| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
MP-rally
 Clio sport Rybnik | 2007-11-04 17:44:44 Witam! Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem Poloneza 2000 przygotowanego częściowo do zawodów.
Potrzebuję kilka info apropo przygotowania sprzętu. Aktualnie siedzi tam seryjny motor 2.0 gaźnikowiec, do samochodu dostałem podwójny IDF 40 z kolektorem ssącym. Podobno były wcześniej zamontowane w aucie, ale jechać nie chciało. Silnik będzie budowany od nowa, dlatego prosze Was o pomoc. Jeżeli ktokolwiek posiada jakiekolwiek wyczynowe, seryjne części silnikowe do tego motoru, jak również konkretne informacje o stosowanych częściach to proszę o kontakt. Mam możliwość "kopiowania" pewnych elementów, głównie wałków... Prosiłbym również o różne info apropo części np. zaworów (średnica), sprężyn zaworowych, samych wałków. Poszukuję też kogoś, kto pomoże wszystko odpowiednio zestroić...
Mam też pytanie co do samego mostu. Aktualnie siedzi tam seria 4,1 ale kupiłem również SZPERĘ i NOWĄ KRÓTKĄ skrzynię (złożoną przez pana Mandrelę)...dlatego potrzebuję krótkiego mostu. Zastanawiam się nad 4,55 ale może ktoś ma inne, sprawdzone propozycje...oczywiście samochód będzie używany jedynie w zawodach, dlatego interesuje mnie głównie przyspieszenie no i oczywiście żywotność. Dlatego czekam na wszelkie sugestie.
W aucie zamontowana jest klatka, wygląda na samoróbkę i nie spełnia aktualnych norm zał.J, ale poprzedni właściciel zarzekał się, że jest to oryginał z lat 80-tych montowany kiedyś do Poldków, może ktoś będzie w stanie pomóc w tej materii? Mam też "bezpieczny" aluminiowy bak paliwa do zamontowania we wnętrzu, który pozostał mi jeszcze sprzed lat...
Autko ma być używane głównie w sprintach, docelowo chciałbym pojechać nim 3-ligę (jeżeli temat wypali) może Wyścig Górski (raczej jako pokazówka). Chciałbym również zamontować w nim wspomaganie, mile widziany manulaik jak podpiąć przekładnię z Caro+ do silnika 2.0. Czekam na wszelkie porady i propozycje. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mógł ktoś udostępnić homologację Poloneza z silnikiem 2000. Za wszelkie rady i pomoc z góry dziękuję! Pozdrawiam
Mirek Sówka
www.mp-rally.pl
mp-rally@wp.pl
507062726 |
| 2016-01-28 21:53 | |
swiety93
 Polonez EFI Tarnów | 2007-11-04 18:04:45 Przekładnię z plusa ma zamontowaną wraz z pompą znajmomy w poldku 2.0 - na pewno stopkę filtra oleju ma z argenty 2.0 , koło pasowe ze 132 3 bieżniowe. Tyle co widziałem więc napęd jest na zwykły pasek klinowy. Jeśli chodzi o przekładnię to musisz wyciąć większą dziure we wsporniku pedałów (o ile nie masz nowszego lub lucasa) oraz skombinować dony krótszy kawałęk drążka kierowniczego od wersji ze wspomą.
Jak coś to wal na priva lub do mnie na gg. (sam mam taką pół-rajdówkę z DOHC oraz mam kumpla co ma coś podobnego jak ty.)
Zrób jeszcze fotki komory silnikowej.
[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2007-11-04 18:06:47 ] |
| 2014-04-24 21:50 | |
fsosport
 Rzeszów | 2007-11-04 18:07:38 witam
niechciało jechać na idf-ach po podstawy pod gaźniki posciagało przy spawaniu i raz nawet pękł jeden z gaźników na wyścigu , tak ze zacznij od splanowania kolektora ( podstawy ) i zibacz wtedy czy bendzie chodziło , bo pamietam ze w sumie nawet sobie radził z tymi gaźnikami
p.s ile dałes ?
pzdr
co do klatki to gadałem kiedyś z Borczykiem i faktycznie klatka pochodzi z epoki , kupił ją chyba na hodze z tego co pamietam [ wiadomość edytowana przez: fsosport dnia 2007-11-04 18:11:32 ] |
| 2012-10-31 22:23 | |
winiar7
 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2007-11-04 18:55:32 Witam
Mógłbyś pokazać bliżej tą szperę i środek skrzynki biegów
Czy to są te części co ostatnio były na hodze?
Pozdrawiam
Klatka faktycznie wygląda na orginał czy auto przechodzi BT na niej? Bo grubośc to chyba 38mm |
| 2023-03-17 08:42 | |
rejser F&F Sympatyk
 Fiat Seicento Płock | 2007-11-04 19:03:20 pokaż więcej zdjęć tej maszynerii  ----------------- Płocka Grupa Rajdowa |
| 2014-04-19 16:26 | |
rafal125p
 polonez 1985 gorzów | 2007-11-04 21:18:07 ta szpera to z grubsza wygląda jak phantomgrip , chyba ,że się mylę , można jakieś foto z innego ujęcia ? ----------------- " Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting "
- Maurice Trintignant |
| 2023-01-18 12:43 | |
enes
 FSO Polonez 1500 Rally Kielce | 2007-11-04 21:28:49 Aby klatka przeszła BT pałąk główny musi by wykonany z rury fi 50mm i grubośc ścianki 2-2,5mm, natomiast pozostałe zastrzały muszą miec fi 40mm i ściankę 3,5mm. Piszę z pamięci więc jak coś pokręciłem to poprawcie. Klatka w tym poldku faktycznie wygląda na ex OBR ale ma dodatkowe zastrzały ukośne z tyłu i poprzeczny w pałąku głównym. Rury to chyba tak jak Winiar pisze 38mm choc mogą też byc 35mm bo i taką klatkę przewidywała homologacja. Wydaje mi się, że kiedyś ta klatka była na naszej giełdzie. Co do szpery czy to aby nie phantom grip? ----------------- OHV - osiem hałasujących ventyli
Niewypierdziane bąki wędrują do głowy i stąd rodzą się posrane pomysły. |
| 2020-10-13 16:42 | |
Barti125pGRT F&F Sympatyk
 FSO 125p Gliwice | 2007-11-05 13:12:20 Może ktoś mię uświadomić co to jest za szpera ..albo przynajmniej na jakiej zasadzie ona działa ??? Pozdro dzięki |
| 2024-11-09 07:02 | |
bart322 F&F Sympatyk
 Jeep i passeratti Kobielice | 2007-11-05 13:20:02 Phantom grip - ale nie robmy tutaj OT. |
| 2024-11-22 08:19 | |
MP-rally
 Clio sport Rybnik | 2007-11-05 17:25:12 Tak, szpera to phantomgrip. Pochodzi z jakiegoś "kanta", który z końcem lat 80-tych śmigał w RSMP (Malinowski lub Maliniak...nie wiem dokładnie, info byłego właściciela). Jeżeli będą chętni, to myślę, że będzie możliwość, żebym ją skopiował. Zobaczę jednak, jak to się sprawuje. Zdjęcia skrzyni postaram się zrobić jutro. Jest to IV-ka skrócona, ale niestety nie znam żadnych szczegółów (może będę wiedział coś więcej we środę).
Skoro klatka to ex OBR, to bardzo dobrze, nie będę jej zmieniał, przy czym nie ma szans, żeby przeszła aktualne BT.
Szukam kompletnego przełożenia 4,55 jeżeli ktoś ma jakiś namiar, to proszę o prv.
Tutaj jeszcze kilka foto. Od soboty będzie częściowo rozbierany, to podeślę w przyszłym tyg. więcej zdjęć.
Wnętrze pójdzie do małej przeróbki (kierownica i fotele będą na sprzedaż)
 |
| 2016-01-28 21:53 | |
CarvMachine F&F Sympatyk
 FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2007-11-05 17:51:40 Nie jestem biegly w sprawach homologacji i zal. J oraz BT, ale czy jezeli samochod posiada wyposazenie zgodne z jego homologacja na dany rok to nie moze startowac w klasie historycznej. Podejzewam ze wiele rajdowek z lat 60tych i 70tych nie spelnia wspolczesnego zalacznika J. ----------------- Urodziłeś się MR'em i takim Cię Kocham! |
| 2015-12-22 11:09 | |
Blady F&F Sympatyk
 FIAT | 2007-11-05 18:17:23 4:55 miały poldki trucki , przeespawasz mocowania i masz cały dyfer , albo rozbierasz i masz samo przełożenie , tylko ciężkawo z regulacją tego - trzeba mieć wiadro dość trudnodostępnych podkładek regulacyjnych . Może nie składaj tego na tak krótkim przełożeniu i podwójnych gaziorach , bo będzie szybsze od mojego kanta
dyfry z trucka chodzą po 200-300 zł ----------------- ZAPRASZAM NA MOJE AUKCJE!!!! |
| 2021-01-21 20:54 | |
HEMIGTX F&F MEMBER
 PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2007-11-05 18:36:37 Ładny borewicz i te poszerzenia takie stratosowe  Czy ta szpera i skrzynia to z ogłoszenia z hogi? Co do kompletnego mostu z trucka to mogę załatwić za 100zł kompletny nie wyj**
Aż mnie zazdrość bierze jak widze Twojego borewicza ----------------- http://fiatem.pl/ |
| 2020-03-15 22:32 | |
fsosport
 Rzeszów | 2007-11-05 19:12:34 Mp pochwal sie ile dałes za to cudo ? |
| 2012-10-31 22:23 | |
kania_ F&F Sympatyk
 125p Krakow/Trzebinia | 2007-11-05 20:12:39 to nie jest borewicz
a troszke zalatuje drutem a nie 2000rally, sorki ale to moje zdanie ----------------- fiat 125p 2.0 16v turbo projekt
fiat 131 2d rusta style
----------------------------------------------
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, lecz sztuką jest zrobić to boczną |
| 2020-03-15 22:23 | |
mar125 (M) Furious Moderator

 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2007-11-05 20:23:37 Cytat:
| 2007-11-05 20:12:39, kania_ pisze:
to nie jest borewicz a troszke zalatuje drutem a nie 2000rally, sorki ale to moje zdanie
|
|
podzielam - chyba pierwszy raz w życiu sie z Tobą zgodze ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"
P.U.H. MARAKANT
Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek |
| 2025-11-27 17:59 | |
HEMIGTX F&F MEMBER
 PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2007-11-05 20:35:41 Akwarium czy pełen borewicz to prawie to samo  Zewn. auto jest OK tylko komora silnika jakaś taka seryjna no i wnętrze też niezbyt ale jak dla mnie ogólnikowo ładnie się zapowiada. ----------------- http://fiatem.pl/ |
| 2020-03-15 22:32 | |
TomcatT4
 CCS/Xsara II/Impreza ... Wrocław/Warszawa | 2007-11-05 21:13:27 Cytat:
| 2007-11-04 21:28:49, enes pisze:
Aby klatka przeszła BT pałąk główny musi by wykonany z rury fi 50mm i grubośc ścianki 2-2,5mm, natomiast pozostałe zastrzały muszą miec fi 40mm i ściankę 3,5mm. Piszę z pamięci więc jak coś pokręciłem to poprawcie.
|
|
Tak - pokręciłeś:
45 x 2.5 (1.75“x0.095“ ) lub 50 x 2.0 (2.0”x0.083" ) - Pałąk główny lub pałąki boczne odpowiednio do konstrukcji
38 x 2.5 (1.5“x0.095“ ) lub 40 x 2.0 (1.6“x0.083“ ) - Półpałąki i pozostałe elementy klatki bezpieczeństwa.
Zresztą wszystkie regulaminy i załączniki (w tym załącznik J dotyczący bezpieczeństwa) są dostępne na stronie PZMu.
----------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl
rally.pl te@m
było: 2x 126p A-5188, polonez 1,5 obr/2,0, ccs N-0, xsara 1,4, cc700, zx 2,0 16v
jest: ccs, xsara II 1,6 16v, xsara II vts, impreza gt
będzie: KOZMO 1100/1400T
[ wiadomość edytowana przez: TomcatT4 dnia 2007-11-05 21:14:24 ][ wiadomość edytowana przez: TomcatT4 dnia 2007-11-05 21:18:04 ] |
| 2013-03-19 13:50 | |
Barti125pGRT F&F Sympatyk
 FSO 125p Gliwice | 2007-11-05 21:14:10 No ale panowie od czegoś trzeba zacząć ja już swojego bolida buduje prawie dwa lata a dalej nie zapiołem żadnego boka choć mam już wrzuconego DOHCa po remoncie i wszystko w kancie wymienione na nowe :] chyba jestem pedantem albo coś takiego heee...no nic jutro jadę do elektryka coby mi zrobił elektryke a potem będę myślał dalej. Myślę że poldi ma zadatki na dobrą rajdówke. Pozdro 600 i 3/4 |
| 2024-11-09 07:02 | |
Kermitdh
 Fiat 126p, BMW E30 Warszawa | 2007-11-06 01:04:15 No autko spoko, tylko ten "prawie stratopolonez -look" mnie troche odrzuca... |
| 2013-08-17 01:29 | |
Następna strona [ 1 2 3 4 ] |
|