| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
Tomek-Mydlowski
 Warszawa | 2008-05-01 10:39:48 Znajomek szuka esperaka.
Auto musi być zadbane, bez tjuningów i idiotycznych przeróbek.
Silnik to z uwagi na problematyczność 1.5 - najlepiej 1.8/2.0
Esperal musi mieć klime.
Rocznik dowolny
Cena do 7 tys zł
----------------- |
| 2022-01-02 11:15 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-01 13:46:33 Cytat:
| 2008-05-01 10:39:48, Tomek-Mydlowski pisze:
Silnik to z uwagi na problematyczność 1.5
|
|
Może mi ktoś w końcu wyjaśni co to za "problematyczność" z silnikiem 1.5? ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-05-01 15:21:07 Cytat:
| 2008-05-01 13:46:33, piotr_ek pisze:
Może mi ktoś w końcu wyjaśni co to za "problematyczność" z silnikiem 1.5?
|
|
moze to ze dziwnie mało pali? ----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
Kula69 Klubowy Weteran
 BMW 530d Warszawa Ursynów | 2008-05-01 15:53:50 za 2700 był na alledrogo od helmutów 2,0 full bez ekoskóry 95r ----------------- |
| 2022-09-29 20:45 | |
Tomek-Mydlowski
 Warszawa | 2008-05-01 18:13:15 Cytat:
| 2008-05-01 13:46:33, piotr_ek pisze:
Może mi ktoś w końcu wyjaśni co to za "problematyczność" z silnikiem 1.5?
|
|
- kolizyjność po zerwaniu paska.
- Szybciej lecące paski.
- Problemy z aparatem zapłonowym - nie pamietam dokładnie co, ale coś tam się przy cewce rozmagnesowuje, efektem tego jest początkowe słabniecie auta, a później problemy z uruchomieniem i praca z max 1000obr/min
- problemy z głowicami - głównie uszczelniacze troche też delikatniejsze gniazda zaworów.
- uszczelki pod głowicą
itp itd.
Jedenpińć to delikatny silniczek, zdecydowanie za słaby do esperaka. Oprócz tego obserwujac esperaki u Sławka, a serwisuje się u niego ich naprawde sporo - nie widziałem jeszcze 1.8/2.0 zostawiajacego zasłony dymne.
Natomiast na niebiesko sadzi co drugie jedenpińć...
Nie chce się wdawać w dyskusje o wyższości jednego silnika nad drugim.
Człowiek który szuka auta, nie jest zbytnio kasiasty. Potrzebuje wiec bardzo taniego w utrzymaniu samochodu, który przy odpowiednim dbaniu pojeździ jeszcze kilka lat.
Dlatego chce proste jak cep i totalnie bezawaryjne, prymitywne 1.8/2.0 ----------------- |
| 2022-01-02 11:15 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-01 18:35:19 Cytat:
| 2008-05-01 18:13:15, Tomek-Mydlowski pisze:
- kolizyjność po zerwaniu paska. - Szybciej lecące paski. -
|
|
No i? Wszystkie współczesne silniki tak mają i wiele z nich wymaga zmiany po 90 tys km. Zresztą wymiana paska to raptem 400 czy 500 zł. Wystarczy 1 gr dziennie odkładać, aby było człowieka po 2 czy 3 latach stać na pasek+wymianę.
Cytat:
| Problemy z aparatem zapłonowym - problemy z głowicami - uszczelki pod głowicą
|
|
Zabobony wiejskich bab.
Cytat:
| Jedenpińć to delikatny silniczek, zdecydowanie za słaby do esperaka.
|
|
Fakt niezaprzeczalny.
Cytat:
| Natomiast na niebiesko sadzi co drugie jedenpińć...
|
|
No. I po 10 tys km wymaga dolania do 0,5 l oleju. Poważna sprawa! ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-05-01 19:29:43 Cytat:
| 2008-05-01 18:13:15, Tomek-Mydlowski pisze:
- kolizyjność po zerwaniu paska. - Szybciej lecące paski. - Problemy z aparatem zapłonowym - nie pamietam dokładnie co, ale coś tam się przy cewce rozmagnesowuje, efektem tego jest początkowe słabniecie auta, a później problemy z uruchomieniem i praca z max 1000obr/min - problemy z głowicami - głównie uszczelniacze troche też delikatniejsze gniazda zaworów. - uszczelki pod głowicą itp itd. Jedenpińć to delikatny silniczek, zdecydowanie za słaby do esperaka. Oprócz tego obserwujac esperaki u Sławka, a serwisuje się u niego ich naprawde sporo - nie widziałem jeszcze 1.8/2.0 zostawiajacego zasłony dymne. Natomiast na niebiesko sadzi co drugie jedenpińć... Nie chce się wdawać w dyskusje o wyższości jednego silnika nad drugim. Człowiek który szuka auta, nie jest zbytnio kasiasty. Potrzebuje wiec bardzo taniego w utrzymaniu samochodu, który przy odpowiednim dbaniu pojeździ jeszcze kilka lat. Dlatego chce proste jak cep i totalnie bezawaryjne, prymitywne 1.8/2.0
|
|
jak nie kasiasty to na co mu takie zarłoczne silniki
oczywiscie ta paliwozernosc to efekt konstrukcji pamietającej czasy Króla Cwieczka ----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-05-01 19:47:34 Cytat:
| 2008-05-01 18:35:19, piotr_ek pisze:
Wystarczy 1 gr dziennie odkładać, aby było człowieka po 2 czy 3 latach stać na pasek+wymianę.
|
|
raczej cirka abałt 150 lat  ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
Tomek-Mydlowski
 Warszawa | 2008-05-01 19:49:10 Cytat:
| 2008-05-01 18:35:19, piotr_ek pisze:
No i? Wszystkie współczesne silniki tak mają i wiele z nich wymaga zmiany po 90 tys km.(...)
|
|
nowoczesne silniki w większości mają już łańcuch - taki powrót do starego rozwiązania w oparciu o nowe, lepsze materiały.
Natomiast wersje z paskiem - wytrzymują już grubo ponad 100-150tys km.
W espero 1.5 z LPG, rozrząd warto jest robić co 50 tys km....
Troche mało
W 1.8/2.0 od biedy można olać wymiane (czego nie polecam).....bo jak się zerwie, to trudno, założy się nowy i koniec wydatków, auto jeździ.
Cytat:
|
Zabobony wiejskich bab.
|
|
Sam jesteś zabobon
Głowice to temat rzeka - ba mało który warsztat potrafi to poskładać do kupy, tak aby auto nie sadziło obłoków dymu.
Sławek nie raz poprawiał takie 1.5
Odnośnie aparatów zapłonowych - to częsciej dzieje sie to w nexiach 1.5 16V, w espero mniej, ale jednak.
Problem jest o tyle nie typowy, że cholernie cieżko go zlokalizować.
Pamiętam jak kilka lat temu, Sławek trzymał jedną nexie z miesiąc i nie mógł zrozumieć czemu nie działa jak wszystko jest dobrze.
Wreszcie metodą podmieniania poszczególnych elementów doszedł że potrzebny jest nowy kompletny aparat zapłonowy, bo jakiś wałeczek sie rozmagnesował.
Cytat:
| No. I po 10 tys km wymaga dolania do 0,5 l oleju. Poważna sprawa!
|
|
często nie po 10tys km, a już po 1tys km, i nie 0,5l ....a 1,5l
Podsumowując, ogłoszenie dotyczy 1.8/2.0 ...... fanatycy 1.5 proszeni są o wypad z tego wątku
* przepraszam za składnie, ale jestem po spożyciu ----------------- |
| 2022-01-02 11:15 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-01 19:59:20 Cytat:
| 2008-05-01 19:49:10, Tomek-Mydlowski pisze:
nowoczesne silniki w większości mają już łańcuch
|
|
Albo pasek, który wymaga wymiany po 120 tys km, a serwis zaleca po 90. I w 1.5 to 90 spokonie wystarcza.
Cytat:
| często nie po 10tys km, a już po 1tys km, i nie 0,5l ....a 1,5l
|
|
To szczęście jakieś trzeba mieć wielkie. Osoby takie w lotto powinny grać!
Cytat:
| Podsumowując, ogłoszenie dotyczy 1.8/2.0 ...... fanatycy 1.5 proszeni są o wypad z tego wątku
|
|
Wypad słyszałeś? Gdzie jesteś!!! ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
arni_84
 Skoda Octavia Krosno | 2008-05-01 21:13:03 Witam
Ale dziwne co ty mówisz bo mam ESPERO z silnik 1.5 od 5 lat i o takich bzdurach jeszcze nie słyszałem ani sam nie doświadczyłem więc pleciesz GŁUPOTY i tyle odnośnie tego silnika.
Pozdrawiam. |
| 2012-05-16 22:33 | |
tommi3737 Klubowy Weteran
 Megane CC Łódź | 2008-05-01 21:24:47 Ja również potwierdzam że to jakieś głupoty. Ja przez 4 lata jazdy moim 1.5 nigdy niemialem zadnych problemów z silnikiem. i nigdy przez 4 lata oprócz regularnych wymian nigdy oleju niedolewałem. A co do dolewania oleju to slyszalem kiedys ze w Vectrze B czy Omedze trzeba na 1000km przynajmniej 0,5 litra oleju dolać. I bylo tak od nowosci-ludzie reklamowali auta jeszcze nowe na gwarancji ale producent twierdził ze to normalne. ----------------- Imperium Dyrektora Prezesa Ojca Księdza RYDZYKA kontratakuje
!!! Strzeżcie się !!! |
| 2016-02-05 13:30 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-01 22:58:16 Cytat:
| 2008-05-01 21:24:47, tommi3737 pisze:
I bylo tak od nowosci-ludzie reklamowali auta jeszcze nowe na gwarancji ale producent twierdził ze to normalne.
|
|
Oplowi to do tej pory zostało. Olej jak mixol do syrenki trzeba lać. ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
tommi3737 Klubowy Weteran
 Megane CC Łódź | 2008-05-02 01:16:13 Cytat:
| 2008-05-01 22:58:16, piotr_ek pisze:
Oplowi to do tej pory zostało. Olej jak mixol do syrenki trzeba lać.
|
|
i w takim momentach zawsze mówię "niema jak Daewoo" ----------------- Imperium Dyrektora Prezesa Ojca Księdza RYDZYKA kontratakuje
!!! Strzeżcie się !!! |
| 2016-02-05 13:30 | |
pyrekcb Klubowy Weteran
 gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2008-05-02 01:19:45 Cytat:
| 2008-05-01 22:58:16, piotr_ek pisze:
Oplowi to do tej pory zostało. Olej jak mixol do syrenki trzeba lać.
|
|
Miałeś opla, czy powielasz "urban legend"...? |
| 2025-02-27 20:42 | |
slawekk
 Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2008-05-02 08:25:25 Cytat:
| 2008-05-02 01:19:45, pyrekcb pisze:
Miałeś opla, czy powielasz "urban legend"...?
|
|
Miałem opla astrę II - dwuletni brał już 1l na 5tys km.
W serwisie powiedzieli ,że na gwarancji robią dopiero jak bierze 1l na 1tys , jeśli jest mniej to wszystko w normie |
| 2013-11-01 21:07 | |
piotr_ek
 Reno Złomguna Olkósh | 2008-05-02 10:52:13 Cytat:
| 2008-05-02 01:19:45, pyrekcb pisze:
Miałeś opla, czy powielasz "urban legend"...?
|
|
Kolega ma astrę II. Min. litr na 10000 km to standard. ----------------- Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka. |
| 2018-08-28 21:42 | |
Tomek-Mydlowski
 Warszawa | 2008-05-02 17:02:08 przepraszam że odejde od tematu brania oleju  ..... ALE czy znacie kogoś kto chce sprzedać zadbane 1.8/2.0 z klimą
Najlepiej wawa lub okolice ----------------- |
| 2022-01-02 11:15 | |
Zwierzu
 Octavia 2 Warszawa | 2008-05-02 18:07:16 Nie che mi sie rowodzić nad tym ale to co Tomek powiedział/napisał to sa oczywiste fakty a dyskusje i uzewnetrznianie sie tu w TYM poscie (uzytkownikow 1,5) ukazują chyba kompleks silniczka 1,5.
Pomijam tez to ze malo jest osob ktore moga porownac sie z Tomkiem co do znajomosci tego auta na tym forum.
|
| 2012-09-04 15:49 | |
pyrekcb Klubowy Weteran
 gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2008-05-02 22:08:18 Cytat:
| 2008-05-02 08:25:25, slawekk pisze:
Miałem opla astrę II - dwuletni brał już 1l na 5tys km. W serwisie powiedzieli ,że na gwarancji robią dopiero jak bierze 1l na 1tys , jeśli jest mniej to wszystko w normie
|
|
Aż sprawdziłem - str. 32 działu Porady instrukcji szmelcwagena:
Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosic do 1,0 l/1000 km.
Typowy dupochron chyba wszystkich marek aut.
Moja asterka - jeżeli dobrze pamiętam - brała ok. 0.5 - 1l między wymianami. Bańka 5 ltr akurat starczala...
|
| 2025-02-27 20:42 | |
Następna strona [ 1 2 3 4 ] |
|