić go porządnie, i czy jak bym przeleciał te śruby do których są mocowane kable np. benzyną ekstrakcyjną, aby zmyć cały brud itd. czy coś by mu się stało ??

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-07-14 14:33:48

Gdzieś tam w okolicach pod chłodnicą jest kabelek idący do rozrusznika a na nim złącze. Przeczyść je.
2012-06-15 21:10
  
 
 2008-07-14 14:33:15

Dopiero na jutro jestem umówiony z elektrykiem ( wujek mi polecił taniego i bardzo dobrego ), więc będę wiedzieć czy aby na pewno wina leży po stronie tego mostka.

Sam tego mostka nie sprawdzę bo szczerze powiedziawszy mam małego strach aby czegoś nie popsuć, gdyż z tego co czytałem trzeba te diody wyciągnąć. No i jeszcze zostaję sprawa ukręconej śruby czy da radę coś z tym zrobić, bo jak nie to będę zmuszony kupić jakiś alternator.

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-07-14 14:12:36

nic mi nie mówcie o alternatorze w essim.................

wykręcanie i zakładanie mam opanowane do perfekcji - 3 min ze stoperem i założony wszystko przez to, że ojcu pękła obudowa od starego i zakładałem inny, początkowo od nissana - nie ładował, później kupiłem używkę za 50zł (musiałem wykręcić z mkIV), pochodził 3 dni i coś siadło, rozebrałem, prze lutowałem diody (z innego altka), wymieniłem szczotki (20zł z komplet), założyłem i chodzi............

Najlepiej, że koleś na szrocie za używkę chciał 150zł - żeby było śmieszniej miał pęknięta obudowę

Szczerze mówiąc jak policzę ile spędziłem czasu pod autem, ile zjadłem nerwów i kasę na używki to wolałbym kupić nowy od razu, zakręcić raz i mieć spokój. A tak to czas stracony i od leżenia na zimnym betonie mam zawalone migdały a od 2 dni nie mogę rozmawiać (gardło mi siadło).

-----------------
Moja 306 na PolskaJazda - Zapraszam


Escort MKIV 1989r 1.8d - sprzedany
Escort MKVII 1997r 1.8d - sprzedany
2017-12-25 15:49
  
 
 2008-07-14 14:02:14

a wiesz w jakim stanie jest używany altek?

lepiej naprawić i mieć pewność

-----------------
2022-10-12 11:39
  
 
 2008-07-11 22:50:16

Burza pokrzyżowała moje plany z wyjęciem alternatora. Więc jutro kolejny dzień walki, ale tak teraz grzebię w archiwum i nie mogę się doszukać jak sprawdzić czy ten mostek jest uszkodzony :/

Co do szczotek to teraz rozmawiałem z ojcem ( wcześniej on jeździł bordowy, ja byłem jako drugi kierowca ) i mi powiedział, że w tamtym roku jak działy się te cyrki to elektryk wymienił zarówno łożyska jak i szczotki. Więc pozostaję mostek.

Ale jak się okaże, że on jest walnięty, to czy opłaca mi się kupować nowy ?? Bo doszukałem się, że jego cena może być bardzo wysoka czy lepiej zainwestować w nówkę alternator lub używany ??

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-07-11 20:08:58

mam alternator orginalny ford, daje gwarancje rozruchową. jak cos to priv

-----------------
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Escort/37360
2016-10-24 09:54
  
 
 2008-07-11 19:22:43

Cytat:
2008-07-10 22:06:14, lukas_s pisze:
mostek diodowy w alternatorze



rozkręć i sprawdź

-----------------
2022-10-12 11:39
  
 
 2008-07-11 19:14:42

Więc d*** mi czyszczenie nie pomogło, a nawet pogorszyło się :/

Czyli po odpaleniu ładowanie lata od 0 do 11-12V i tak w kółko

I do tego po tym, jak wyczyściłem wszystko chciałem jeszcze raz odkręcić te kable co idą do alternatora, i później przy przykręcaniu chyba ukręciłem jedną śrubę przy alternatorze normalnie K**** mac

Zaraz idę jeszcze walczyć z nim, ale chyba go wyciągnę choć sam nie wiem jak :/ W tej książce WKŁ też wszytko jest opisane, jak dla jakiś ekspertów

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-07-11 10:28:18

ja oprócz kontrolki miałem jeszcze skaczące wskazówki przy hamowaniu,przygasanie obr itp.

po kompleksowym czyszczeniu wszystkich głównych przewodów pradowych,mas i wymianie zasniedziałych koncówek wszystko jest idealnie.


-----------------
RAJDY-WYŚCIGI-TUNING
TEDDYMOTORSPORT
Częsci i akcesoria
sklep@teddymotorsport.com
teddymotorsport.com
2011-08-24 09:19
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM