Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Problem z odpaleniem - Zetec 1,8

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-03-31 21:21:06

Jak na razie nie ma problemu z odpalaniem więc nic nie ruszam, a tak prawdę mówiąc to nie mam czasu.

-----------------
2025-01-25 23:20
  
 
 2008-03-30 23:54:35

I jak tam testy?
2017-01-10 10:05
  
 
 2008-03-29 19:45:34

Zgadzam się z teorią o "zasyfieniu" czujnika bo to by się zgadzało - dopiero fizyczny ruch pojazdu (nawet niewielki) odblokowuje prawidłowy odczyt danych. Nie znam zasady działania tego czujnika ale domyślam się że nie ma on części mechanicznych więc pozostaje wpływ zwykłego "syfu" jaki samochód łapie podczas jazdy.
Napisz czy ten zabieg (czyszczenia) pomógł, bo z tego co ja pamiętam to takie niedomaganie nie występowało u mnie za każdym odpalaniem rano więc tym trudniej było mi zlokalizować przyczynę. Najczęściej obserwowałem to na wiosnę i na jesień gdy popołudniu odstawiałem samochód przy +15 (silnik dość gorący) a rano gdy odpalałem było koło 0 i taka też była temperatura silnika i zasysanego powietrza. Zimą rzadziej a latem praktycznie nigdy.
Pozdrawiam.
2017-01-10 10:05
  
 
 2008-03-26 21:05:05

Się zastosuje do rady :

-----------------
:


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2008-03-26 21:05:17 ]
2025-01-25 23:20
  
 
 2008-03-26 21:00:03

tak jest sprawny ale moze byc zasyfiony a to juz ma wplyw.
proponuje przeczyscic, 0zł a tyle frajdy. wystarczy opilek - moze 2 i juz powstaje "przekłamanie".

-----------------
2015-07-10 00:43
  
 
 2008-03-26 20:44:55

Cytat:
2008-03-26 20:30:51, R_O_Y pisze:
Wszystkie teorie opisane wcześniej - prawdopodobne. Dodam też swoją (popartą obserwacjami z poprzedniego auta) hipotezę - albo czujnik położenia i prędkości wału korbowego, albo czujnik faz rozrządu. Osobiście wydaje mi się, że to może być ten pierwszy ponieważ mój poprzedni Escort był 8V więc nie posiadał czujnika faz (choć i tu mogę się mylić). Obserwowałem takie "zjawisko" już kilka razy, w miejscu - kręci i kręci ale zapalić nie chce, natomiast wystarczy pchnąć na 2/3 biegu i pomóc mu rozrusznikiem i zapala natychmiast. Wiem bo zapalałem tak samemu zapychając samochód, dlatego moja diagnoza pada na czujnik położenia wału. Jest on odpowiedzialny za informowanie komputera o położeniu wału i na podstawie tej informacji oraz na podstawie odczytu temperatury silnika komputer zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Nieprawidłowo odczytana prędkość i położenie wału może powodować zły kąt i po prostu zapłon przypada nie wtedy kiedy powinien. Przy tradycyjnym sprawdzeniu czy iskra jest, okaże się że tak ale to nic nie znaczy. Napiszcie co myslicie o tej teorii. Pozdrawiam.



Bardzo trafna teoria bo jak pisałem przed chwilą to jedyny czujnik, który unieruchamia całkowicie silnik. Jednak, przyznaje ja się na tyle nie znam, ale mam kolegę na 5 roku elektrotechniki, specjalizacja elektronika samochodowa i w zasadzie był pewny: jeśli jest iskra to ten czujnik jest sprawny.

-----------------
2025-01-25 23:20
  
 
 2008-03-26 20:40:29

Cytat:
2008-03-26 19:52:55, Arolahti pisze:
mi to też wygląda na skrzynkę bezpieczników. Co do nierównej pracy silnika po zapaleniu to moze jakis zawór ci sie zwiesił



Nierówna praca to zapewne po odłączeniu akumulatora. Musiał się zaadaptować po 3-4 minutach mu przeszło.

Natomiast co do skrzynki to wg mnie nie to. Bawiłem się z nim z 1h i tak jak pisałem iskra była, paliwo podawał, wtryski działały a to już w zasadzie wszystko jeśli chodzi "podstawową" pracę silnika. W zasadzie uszkodzenie/odłączenie któregokolwiek czujnika owszem wpłynie na pracę silnika ale palił będzie. Jedynie czujnik połorzenia wału korbowego całkowicie unieruchomi silnik bo to od niego zależy synchronizacja zapłonu.

Po długich konwersacjach z kolegą doszliśmy do wniosku, że jedynym logicznym wyjaśnieniem, wykluczając usterkę elektryczną, jest przymarznięte paliwo/wtrysk. Odpalił na ostatnich kroplach i zabrakło mu paliwa. Postój dwudniowy w temp. 0 st.C na pewno nie jest czymś wyjątkowym ale nigdy nie wiadomo co lejemy do baków.

-----------------
2025-01-25 23:20
  
 
 2008-03-26 20:30:51

Wszystkie teorie opisane wcześniej - prawdopodobne. Dodam też swoją (popartą obserwacjami z poprzedniego auta) hipotezę - albo czujnik położenia i prędkości wału korbowego, albo czujnik faz rozrządu. Osobiście wydaje mi się, że to może być ten pierwszy ponieważ mój poprzedni Escort był 8V więc nie posiadał czujnika faz (choć i tu mogę się mylić). Obserwowałem takie "zjawisko" już kilka razy, w miejscu - kręci i kręci ale zapalić nie chce, natomiast wystarczy pchnąć na 2/3 biegu i pomóc mu rozrusznikiem i zapala natychmiast. Wiem bo zapalałem tak samemu zapychając samochód, dlatego moja diagnoza pada na czujnik położenia wału. Jest on odpowiedzialny za informowanie komputera o położeniu wału i na podstawie tej informacji oraz na podstawie odczytu temperatury silnika komputer zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Nieprawidłowo odczytana prędkość i położenie wału może powodować zły kąt i po prostu zapłon przypada nie wtedy kiedy powinien. Przy tradycyjnym sprawdzeniu czy iskra jest, okaże się że tak ale to nic nie znaczy.
Napiszcie co myslicie o tej teorii.
Pozdrawiam.
2017-01-10 10:05
  
 
 2008-03-26 19:52:55

mi to też wygląda na skrzynkę bezpieczników. Co do nierównej pracy silnika po zapaleniu to moze jakis zawór ci sie zwiesił
2019-07-23 13:52
  
 
 2008-03-26 17:43:24

ja tak mialem jak sypala sie skrzynka bezpiecznikow,odpalal kiedy mial ochote
2009-02-12 19:48
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM