2008-07-30 14:56:21
Opel Omega 2,5 TD klimatronik 1998r.
Klimatronik jest zawsze włączony i uruchamia się razem z zapłonem. Gdy temperatura silnika na wskaźniku dojdzie do 90 stopni wiatraki chłodnicy klimatyzacji przełączaja sie z I na II bieg.
Pytanie pierwsze: skąd przekaźnik otrzymuje impuls, że potrzebne jest takie chłodzenie, że wiatraki muszą pracować na II biegu?
Po wyłączeniu zapłonu wyłączają sie oczywiście wiatraki. I jeżeli silnik nie wystudzi sie maxymalnie ( przez noc) to przy następnym włączeniu wiatraki ruszają od razu z II biegu. Jeżeli silnik wystudzi się do temperatury pomiedzy 80 a 90 stopni to wiatraki również startują od razu z II biegu chyba, że wyłączę klimatyzację ręcznie przed wyłączeniem zapłonu, bo wtedy przy uruchomieniu silnika i ręcznym właczeniu klimatyzacji , ruszają z I biegu do 90 stopni na wskaźniku no a potem wiadomo włącza sie II bieg i tak w koło.
Drugie pytanie : Dlaczego nie powstaje drugi impuls który przełącza wiatraki na I bieg?
Uprzejmie prosze o pomoc w tej sprawie.
P.s
Temperatura na wskaźniku w czasie jazdy utrzymuje się pomiedzy 92,5 a 95 stopni.
Termostat nowy Wahler wymieniony rok temu , dobrany do tego silnika. Zresztą były to zupełnie inne objawy. Chłodnice nowe w idealnej czystości regularnie przemywane dla dobrego przepływu powietrza. Wisko działa prawidłowo
Pozdrawiam Lobowiczów.