| | | Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | | Autor | | omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-03-07 20:03:29 Po odkręceniu flanszy wału jest szansa na wykrycie luzu tulei centrującej. ----------------- | | 2011-09-25 15:07 | | mkaminski100
 Focus Basingstoke | 2008-03-07 19:00:27 Zawor w innym uszkodzonym X20XEV rozpialem z kolega i spialem przy pomocy zwyklych narzedzi, ale jest troche szarpania. Moj kolega zrobil sobie takie "profesjonalne" narzedzie do VW za darmo z kawalkow profili i dlatego sie pytam czy ktos robil sobie takie cos do Opla.
Wg mnie sprawa jest prosta. Zmiana uszczelniaczy to koszt 36zl (czesci). Jesli pomoze to super. Cokolwiek by nie bylo poza uszczelniaczami nie warte jest pracy i kasy i wtedy auto idzie na czesci.
Teoretyzujac. Jesli to panewka to nie ma sensu tego ruszac, jesli pierscienie (pewnie olejowy) to tlok jest do wymiany wiec nie wiem na ile pomoze wymiana tloka (nawet na uzywke) w nieszlifowanym cylindrze. Jesli prowadnice to jeszcze mozna sie zastanowic nad nowa glowica, ale takich tutaj prawie nie ma (jak jest to niesprawdzona kosztuje 160-180 Funtow). Glowica od X20XEV jest taka sama (walki tylko pewnie inne) i jest ich tu na peczki , ale nie ma otworow do mocowania DISa.
Omegolot30Ne - czyli sa dwie i dwie trzeba wymieniac czy mozna sprawdzic ktora jest uszkodzona? ----------------- | | 2020-12-14 12:26 | | ericsson LOB MEMBER
 Opel Omega 3000 24v Sopot | 2008-03-07 18:39:01 Wypiąć zawory to nie jest problem - wystarczy młotek i jakaś rurka / tulejka / klucz. Natomiast zastanów się, jak chcesz je potem powpinać / pozakładać zabezpieczenia (pamiętaj, że ręce masz tylko 2). Bez specjalistycznego narzędzia bardzo słabo to widze..
I powiedz jeszcze, jaki jest sens robienia uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy, skoro nadal nie wiesz czy to nie pierścień (albo nawet więcej niż jeden), prowadnica[e], zawór[ory] a w dodatku jeszcze coś na dole się odzywa na zimno (panewka[i]..?). Weź to sobie przemyśl logicznie, bo póki co masz same dziwne wizje..
Jak pisał Piotr - albo dolewaj oleju i jeździj tak, albo szukaj silnika/sprzedaj auto, bo w UK naprawa tego silnika po prostu się nie opłaca. Tyle w temacie.
----------------- "Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.." [ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2008-03-07 18:39:51 ] | | 2024-04-24 21:18 | | ilku LOB MEMBER
 Omega B234 Koszalin | 2008-03-07 17:29:12 Cytat:
| 2008-03-07 12:57:55, mkaminski100 pisze:
2. Czy macie jakis prosty patent na rozpiecie zaworow? Nie mam przyrzadu a tutaj kosztuje 50 Funtow. Troche duzo jak na 1 uzycie. Mam plan na przyrzad, ale brakuje mi czasu i nie wiem jak sie sprawdzi. Kazda rada bedzie bardzo cenna.
|
|
Młotek i przecinak najlepiej. Przy okazji możesz poharatać prowadnice popychaczy, przez co może zaczną stukać i trzeba będzie wymienić głowicę, no ale jak 50Ł to za dużo za profesjonalne narzędzie to czemu nie...
Coraz zabawniejszy się ten wątek robi... ----------------- who dares wins | | 2019-12-21 15:28 | | omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-03-07 16:49:12 Cytat:
| czy tuleja jest w laczniku i podporze walu? J |
|
tuleja centrująca jest na początku i na końcu wału we flanszach.
odnośnie wymiany uszczelniaczy -powodzenia ----------------- | | 2011-09-25 15:07 | | mkaminski100
 Focus Basingstoke | 2008-03-07 12:57:55 Pewnie masz racje, pewnie sie nie znam, ale dlatego sie pytalem. Sprawa wraca poniewaz jednak duzo wskazuje na jakies uszkodzenie dolu. Na zimno z okolic walu dochodzi delikatne pukanie. Dziwne, zeby uderzenie ktore uszkodzilo 2 zawory mialo taki wplyw, ale cos ewidentnie jest nie tak. Na cieplo ustaje.
Problem u mnie jest taki, ze nie mam miejsca ani wszystkich narzedzi a komus dac nie chce, bo koszt bedzie taki jak zakup drugiego, sprawnego auta (mechanik wycenil naprawe silnika na 1000 funtow plus czesci!). Za auto na czesci dostane swoja dole, jak zaczne naprawiac przez mechanika to jeszcze doloze.
Mam jednak juz garaz i powoli zaczne dlubac cos w bestii. Na poczatek uszczelniacze, ale chce ominac zdejmowanie glowicy. Poniewaz nie robilem tego w Oplu bez zdejmowania glowicy mam jeszcze kilka pytan. Moze ktos posluzy pomoca:
1. Czy jest cos lepszego od wepchanego sznurka w cylindrze, zeby zablokowac zawor? Nawet w GNP jest szczelina miedzy zaworem a denkiem ktora trzeba jakos wypelnic.
2. Czy macie jakis prosty patent na rozpiecie zaworow? Nie mam przyrzadu a tutaj kosztuje 50 Funtow. Troche duzo jak na 1 uzycie. Mam plan na przyrzad, ale brakuje mi czasu i nie wiem jak sie sprawdzi. Kazda rada bedzie bardzo cenna.
3. Jak najbezpieczniej zdjac stare uszczelniacze? Sprawdzalem na uszkodzonej glowicy i bez rozbijania nie chca wychodzic.
4. Jak zalozyc, zeby nie wbic za mocno ani za slabo?
Po tym zobacze jaki bedzie wynik. Jesli to nie pomoze to moze zobacze co sie dzieje pod glowica, ale po tym bawic sie raczej nie bede dalej. Auto jezdzi i tak pewnie bedzie sprzedane.
Autem trzesie przy ok 70-80km/h. Powiedziano mi, ze to pewnie wal, wlasciwie tuleja centrujaca. To moj pierwszy tynonapedowy woz wiec czy tuleja jest w laczniku i podporze walu? Jesli tak to jak rozpoznac uszkodzenie?
Kolejna rzecz to wyciek z mostu w miejscu gdzie wchodzi wal. Moze to od wibracji. W jaki sposob wymienic ta uszczelke? Czy trzeba caly most rozbierac czy wystarczy zdjac mocowanie do lacznika walu i mozna ja zmienic od zewnatrz?
Wiem, ze latwiej jest zadac pytanie niz samemu poszukac, ale wiele osob podaje sprzeczne informacje a nie chce rozgrzebac czegos bez sensu. ----------------- | | 2020-12-14 12:26 | | PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2008-02-09 11:00:27 Szkoda czasu kolego nie rozumiesz podstawowych rzeczy wiec teraz posłuchaj ....
Skupmy się tylko na uszczelniaczach i prowadnicach zaworowych...
1. Chcesz dokonać diagnozy co jest nie tak z uszczelniaczami i prowadnicami, TYLKO TO, więc zaczynamy.
a) Aby sprawdzić czy uszczelniacze nie są sztywna musisz je zdjąć po zdjęciu one się do niczego nie nadają, trzeba założyć nowe ROZUMIESZ nawet jak były dobre, trzeba założyć nowe ...bo jak je zdejmujesz to nie ma ch... we wsi abyś ich nie popsuł.
b) Chcesz sprawdzić czy prowadnice są dobre.
MUSISZ ZDJAĆ głowicę, uszczelki wszystkie wywalasz nawet jak wdaje Ci się, że są dobre, wywalasz uszczelniacze, wyjmujesz zawory i mierzysz prowadnice. Patrzysz czy są popękane/ szczelne. Uszkodzone wywalasz dajesz nowe...załóżmy, że wszystko jest ok, to MUSISZ DAĆ NOWE USZCZELKI, USZCELNIACZE itd.
Składasz a tu auto dalej dymi..... i znów to samo bo by sprawdzić dół musisz odkręcić głowicę i dać znów nowe wszystkie rzeczy
ROZUMIESZ?
DLATEGO każdy z nas pisze Ci żebyś wyjął silnik rozłożył go sprawdził i złożył NIE DA SIE WYMIENIEĆ, jeden uszczelniacz, jedną prowadnicę czy też jeden pierścień, no jeden pierścień można jak się uprzesz pod warunkiem, że jak wyjmujesz następne to Ci nie popękają ...
ROZUMIESZ TERAZ?
Ja na twym miejscu bym dolewał oleju i jeździł bo taki remont jest nie warty tego, tym bardziej ze nic złego się nie dzieje.
A to co TY chcesz zrobić z remontem to jest właśnie LUKROWANIE
starego ciasta. ----------------- | | 2025-11-14 21:21 | | omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-02-08 18:48:44 Cytat:
| Zadalem pytanie, bo chce wiedziec czego szukac w srodku silnika i jak po zdjeciu glowicy zdiagnozowac usterke. |
|
He, he.... spokojnie....
Zeby weryfikować usterki głowicy trzeba mieć specjalistyczny sprzęt i parę lat praktyki w silnikach. Czym chcesz mierzyć bicie trzonka zaworu? Luz w prowadnicy? SÓwmiarką? He he he..., czy na oko?
Po co Ci instrukcje naprawy głowicy jeśli nie masz zaplecza. Sam to sobie najwyżej możesz myć części po demontażu. O naprawie głowicy książki się pisze. ----------------- | | 2011-09-25 15:07 | | mkaminski100
 Focus Basingstoke | 2008-02-08 18:08:18 Gdybym chcial od razu oddac do mechanika to bym sobie dupy nie zawracal forum. Po co mi uslyszec od specow, jak to mechanik mnie oszukal? Zadalem pytanie, bo chce wiedziec czego szukac w srodku silnika i jak po zdjeciu glowicy zdiagnozowac usterke. Proste pytanie prosta odpowiedz. Nikt nie musi byc Kaszpirowskim, a jesli ktos sie zna to wie jak po zdjeciu glowicy zdiagnozowac cieknace uszczelniacze, prowadnice, puszczajacy piersciej olejowy czy uszkodzona uszczelke. No chyba, ze sie nie wie to wtedy kaze wymieniac wszystko po kolei.
Jak dla mnie juz koniec tematu. Co mialem wiedziec dowiedzialem sie od mechanika i to mi starcza.
----------------- | | 2020-12-14 12:26 | | ilku LOB MEMBER
 Omega B234 Koszalin | 2008-02-08 16:27:24 Cytat:
| 2008-02-08 16:01:29, mkaminski100 pisze:
Nie zalamie sie chyba przez to. Dalej wiem tyle ile wiedzialem, bo kazdy potrafi rzucic "zdjemij glowice". Co dalej?
|
|
Zrób w niej co trzeba będzie i załóż spowrotem.
Cytat:
| 2008-02-08 16:01:29, mkaminski100 pisze:
Mechanik powie co jest uszkodzone? To po co pisac, skoro wystarczy pojechac do mechanika i nie zawracac sobie dupy pytaniem ludzi?
|
|
No właśnie nie wiem, w co drugim poście piszesz to samo. Zacznij czytać ze zrozumieniem. Dostałeś dużo różnych porad oraz wariantów postępowania w zależności od ilości kasy i tego co powinno sie zrobić choć nie koniecznie trzeba.
Ty zachowujesz się jakbyś miał okres albo był małą dziewczynką.
Powtarzasz w kółko te same rzeczy, a największy twój problem to SPISEK MECHANIKÓW. Chcesz żeby cie ktoś wziął za rączkę i zabrał do mechanika, który najlepiej za darmo naprawi twój samochód.
Cytat:
| 2008-02-08 16:01:29, mkaminski100 pisze:
Skoro uwazszasz, ze pomagasz to czemu nie napiszesz, jak sprawdzic co jest uszkodzone po zdjeciu glowicy? Dla mnie to zadna pomoc, jak mi doradzisz pojechac do mechanika i ufac, ze wie co jest uszkodzone.
|
|
Skoro sam nie jesteś mechanikiem, popytaj się, znajdź dobrego mechanika i niech zrobi co trzeba. To jest chyba proste. Jak cie boli brzuch to też piszesz na forum "boli mnie brzuch co to może być i co mam łyknąć na to"?? Czy po prostu idziesz do lekarza?? ----------------- who dares wins | | 2019-12-21 15:28 | | profil-usunięty
 | 2008-02-08 16:18:25 Ale męczysz wora, aż się czytać odechciewa...
Cytat:
| Auto jutro jedzie do mechanika ktory jako jedyny zaczyna od odgladania silnika a nie zrzucania glowicy. |
|
Od tego powinieneś zacząć zanim w ogóle zadałeś pytanie na forum. Podstawą snucia jakichkolwiek teorii jest DIAGNOZA. A ty byś chciał żeby koledzy postawili ją zdalnie - żaden nie jest niestety Kaszpirowskim. ----------------- [ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2008-02-08 16:42:51 ] | | | | mkaminski100
 Focus Basingstoke | 2008-02-08 16:01:29 Nie zalamie sie chyba przez to. Dalej wiem tyle ile wiedzialem, bo kazdy potrafi rzucic "zdjemij glowice". Co dalej? Mechanik powie co jest uszkodzone? To po co pisac, skoro wystarczy pojechac do mechanika i nie zawracac sobie dupy pytaniem ludzi?
Skoro uwazszasz, ze pomagasz to czemu nie napiszesz, jak sprawdzic co jest uszkodzone po zdjeciu glowicy? Dla mnie to zadna pomoc, jak mi doradzisz pojechac do mechanika i ufac, ze wie co jest uszkodzone. To potrafie zrobic sam, bez zadnej pomocy i tlumaczenia sie.
Auto jutro jedzie do mechanika ktory jako jedyny zaczyna od odgladania silnika a nie zrzucania glowicy. ----------------- | | 2020-12-14 12:26 | | ilku LOB MEMBER
 Omega B234 Koszalin | 2008-02-08 15:25:00 Nic już nie napisze...
Ręce opadają... ----------------- who dares wins | | 2019-12-21 15:28 | | mkaminski100
 Focus Basingstoke | 2008-02-08 11:09:22 Nie kwestionuje niczyjej wiedzy, tylko podejscie. Sam wiem, ze to nie moze byc nic wiecej niz uszczelniacze, prowadnice, pierscienie lub uszczlka. I nie jestem mechanikiem. Dlatego zadalem pytanie praktykom, bo naprawiajac silniki wiedza, ze takie objawy moga wskazywac na uszkodzenie tego. Tak, to tylko hipotezy, ale przynajmniej nie loteria "zacznij od...a jak nie pomoze to...a jak to nie da rady to...". W koncu trafie.
Pytam sie, bo chce wiedziec czy nawet jesli mechanik zdejmie glowice czy mnie nie oszukuje lub sam nie potrafi zdiagnozowac uszkodzenia i bedzie mi wymienial w nieskonczonosc, bo przeciez ja place. Niestety nie mam takiej informacji, a tak naprawe wykonal Vx za 900 Funtow.
Ja nie prosze o uzdrowienie silnika i nie chce d**y szklem podcierac. Mam druga Omege wiec mam w co pakowac kase (nie mala zreszta) . Rozumiem Wasza zlosc, bo sam bedac w Polsce bym sie wsciekal na goscia ktory kreci nosem na naprawe za 700-900zl w aucie za 25 krotna wartosc ktore kupil za grosze. Tu niestety auto warte jest niecale £400 i nie oplaca mi sie nawet ruszac silnika jesli cos moze wskazywac na grubsze uszkodzenie lub loteryjne wymienianie wszystkiego.Gdybym byl w Polsce i to auto mialo gdzie indziej kierownice to juz dawno staloby u mechanika. Tutaj jest inne podejscie. Dlatego napisalem co tylko moglem i zadalem pytanie, co wg Was moglo stac sie z silnikiem, a nie od czego moglbym zaczac naprawy. Do glupiej wymiany uszczelniaczy mechanik chce zdjac glowice (200-300 Funtow) a ja musialbym kupic klucz dynamometryczny (nie mowiac czy rozepne zawor). A jesli to jednak nie to? Mechanik chce wymienic wszystkie pierscienie, bo jak stwierdzil nie ma gwarancji czy inne nie poszly (dodatkowe 200 funtow). Potem zlozenie tego wszystkiego razem (100 Funtow) i moze sie okazac, ze jednak dalej leci bo prowadnice sa podgiete (kolejne 300 funtow). I to jest kwotacja od najtanszego mechanika!! Dodajac 900 funtow za remont o ktorym piszecie auto wyniesie mnie 1300 a tyle kosztuje sprawny samochod. W przypadku loterii rzeczywiscie oplaca mi sie go bardziej zawiesc do Polski i rozlozyc na czesci pierwsze.
Jesli to co napisalem nie moze wskazac na nic to prosze tylko o informacje w jaki sposob po rozebraniu mozna dojsc co jest uszkodzone, czy znow loteria...sprawdzanie szczelnosci, wymiany wszystkiego... Wlasnie zdjac glowice to nie problem. Problem, ze pewnie po zdjeciu glowicy kazdemu i tak najlatwiej jest polecic wymiane wszystkiego.
PiotrS - wlasnie porady pokazuja, zeby zrobic to o czym piszesz, a dla mnie naprawa silnika nie opiera sie na remoncie kapitalnym. Tak samo jak dolewanie oleju jest pudrowaniem pryszcza (chyba, ze auto pojedzie do Polski na czesci). Jesli chodzi o dymienie to napisalem wyraznie, ze dymi jedynie po przegazowaniu do 3000-4000. Najpierw jest czarny a potem niebieski dym (bogata mieszanka (lub katalizator a potem oleju). Na trasie nie dymi, przy ruszaniu tez nic nie widac. ----------------- | | 2020-12-14 12:26 | | ericsson LOB MEMBER
 Opel Omega 3000 24v Sopot | 2008-02-08 00:28:55 Jeśli poszedł pierścień (lub więcej) to tak czy inaczej masz do zrzucenia głowice. Zrozum, że wymiana uszczelniaczy to chyba najtańsza rzecz od której możesz zacząć i to akurat da się zrobić samemu (o czym zresztą już też pisali), w dodatku do tego nie musisz jej sciągać. Także co to za ryzyko? Pare funtów na uszczelniacze zaworowe i trochę czasu na ich wymiane. Jeśli dalej będzie kicha, to i tak potem możesz sprawdzić prowadnice, jak będą kibel - druga głowica i przekładasz swoje wymienione uszczelniacze, wymieniasz pierścienie i masz wszystko zrobione. A tak błąkasz się tutaj i już chyba sam nie wiesz co jeszcze możnaby wymyśleć. Samo się nie naprawi napewno, także posłuchaj jak tutaj Ci dobrze radzą ludzie którzy znają te silnik (zresztą, akurat sprawa palenia oleju jest taka sama dla większości silników). ----------------- "Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.." | | 2024-04-24 21:18 | | PiotrS LOB WETERAN

 LO016 Gdańsk | 2008-02-07 22:27:42 Mkaminski masz gdzieś porady to weź rozbierz sam motor i go dobrze złóż, i będzie po sprawie. Jak sie uprzesz to możesz to zrobić bez wyciąganie silnika z samochodu, jak chcesz to użyj tych samych uszczelek i będziesz miał taniej.
Nawet słowem nie pisnełeś kiedy Ci wali dym z rury.
Nie rozumiesz, że kazdy z nas pisz Ci jak zrobić dobrze i co zrobić?
A ty myślisz, że Ci powiem na odległość co masz popsute?
Norma olejowa w twym aucie to 7,5 litra oleju na 10 tys km.
A Tobie pali 1 litr na 1M czyli zakładamc 3-4 litry na 10 tys więc w czym problem? Lać i jeździć skor nie chcesz wydać kasy na naprawę.
----------------- | | 2025-11-14 21:21 | | omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-02-07 20:24:34 Cytat:
| nie ma sensu robienie głowicy jeśli fakty bardziej wskazują na pierścienie. |
|
Jakie fakty??? Są tylko hipotezy.
Przedmuchy??? Każdy sprawny motor je ma. Należy rozróżnić przedmuchy od tętnień ciśnienie w skrzyni korbowej.
Podejżane masz ciśnienie sprężania , a rzczej przyżąd pomiarowy. ----------------- | | 2011-09-25 15:07 | | mkaminski100
 Focus Basingstoke | 2008-02-07 19:58:29 Ilku - przepraszam, ale czy jesteś mechanikiem bo jak czytam to mam takie samo wrażenie jakbym z jednym rozmawiał.
Wiesz, że żeby coś zrobić trzeba zapłacić dużo bo to wiedza tajemna. Ja uważam inaczej i już wiele razy to udowodniłem.
Jak do tej pory to wiem tyle ile wiedziałem na początku.
Rozmawiałem właśnie z kolejnym mechanikiem, który stwierdził, że nie wymienia się na oślep wszystkiego tylko trzeba najpierw sprawdzić jak najwięcej żeby przynajmniej celować i np ustalić, że nie ma sensu robienie głowicy jeśli fakty bardziej wskazują na pierścienie.
Jadę do niego w niedzielę, ale to chyba pierwsza osoba która nie wróży z fusów i nie zakłada od razu wymiany wszystkiego po kolei.
P.S. Ja też bym dla swojej wygody wyjmował silnik jeśli klient za to płaci! ----------------- | | 2020-12-14 12:26 | | ilku LOB MEMBER
 Omega B234 Koszalin | 2008-02-07 19:21:29 Cytat:
| 2008-02-07 17:52:03, mkaminski100 pisze:
Ilku, przepraszam, ze nie jestem ekspertem i nie madruje sie o czyms czgo nie wiem. Wiem, ze trzeba zdjac glowice i miske zeby wyjac tlok i tak jest dla kazdego mechanika najprosciej. Moze jeszcze raz pisze, ze zalezy mi na tym, zeby nie zdejmowac glowicy, a znam ludzi ktorzy wyjmowali tlok od doly w innych autach.
|
|
W twoim silniku też się da wyjąć od dołu tłoki - ale w kawałkach.
Skoro mechanik ci powiedział co trzeba zrobić i na forum się to potwierdza to czego jeszcze chcesz?? Uleczenia na odległość??
Prosisz o porady po czym i tak w kółko pleciesz te same bzdury. Ludzie ci piszą, doradzają i jak o ścianę.
Skoro dla ciebie 900Ł to dużo za zrobienie to jak napisał Szymon przyjedź do Polski zrobić. W anglii takie są ceny i tego nie zmienisz. Samemu kombinerkami i śrubokrętem nie naprawisz głowicy.
Chcesz "bawić się" sam - możesz wtopić jeszcze więcej kasy przez swoją niewiedzę.
A najlepiej dla ciebie - sprzedaj auto i kup inne i tyle.
BTW: Wyjęcie silnika przy takich pracach wcale nie jest czymś niezwykłym i dużo ułatwia. ----------------- who dares wins | | 2019-12-21 15:28 | | omegolotC30NE
 Czerwin | 2008-02-07 18:25:44 Cytat:
| a znam ludzi ktorzy wyjmowali tlok od doly w innych autach. |
|
Silniki z łożyskami tocznymi na wale korbowym tak mają, ciągniesz wał razem z tłokami. (dwutakty)
Kiedyś dawno miałem ciekawe doświadczenie z mecenasem 124 2.6i (r6). Jarał więcej oleum niż beny, kopcił na niebiesko jak lokomotywa, aż w oczy szczypało he he he...., to wszystko przy przebiegu cirka 150 kkm i długim postoju po wypadku. Myślę sobie kur...ka już po silniku, przybyli spece z servisu mesia w bydgoszczy (na papraninkę), wymienili uszczelniacze (na silniku) i ..... jak ręką odjął . Mietek nie zużywał praktycznie oleju.
Zacznij od tego. ----------------- | | 2011-09-25 15:07 | | Następna strona [ 1 2 3 ] | |
|