Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Skrzynia biegów, wymieniony wybierak i brak 3 biegów :/

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2010-06-15 22:35:28

się podłączę mnie rok temu stało się takie coś że jak zgasiłem rsa i wbiłem 1 to wsio było ok , podjechałem po znajoma bo się jej megane zesrało zgasiłem wbiłem normalnie 1 bo ręczny miałem słaby, zapiąłem linkę odpaliłem i ruszam, chcę wrzucić kolejny bieg a tu lewarek lata jak chce :/ okazało się że śruba łącząca wybierak wewnątrz skrzyni z innym wałkiem się ukręciła i reanimacja mtx'a ;/ kupiłem drugą skrzynie od rozbitka za 160 zł ;P i działa do dziś

-----------------
łatwo się rozpędzić, trudniej się zatrzymać...
powered by N7A:)
jest
rs2000 mk5,rs2000 mk7 F1,escort mk5 rs2000 turbo,mondeo mk1 2.0 ghia 4x4, mondeo mk3 kombi 2.5
był
golf 2 1.3,escort mk7 1,6 kombi lpg,escort mk5 91r. 5d bieda idition 1.6 8v lpg,es
2025-09-14 21:28
  
 
 2008-07-11 12:26:29

Dokładnie przy ilu obrotach to się działo nie pamiętam, ale przypuszczam, że gdzieś w okolicy 3 tys. obr.

Po tym jak mi się od spawała ta część od wybieraka, co jest pokazana na zdjęciach, i po ponownym przyspawaniu znikło, i już te brzęgolenie nie występuję.

Skrzynia nadal działa.

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-07-11 12:05:25

odgrzewam
podejrzewam, że na tej 5 to w okolicach 3200 obrotów działo się to? i jak sprawa się zakończyła ??? skrzynia remont czy Twoje zabiegi wystarczyły?

-----------------
 
 
 
 2008-05-26 15:58:02

No i się okazało, że wystarczy tylko zrobić tą regulację, i wepchnąć do końca ten wybierak, i mam już wszystkie biegi

I wracając do tego brzęgolenia, sprawdźcie u siebie wybieraki czy wam spaw nie puszcza jak u mnie, gdyż u mnie to znikło Bo może was to samo spotkać co mnie czego nie życzę

Ale był jeszcze taki patent że przy prędkościach ok. 100-120km/h na piątym biegu też miałem takie brzęgolenie, ale narazie nie wiem czy nadal jest bo tylko wykonałem krótką jazdę testową na parkingu i sprawdzałem czy wszystkie biegi są i ciężko by mi było rozbujać się do 120km/h


-----------------
FEFK #1591
FKDW #013

[ wiadomość edytowana przez: MacFly dnia 2008-05-26 15:58:28 ]
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-05-25 03:25:18

Cytat:
2008-05-25 01:46:43, R_O_Y pisze:
Jeśli pomimo ustawienia tą metodą nie będziesz miał wszystkich biegów znaczy się skrzynia do remontu.



Czyli kosztownego remontu :/ No to teraz się trochę załamałem gdyż na oby dwóch wybierakach to samo ( zawsze się starałem żeby był 4 bieg wbity ) Tylko na tym moim mam ten bonus, że jest wsteczny :/

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-05-25 01:46:43

Ustawienie wybieraka skrzyni względem lewarka najlepiej przeprowadzić tak:
1/ poluzuj śrubę mocującą na wybieraku
2/ wepchnij wybierak do końca w skrzynię
3/ ustaw lewarek w położeniu 4-bieg
(najlepiej niech ci ktoś przytrzyma w tym położeniu)
4/ dokręć śrubę mocującą wybierak
Jeśli pomimo ustawienia tą metodą nie będziesz miał wszystkich biegów znaczy się skrzynia do remontu.
Pozdro.
2017-01-10 10:05
  
 
 2008-05-25 00:48:59

No to musi ta regulacja do poniedziałku poczekać :/ I zobaczymy czy coś uda mi się wymodzić

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-05-24 21:17:03

regulacja wybieraka...wyluzuj skrzynie ,poluzuj śrubę na wybieraku następnie ustaw lewarek idealnie pionowo i przykręć śrubę z powrotem .Jak będzie dalej żle to próbuj różnych kombinacji prawo lewo

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2008-05-24 20:52:06

No i załatwiłem sobie dobry podnośnik ( bo na tym oryginalnym to bał bym się pod auto wejść ) i się okazało, że takie coś mi się urwało od wybieraka



A tak wygląda ten mój wybierak



No i następnego dnia pojechałem na szrot i zakupiłem cały wybierak z lewarkiem, ale się okazało, że ten pręt stabilizujący ( czy jak się on tam zwie ) jest inaczej wygięty i nie da rady zamocować do mojego essa, więc szybka przekładka z mojego, wybierak podłączony ale miałem tylko dwa begi, 2 i 4.

Więc pojechałem przyspawać ten dzyndzel co się urwał i dziś zamieniłem tamten wybierak ze szrotu na mój ( i jak się okazało przy przyrównaniu że ten ze szrotu wybierak też jest jakoś inaczej powyginany O_o ) Więc założyłem mój stary i teraz mam 2, 4 i wsteczny. Bo jak wbijam na siłę np. jedynkę lub trójkę i puszczam sprzęgło to jak by te biegi nie do końca weszły. A piątce to mogę sobie narazie pomarzyć :/

I teraz mam pytanie jak zrobić żebym miał te pozostałem biegi ?? Bo już nie mam sił do essa od ponad tygodnia jestem bez auta :/

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2008-05-16 21:05:44

Cytat:
2008-05-16 20:05:12, MacFly pisze:
U mnie coś tam brzęgoli ( jak by się metal o metal obijał ) jak dodaję gazu, właśnie z słychać to z okolicy lewarka, ale zawszę było tak, że na drugim biegu też właśnie słyszałem te brzęgolenie, od bardzo dawna tylko na dwójce i chyba nawet pisałem o tym na forum i nie dostałem odpowiedzi co jest grane :/

To brzdekolenie to i u mnie slychac i doszedlem do tego ze pod spodem jak jest ta cala kopulka co laczy lewarek z wodzikiem (tak mi sie zdaje, ze to jej zadanie) sobie lata gora, dol wiec to pewnie to, ale nie mialem czasu zeby popatrzec czy da rade to jakos przykrecic no i tak jezdze.

-----------------
2021-11-16 22:08
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM