Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

WYmiana sterownika silnika na nowszy

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-05-18 10:08:25

Cytat:
2010-05-17 22:17:32, SENATOR pisze:
G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej



A czym się różnią komputery poza flashem?

Cytat:
Kompa z zestawem immo możesz zamienić. Czujnik też, impulsatora nie. Ale nie gwarantuje to tego, że silnik zacznie lepiej pracować. Jakaś usterka jest, może brudny tzw. "krokowiec", może LPG...



o jakim impulsatorze mówisz? chodzi ci o koło generujące impulsy, które umieszczone jest na wale? jeżeli o to koło, to wg. EPC koła w wszystkich rocznikach są takie same.
Cytat:
Cytat:


2010-05-17 22:17:32, SENATOR pisze:
G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej



G.... prawda bo jeszcze parę czujników trzeba zmienić.



jakie czujniki jeszcze trzeba zmienić?
na pewno czujnik wału.
czujnik wałków rozrządu są takie same.
czujniki spalania stukowego też.
położenia przepustnicy też taki sam.

co jeszcze? będę wdzięczny za wszelką pomoc.

powiem wam, że tak czy siak kupię sterownik i wiązkę kabli.
Zdam również relację (nawet fotograficzną) z mam nadzieję udanych prób przełożenia sterownika.

2013-01-27 11:27
  
 
 2010-05-18 09:12:22

Fakt.
2025-09-05 14:49
  
 
 2010-05-18 09:10:02

Cytat:
2010-05-17 22:17:32, SENATOR pisze:
G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej



G.... prawda bo jeszcze parę czujników trzeba zmienić.

-----------------
Morderca Omeg.

WSZELKIE SPRAWY HANDLOWE TYLKO NA MAILA

Moje Aukcje
2025-11-05 07:16
  
 
 2010-05-17 22:17:32

G.... prawda kompa nie moze zmienic na inny typ bez zmiany wiazki silnikowej

-----------------
Unikatowy Senator B ,,Deep Blue"

Annon ebdelen edro bi ammen fannas nogothrim lasto beth lamen
2015-10-26 16:51
  
 
 2010-05-17 21:41:03

Kompa z zestawem immo możesz zamienić. Czujnik też, impulsatora nie. Ale nie gwarantuje to tego, że silnik zacznie lepiej pracować. Jakaś usterka jest, może brudny tzw. "krokowiec", może LPG...
2025-09-05 14:49
  
 
 2010-05-16 21:12:37

Witam

temat zamieściłem również na elektrodzie, ale odzew znikomy, więc zapytam i tu.


Mam taki mały problem i pomimo przeszukania forum odpowiedzi nie znalazłem.
Posiadam Omegę B z silnikiem X20XEV. Samochód jest z roku 1995. Sterownik Simtec 56.1
Rok temu wymieniłem silnik. Przeszczep był z vectry z 2000 roku. Wszystko niby działa jak należy, ale czasem zdarza mu się przymulać, nierówno pracować itp.
Kiedy zacząłem sprawdzać instalację elektryczną odkryłem, ze ktoś odciął 2 kabelki przy kompie (pozostałość po immo). Gdy je na nowo podłączyłem, zaczęła migać lampka CHECK ENGINE.
Samochód ma założony gaz. Pewnie ktoś chciał oszczędzić sobie widoku kontrolki informującej o błędach sondy lambda.

Moje pytanie jest następujące:
Czy można wymienić komputer na młodszy (np simtec 56.5) bez wymiany okablowania?
jakie problemy mogą się pojawić przy takim przeszczepie (samego kompa)?
oczywiście kupowałbym kompa + immo + kluczyk.

I jeszcze jedno. W starym silniku czujnik wału był indukcyjny. Czy po zmianie ECU trzeba by go wymienić na HALLA?
Czy też trzeba będzie zmieniać tarczkę impulsową (wiem, że mechanicy podczas przekładania silnika nic nie zmieniali więc chyba powinna być OK).



Proszę o podpowiedź, czy da się coś takiego zrobić.

Pozdrawiam
2013-01-27 11:27
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM