| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
Ice_8
 Radom | 2008-04-28 15:01:17 Siema
Silnik mi się chyba powoli kończy i zastanawiam się nad przekładką 1.8 Esperalskiego (a moze inny?) (teraz mam 1.5).
Oprócz samego silnika przy takim swapie co jeszcze będzie trza wymienić? Skrzynia, poduszki etc? Jest w ogóle sens w to się bawić, czy lepiej poprzestać na 1.5? Jakie koszta by się z tym wiązały? Z góry wielkie dzięki za pomoc. |
| 2008-06-30 14:49 | |
rafalko
 Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-28 21:14:54 Cytat:
| 2008-04-28 15:01:17, Ice_8 pisze:
Siema Silnik mi się chyba powoli kończy i zastanawiam się nad przekładką 1.8 Esperalskiego (a moze inny?) (teraz mam 1.5). Oprócz samego silnika przy takim swapie co jeszcze będzie trza wymienić? Skrzynia, poduszki etc? Jest w ogóle sens w to się bawić, czy lepiej poprzestać na 1.5? Jakie koszta by się z tym wiązały? Z góry wielkie dzięki za pomoc.
|
|
poczytaj w archiwum - wszystko ladnie podchodzi oprocz tego ze trzeba troche w elektryce pogrzebac - pamietaj ze komputer ECU tez trzeba wymienic i z tym wiaza sie najwieksze problemy... |
| 2012-04-04 10:44 | |
certiif Klubowy Weteran
 Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2008-04-28 21:26:13 Nawet silnik 2.0 8V (który mam pod maską) jest zbyt słaby do Espero... jeśli coś chcesz zmieniać ... to już na 2.0 16V z nubiry... a jeszcze lepiej 2.0 16V z opla. Nubira z silnikiem 2.0 16V ... jak tako przemieszcza się.  |
| 2017-06-07 06:08 | |
rudi
 Espero Wloclawek | 2008-04-28 21:44:44 Cytat:
| 2008-04-28 21:26:13, certiif pisze:
Nawet silnik 2.0 8V (który mam pod maską) jest zbyt słaby do Espero... jeśli coś chcesz zmieniać ... to już na 2.0 16V z nubiry... a jeszcze lepiej 2.0 16V z opla. Nubira z silnikiem 2.0 16V ... jak tako przemieszcza się.
|
|
jak chce się zabic to fakt - najlepiej i turbo mu jeszcze to na prostej 230 poleci jak szczała
ciekawe czemu ci się kończyten 1,5 który był jest swoją drogą najlepszym wyborem z tych trzech, chyba że na taxi chodził i z 500 tys. natrzaskał czy aż tak o niego nie dbałeś że przedwcześnie skonał biedaczek ----------------- Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany |
| 2011-10-18 08:46 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-04-28 22:03:35 Cytat:
| 2008-04-28 21:14:54, rafalko pisze:
poczytaj w archiwum - wszystko ladnie podchodzi oprocz tego ze trzeba troche w elektryce pogrzebac - pamietaj ze komputer ECU tez trzeba wymienic i z tym wiaza sie najwieksze problemy...
|
|
podchodzi wszystko oprócz alternatora, rozrusznika, pompy wspomagania, aparatu zapłonowego i wielu innych pierdół. Więc jeśli masz na oku 2,0 z osprzętem to możesz się bawić w swapa, jeśli chcesz kupić gołego 2,0 to zakup osprzętu spowoduje całkowitą nieopłacalność przekładki. Lepiej sprzedać tego co masz i kupić 2,0. ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-04-28 22:04:35 mocy nigdy dosyc i zawsze jej za mało
a 1.5 to najlepszy wybór w espero takze moim zdaniem
przy odrobinie dbałosci jest bezawaryjny, dosc dynamiczny i ekonomiczny  no i fajniej wygląda po maską niz 8v ----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
Ice_8
 Radom | 2008-04-28 22:20:34 Z tym 1.5 to się nie zgodze. Z tego co słychać to najlepszy jest w Espero ten 1.8 jeśli chodzi o wytrzymałość.
Co do mojego 1.5. Poprzedni właściciel średnio dbał, ja mam go od jakiś 40 tyś i robie w nim każdą pierdołę, bo to auto robocze i musi być zawsze gotowe do trasy. W tamtym tygodniu zaliczyłem nim trasę Radom - Londyn - Radom w 4 dni
Zastanawiam się nad zmianą silnika, ponieważ ten ma już swoje, a możliwe że niedługo będą pierścienie do wymiany, co za tym idzie uszczelka głowicy i pewnie co nie co jeszcze wyjdzie, więc na dłuższą metę lepiej wyjdzie przekładka młodszego silnika.
Co do mocy - jasne, najlepiej to napompować nieco maskę i jakieś 3.0 V6 wrzucić
Co do ekonimicznego 1.5 - tu się zgodzę w 100% . Trasa Radom - Kraków w 5 osób na pokładzie i full bagażnik 9.3 l gazu przy w miarę normalnej jeździe bez specjalnego oszczędzania gazu to IMO naprawdę dobry wynik.
|
| 2008-06-30 14:49 | |
rafalko
 Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-28 22:44:07 Cytat:
| 2008-04-28 22:20:34, Ice_8 pisze:
Z tym 1.5 to się nie zgodze. Z tego co słychać to najlepszy jest w Espero ten 1.8 jeśli chodzi o wytrzymałość. Co do mojego 1.5. Poprzedni właściciel średnio dbał, ja mam go od jakiś 40 tyś i robie w nim każdą pierdołę, bo to auto robocze i musi być zawsze gotowe do trasy. W tamtym tygodniu zaliczyłem nim trasę Radom - Londyn - Radom w 4 dni Zastanawiam się nad zmianą silnika, ponieważ ten ma już swoje, a możliwe że niedługo będą pierścienie do wymiany, co za tym idzie uszczelka głowicy i pewnie co nie co jeszcze wyjdzie, więc na dłuższą metę lepiej wyjdzie przekładka młodszego silnika. Co do mocy - jasne, najlepiej to napompować nieco maskę i jakieś 3.0 V6 wrzucić Co do ekonimicznego 1.5 - tu się zgodzę w 100% . Trasa Radom - Kraków w 5 osób na pokładzie i full bagażnik 9.3 l gazu przy w miarę normalnej jeździe bez specjalnego oszczędzania gazu to IMO naprawdę dobry wynik.
|
|
Chłopie - to sie ciesz i nie narzekaj - jak ci nie źre na potęge oleju tzn w granicach litra na 1000 km to pierscionki masz dobre i nie masz sie czym przejmowac...
Druga sprawa to sprawdz czy do 170 na gazie ci sie dobuja - jak tak to jeszcze daje rade, chyba ze LPG nie jest dobrze ustawiona - wtedy sprawdz spręzanie na cylindrach i wtedy wydawaj opinie swoim silniczku
Tak na pałe to moge powiedziec ze nie napisales nic o nadmiernym zuzyciu oleju (po Londynie napewno bys to zobaczyl) takze chyba zbyt sie przejmujesz.
Do tego silnika są 2 warunki:
- olej przynajmniej polsyntetyk max 15 tys km
- pasek rozrządu max co 60 tys albo po zakupie nieznanego pochodzenia
Jak o to zadbasz to naprawde dlugo nim pojezdzisz  |
| 2012-04-04 10:44 | |
desperos Klubowy Weteran

 Volvo V70 II Lublin | 2008-04-28 22:48:43 Cytat:
| 2008-04-28 22:04:35, pawel12356 pisze:
mocy nigdy dosyc i zawsze jej za mało a 1.5 to najlepszy wybór w espero takze moim zdaniem przy odrobinie dbałosci jest bezawaryjny, dosc dynamiczny i ekonomiczny no i fajniej wygląda po maską niz 8v
|
|
Ja sie nie zgodze z przedmowcami(przed piszacymi  ) 1,8 badz 2,0 to najlepsze silniki do esperaka...nie do zajudlania chyba ze spuscic plyn i olej z silnika...Moj automat 1,8 na trasie ostatnim czasem w Wielkanoc lyknal sobie 8,8 L LPG/100km przy predkosci 90-110...przyspieszenie i elastycznosc bez porownania na plus dla 8 zaworowki(zbiera sie lepiej przy nizszej predkosci obrotowej)...rozrzad "bezkolizyjny" to tylko niektore plusy.A co do SWAPa to przy obecnej wartosci naszych bolidow sprawa nieoplacalna(chyba,ze masz juz dawce) ----------------- Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić. |
| 2025-09-25 12:47 | |
pyrekcb Klubowy Weteran
 gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2008-04-28 23:05:56 Cytat:
| 2008-04-28 22:20:34, Ice_8 pisze:
Zastanawiam się nad zmianą silnika, ponieważ ten ma już swoje, a możliwe że niedługo będą pierścienie do wymiany, co za tym idzie uszczelka głowicy i pewnie co nie co jeszcze wyjdzie, więc na dłuższą metę lepiej wyjdzie przekładka młodszego silnika.
|
|
Taaaa, a ten "młodszy silnik", to pewnie igła będzie...? |
| 2025-02-27 20:42 | |
Ice_8
 Radom | 2008-04-28 23:31:26 Cytat:
| 2008-04-28 23:05:56, pyrekcb pisze:
Taaaa, a ten "młodszy silnik", to pewnie igła będzie...?
|
|
Jasne, że nie, ale 2x mniejszy przebieg bardziej rokuje na przyszłość
Cytat:
| 2008-04-28 22:44:07, rafalko pisze:
Chłopie - to sie ciesz i nie narzekaj - jak ci nie źre na potęge oleju tzn w granicach litra na 1000 km to pierscionki masz dobre i nie masz sie czym przejmowac... Druga sprawa to sprawdz czy do 170 na gazie ci sie dobuja - jak tak to jeszcze daje rade, chyba ze LPG nie jest dobrze ustawiona - wtedy sprawdz spręzanie na cylindrach i wtedy wydawaj opinie swoim silniczku Tak na pałe to moge powiedziec ze nie napisales nic o nadmiernym zuzyciu oleju (po Londynie napewno bys to zobaczyl) takze chyba zbyt sie przejmujesz. Do tego silnika są 2 warunki: - olej przynajmniej polsyntetyk max 15 tys km - pasek rozrządu max co 60 tys albo po zakupie nieznanego pochodzenia Jak o to zadbasz to naprawde dlugo nim pojezdzisz
|
|
Na gazie jest ok, 185 się rozbujał (licznikowe ofc, ale na nawigacji sprawdzałem i nie ma jakiejś drastycznej różnicy na nowych zegarach z wersji angielskiej).
Olej właśnie w tym ból, ze zaczął łykać. W powrocie do Londynu pod Berlinem mu coś odbiło i zaczął brać jak głupi (a z litr na 100), zalałem doktora po wjeździe do Polski i na drugi dzień odstawiłem furmane, okazało się, że wypruwało aparatem zapłonowym. Uszczelniacze wymieniłem i teraz się zobaczy jak będzie z konsumpcją oleju czy powróci do normy.
Silnikowe plany nie są teraz zaraz, lecz przyszłościowo. Co do oleju - w następnym tygodniu albo i jutro wymienie (co 10k wymieniam) i się przerzucę na 20/50. Swoją drogą chyba na syntetyk czas przejść, bo na mineralnym teraz jeżdżę i na tym przebiegu chyba mija się to z celem ,tym bardziej, ze teraz ciepełko nadchodzi. Co radzicie? |
| 2008-06-30 14:49 | |
Zoltar
 Fajne Gdańsk | 2008-04-29 00:01:37 Z mineralnego na syntetyk ?
Chyba Ci się kierunki pomyliły... ----------------- |
| 2010-05-30 23:36 | |
Outcast
 Bmw 528i E39 Różyny | 2008-04-29 00:58:39 Cytat:
| no i fajniej wygląda po maską niz 8v |
|
Ehhh pokaz mi w jakiej wsi laski maja mokro w majtkach jak otwierasz maske i widza napis DAEWOO DOHC 16V.
Co do rozrzadu, ja mam przekroczone juz o 18 tys km, kto przyjmuje zaklady ile wytrzyma?? ----------------- TDi Power |
| 2011-08-07 16:31 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-04-29 01:39:16 Cytat:
| 2008-04-29 00:58:39, Outcast pisze:
Ehhh pokaz mi w jakiej wsi laski maja mokro w majtkach jak otwierasz maske i widza napis DAEWOO DOHC 16V. Co do rozrzadu, ja mam przekroczone juz o 18 tys km, kto przyjmuje zaklady ile wytrzyma??
|
|
wytrzyma przekroczenie o 50 tys
uwierz mi ze nie musze pokazywac silnika
----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
tommi-j
 Renault małopolska | 2008-04-29 10:05:50 Cytat:
| 2008-04-28 21:44:44, rudi pisze:
.....ciekawe czemu ci się kończyten 1,5 który był jest swoją drogą najlepszym wyborem z tych trzech, ....
|
|
hahahaha
rudi, rozśmieszyłeś mnie do łez. To chyba wyłącznie Twój 1,5 i Pawła123456... jest najlepszy i nie tylko z silników Esperakowych, ale w ogóle wszystkich.
1,5 16V oprócz tego, że w miarę mało pali (ale bez rewelacji) to ma same ZA(lety):
-ZA słaby;
-ZA mało elastyczny;
-ZA głośny;
-ZA szybko się kończy;
-ZA wolny;
-ZA duża dziura w obrotach (słynny kangurek)
.....
Jeździłem jeden piątką 5 lat i z pewnością nie wróciłbym do tego silnika. Jeżeli już to tylko 1,8 lub 2,0. ----------------- Sprzedałem Espero i smutno mi jakoś. |
| 2011-09-20 20:35 | |
rafalko
 Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-29 11:22:02 Cytat:
| 2008-04-28 22:48:43, desperos pisze:
Ja sie nie zgodze z przedmowcami(przed piszacymi ) 1,8 badz 2,0 to najlepsze silniki do esperaka...nie do zajudlania chyba ze spuscic plyn i olej z silnika...Moj automat 1,8 na trasie ostatnim czasem w Wielkanoc lyknal sobie 8,8 L LPG/100km przy predkosci 90-110...przyspieszenie i elastycznosc bez porownania na plus dla 8 zaworowki(zbiera sie lepiej przy nizszej predkosci obrotowej)...rozrzad "bezkolizyjny" to tylko niektore plusy.A co do SWAPa to przy obecnej wartosci naszych bolidow sprawa nieoplacalna(chyba,ze masz juz dawce)
|
|
Chyba sie za bardzo rozpedziles - bo zaden silnik obecnej ery nie jest bezkolizyjny!!!! Zreszta jak sledzisz forum to pewnie wylapales przypadki gdzie w 1,8 czy 2,0 tloki mialy bliskie spotkanie z zaworem tylko tyle ze najczesciej ucierpialy popychacze a nie cala glowica jak w 1,5...Zreszta jak nie wierzysz to sprobuj i przelataj ze 100 tysi na rozrzadzie to sie przekonasz...
Ktos zasial mit o niekolizyjnosci i kazdy w to jak slepy na opak wierzy [ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2008-04-29 11:23:04 ] |
| 2012-04-04 10:44 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2008-04-29 13:10:28 Cytat:
| 2008-04-29 10:05:50, tommi-j pisze:
Jeździłem jeden piątką 5 lat i z pewnością nie wróciłbym do tego silnika. Jeżeli już to tylko 1,8 lub 2,0.
|
|
Ja mam zaszczyt  rozbijać się 1.5
i mam pytanie: czy silnik 1.8 jest cichszy ...czy w kabinie jest dużo ciszej ?
---------------------
Ps
- czy Nubira 2.0 16V 130 KM ma ten sam silnik co Leganza 2.0 16V ? |
| 2017-07-28 21:46 | |
Adam4302 Klubowy Weteran

 Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2008-04-29 13:18:24 Cytat:
| 2008-04-29 13:10:28, nawigator5 pisze:
i mam pytanie: czy silnik 1.8 jest cichszy ...czy w kabinie jest dużo ciszej ? --------------------- Ps - czy Nubira 2.0 16V 130 KM ma ten sam silnik co Leganza 2.0 16V ?
|
|
1. Tak
2. Tak ----------------- czasem tu zaglądam |
| 2025-12-18 22:13 | |
SpeedR
 Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2008-04-29 14:19:25 Cytat:
| 2008-04-28 22:04:35, pawel12356 pisze:
mocy nigdy dosyc i zawsze jej za mało ...
|
|
Nie ukrywam, że do niedawna też tak myślałem, jednak od pewnego czasu poruszam się naprawdę mocnym autem i stwierdzam, że... w tym miescie nie ma to najmniejszego sensu.
90% czasu spędzam w korkach lub poruszając się w intensywnym ruchu miejskim. Auto spala kosmiczne ilości paliwa, z którego... de facto nie korzystam, chyba że mam włączoną klimatyzację
Prawdę powiedziawszy z pełni mocy i momentu korzystałem może ze dwa razy, podczas szybkiego przyspieszania spod świateł, ale...
Co z tego, skoro autko prawie z miejsca traci przyczepność, załącza ASR, który w konsekwencji obcina wspomniany moment
Własciwie, gdybym dysponował połową obecnej mocy/ momentu i tak poruszał bym się równie sprawnie, a jednocześnie o wiele bardziej ekonomicznie.
Skracając wypowiedź...
był bym o wiele bardziej szczęściwy z życia dysponując 130- lub 140- konnym dieslem, aniżeli niespełna 400- konną benzyną.
Pozdrawiam
SpeedR ----------------- Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski |
| 2011-12-30 03:11 | |
lothaar Sympatyk Klubu Espero
 Peugeot 407 SW Wawa | 2008-04-29 14:25:23 Cytat:
| 2008-04-29 14:19:25, SpeedR pisze:
...był bym o wiele bardziej szczęściwy z życia dysponując 130- lub 140- konnym dieslem, aniżeli niespełna 400- konną benzyną... |
|
Gdzie jest problem? Salony dilerskie pozamykali czy wyboru na rynku nie ma...?
Tu rozwiążesz swój problem i staniesz się w pełni szczęśliwy
----------------- Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły... |
| 2017-05-10 15:57 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|