Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Wycieraczki - powrót do położenia spoczynkowego

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2008-04-16 14:08:01

Nikt nic nie wie? Założyciel postu też już zapomniał
Wykluczyłem przełącznik, przekaźnik oraz przeguby. Więc zostaje już tylko to. A jako że ze mnie kompletny lamer w sprawach elektryki, wiec pomocy!!!! Bo na zlot przyjadę astrą w dieslu z popsutymi machajkami

-----------------
2021-12-26 00:52
  
 
 2008-04-16 09:30:01

Mam identyczną sytuację (chyba- bo jeszcze nie rozbierałem przekładni). Też Astra. Objawy podobne. Nie rozebrałem jednak jeszcze przekładni. Jeśli te styki (czy też jeden styk) będą wyłamane, to co? Mechanizm do wymiany czy też da się coś z tym zrobić?

-----------------
2021-12-26 00:52
  
 
 2005-08-11 12:02:05

Trwało to trochę dłużej (bo to nie ja tym wynalazkiem jeżdżę ).

Rozkręciłem przekładnię jeszcze raz i obejrzałem dokładnie.



Od styku w kółku odłamała się końcówka - widać przez porównanie z zaznaczonymi dwoma pozostałymi. Więc nie współpracował z tarczą sterującą.
Ot, i cała tajemnica.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-07-18 20:35:50

Sprawdzę i to.
Ale dopiero za dwa tyg. - zreferuję.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-07-17 15:26:30

Cytat:

Jakieś inne pomysły?



Ależ oczywiście


Miałem podobnie, ale ponieważ nie mogę tak jak inni popędzić do samochodu (bez obrazy ) i cyknąć parę fotek piszę z pamięci.

Sprawdź połączenia elektryczne - a konkretnie obwód odpowiedzialny za zasilanie silnika powracającego do położenia spoczynkowego: na schematach jest błąd w oznaczeniu koloru przewodu (SWVI 1,5) SW to czarny, ale VI ??? nie ma takiego oznaczenia. Jest za to numeracja styków: 53A.
Przewód ten biegnie do przekaźnika umieszczonego w skrzynce bezpiecznikowej (styk 15)

Jeśli gdzieś nie kontaktuje to masz winowajcę.
A najprościej - wyciągnij wtyczkę z silnika wycieraczek i sprawdź, czy przy włączonej stacyjce na styku 53A jest napięcie 12V.


Powodzenia !
2010-02-20 11:03
  
 
 2005-07-17 12:13:08

Korba i ramię ustawione zgodnie z fotką. Niestety bez rezultatu.

Jakieś inne pomysły?

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-07-16 23:10:12

Knif z osiami korby spróbuję jutro. W międzyczasie zdjąłem pokrywkę przekładni (rozwierciłem nity) i wyczyściłem styki tarczy i blaszek.

C.d.n.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 2005-07-16 22:30:39

Cytat:
2005-07-16 22:17:13, maristez pisze:
szarbia... ty miałeś zdejcia gotowe czy jak zobaczyles temat to pobiegles i zaczeles rozkrecac ome i zrobiles foty? hehe


tajemnica

-----------------
www.szarbia.com
2013-02-26 07:50
  
 
 2005-07-16 22:17:13

szarbia... ty miałeś zdejcia gotowe czy jak zobaczyles temat to pobiegles i zaczeles rozkrecac ome i zrobiles foty? hehe
 
  
 
 2005-07-16 22:14:14

Moim zdaniem sprawa jest prosta. W czasie wykręcania silnika z mechanizmem obróciłeś oś tego mechanizmu. Jest normalne bo moment potrzebny do odkręcenia śruby jest zwykle większy od oporu przekładni.
Aby złożyć to ponownie tak jak było wystarczy włączyć na chwilę silnik elektryczny i po wyłączeniu on sam ustawi się we właściwym położeniu spoczynkowym. Wtedy korbę napędową i ramię główne trzeba ustawić w jednej linii (fota dotyczy B po wyjeciu mechanizmu - widok z góry):

Korbę trzeba przykręcać w miarę czujnie by najpierw załapał jej wieloklin przed obrotem w końcu zębatek przekładni (widok z boku):


Jeśli to wciąż nie to, to mam plan "B"
Mechanizm wyłączania silnika w jednym położeniu działa na zasadzie mimośrodu na wałku wyjściowym z mechanizmu i blaszki stykowej, która z nim współpracuje. W momencie wyłączenia wycieraczek zasilanie prądem jest przełączane na tą właśnie blaszke stykową. I teraz kiedy mimośród (obracany przez przekładnie silnika elektrycznego) trafi na blaszkę stykową to odsunie ją do "góry" (wszystko jest względne ) i tym samym rozłączając styki zatrzyma mechanizm w odpowiednim położeniu. No cóż, trzeba tam zaglądnąć i to zweryfikować.


-----------------
www.szarbia.com

[ wiadomość edytowana przez: Szarbia dnia 2005-07-16 22:21:37 ]
2013-02-26 07:50
  
 
 2005-07-16 14:07:04

Jest tak:

Wycieraczki działały z wielkimi oporami. Wyjąłem silnik z mechanizmem, oczyściłem trzpienie, nasmarowałem połączenia.

Nie rozbierałem silnika ani przekładni.

"Chodzą" ładnie, ale nie wracają do położenia spoczynkowego. Np. po włączeniu cyklu przerywanego kończą każdy z ruchów w miejscach dość przypadkowych.

Pewnie jest jakiś czujnik / wyłącznik położenia, albo inny patent - jak to doprowadzić do porządku?

PS. Powyższe dotyczy Astry, ale zakładam że zasada działania jest ta sama

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2025-12-06 11:58
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM