Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Odbłysniki ksenonów

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-10-09 22:56:08

Cytat:
2008-10-08 21:41:51, pablo730 pisze:
Witam szanowne grono. Może ktoś wie, czy jest różnica między lustrem reflektora soczewkowego pomiędzy wersją B a C? Czy lustro w angliku jest takie same jak w wersji europejskiej? Chodzi cały czas o lustro, to za soczewką, reflektor Hella oczywiście. Pytam, bo kiedyś podpatrzyłem w swoim bolidzie, że ta część lustra nad palnikiem jest dość mocno wygrzana i nie może odbijać światła jak należy. Myślę o kupnie drugich luster, co pozwoli mi skrócić czas przestoju, nawet jeśli wcześniej będę musiał je dać do regeneracji. Dziękuję i pozdrawiam, pablo




lustra sa identyczni i w B i w BFL i w anglikach i tak samo przy zwyklych soczewkach

-----------------
Beast

Omega B Caravan 3.0 v6
Seicento 1.1 MPi
2012-11-12 22:37
  
 
 2008-10-08 21:41:51

Witam szanowne grono.
Może ktoś wie, czy jest różnica między lustrem reflektora soczewkowego pomiędzy wersją B a C? Czy lustro w angliku jest takie same jak w wersji europejskiej? Chodzi cały czas o lustro, to za soczewką, reflektor Hella oczywiście. Pytam, bo kiedyś podpatrzyłem w swoim bolidzie, że ta część lustra nad palnikiem jest dość mocno wygrzana i nie może odbijać światła jak należy. Myślę o kupnie drugich luster, co pozwoli mi skrócić czas przestoju, nawet jeśli wcześniej będę musiał je dać do regeneracji.
Dziękuję i pozdrawiam,
pablo
2011-11-25 23:35
  
 
 2006-11-18 10:22:23

Zakład sobie poradzi, bo dostarczasz im całą lampę, albo elementy, które chcesz mieć zregenerowane, a oni usuwają stary odbłyśnik i nanoszą nowy, bez względu na jego stan. Cena jest ustalona z góry i ich nie interesuje stan Twojego odbłyśnika..., dodam jeszcze, że lepiej im dać lampę w całości, wtedy nawet myją klosz od wewnątrz w roztworze, a sam zawsze zrobisz mikro ryski, które potem rozpraszają wiązkę w mniejszym lub większym stopniu.
2017-05-24 12:45
  
 
 2006-11-17 11:45:01

Cytat:
2006-11-15 20:19:35, sewcio pisze:
co powiesz na to: wsadziłem do zimnej wody z płynem do naczyń, woda już przy wsadzaniu wpłynęła pod odbłyśnik i został w wodzie. Tak to jest z takimi radami, dla jednego one są dobre, dla drugiego nic nie dają, wręcz załatwiają mu odbłyśnik, wszystko zależy od stanu wypalenia(przegrzania odbłyśnika). Ten, któremu pójdzie dobrze będzie Cię chwalił, a ten który sobie popsuje będzie na Ciebie psioczył. Ja dlatego zawsze piszę o drugiej stronie medalu, wtedy mam spokojne sumienie... Ja tylko wiem, że nigdy tak nie umyjesz, żeby żadnych rysek nie zrobić i nie zostawić mazów albo zacieków, a w zakładzie, który się tym specjalizuje zrobią jak trzeba i za niewielką kasę, w cenie sami rozkładają i składają reflektor. Szczęście, że Twoje i moje doświadczenia zrobiliśmy na własnych reflektorach



co powiem? - pech. i mysle, ze zaden zaklad tez by sobie z tym nie poradzil informujac konsumenta, ze jego lampa byla tak zuzyta, ze wymagana jest wymiana/regeneracja.

Masz racje, ze dzielac sie jakimikolwiek radami bierzemy pod uwage wlasne doswiadczenia i decyzja co do dzialalnosci wlasnej zawsze nalezy do wlasciciela. Jak komus peknie plastik, urwie sie sruba, czy zlamie srubokret to tez ciezko brac za to odpowiedzialnosc

Tak czy inaczej - ja jestem super zadowolony z efektu, bo po wyczyszczeniu + wymianie zarnikow wreszcie zaczelo swiecic jak nalezy.

pozdr., mrozek

-----------------
zdrówka,
mrozek
2011-04-28 17:41
  
 
 2006-11-16 20:28:28

Ja uszczelniałem wpoprzedniej omie uszczelniaczem dekarskim do kominów i zdalo egzamin żadnej pary czy coś tam.Myłem odbłyski z soczewek wacikami żony i wodą też lux .Tyle mogę doradzić.

-----------------
2020-07-20 16:01
  
 
 2006-11-15 22:09:46

już kiedyś pisałem z lekkim żalem, że posłuchałem rady kogoś z LOB w sprawie mycia odbłyśników. Efekt był odwrotny od zamierzonego. Odbłyśnik można czyścić, ale delikatna szmatką nie zostawiającą smóg.
Swoją drogą, bez sensu jest mycie odbłyśnika, przecież on jest odpowiedzialny za rozproszenie światła ze światła drogowego(długiego).
Ew. można wyczyścic odbłyśnik od światła krótkiego (ale on jest nie widoczny z przodu lampy)(xenon, lub soczewka H7), ale i z tym trzeba bardzo ostrożnie się obchodzić
2008-06-14 21:48
  
 
 2006-11-15 20:19:35

Cytat:
2006-11-13 09:52:17, mrozek1 pisze:
ok, to z doswiadczenia: myjesz to w kapieli plynu do mycia naczyn koniecznie w zimnej wodzie. delikatnie reka i miekka szmatka, to nic sie nie stanie. jak zaczniesz trzec na sucho (zejdzie odblysnik), albo dasz ciepla wode (zostana smugi) to bedzie slabo. Ja przynajmniej polecam, choc nie namawiam, jesli kto bojazliwy pozdr., mrozek



co powiesz na to:
wsadziłem do zimnej wody z płynem do naczyń, woda już przy wsadzaniu wpłynęła pod odbłyśnik i został w wodzie.
Tak to jest z takimi radami, dla jednego one są dobre, dla drugiego nic nie dają, wręcz załatwiają mu odbłyśnik, wszystko zależy od stanu wypalenia(przegrzania odbłyśnika).
Ten, któremu pójdzie dobrze będzie Cię chwalił, a ten który sobie popsuje będzie na Ciebie psioczył. Ja dlatego zawsze piszę o drugiej stronie medalu, wtedy mam spokojne sumienie...

Ja tylko wiem, że nigdy tak nie umyjesz, żeby żadnych rysek nie zrobić i nie zostawić mazów albo zacieków, a w zakładzie, który się tym specjalizuje zrobią jak trzeba i za niewielką kasę, w cenie sami rozkładają i składają reflektor.

Szczęście, że Twoje i moje doświadczenia zrobiliśmy na własnych reflektorach
2017-05-24 12:45
  
 
 2006-11-13 10:02:41

Cytat:
2006-11-12 22:59:25, Krzysiu1981 pisze:
podobno zaczyna świecić trochę na różowo



a organoleptycznie sprawdzajac zarowke da sie zauwazyc w zużytych sproszkowany gaz osadzający sie w bańce żarnika. Ten proszek ma barwe bialo-rozowa i nie da sie go nie zauważyć. Sprawna żarówka jest czysta i nie ma nic w srodku.

Wiem, bo widzialem i mam obie do wymiany Dzis powinny byc do odbioru. Jak kogos interesuje to zdam relacje co, ile itp.

Pozdr., mrozek

-----------------
zdrówka,
mrozek
2011-04-28 17:41
  
 
 2006-11-13 09:52:17

Cytat:
2006-11-12 10:55:56, sewcio pisze:
Z myciem odbłyśników, to bym uważał, bo się tego nie robi, ze względu na to, że robią się ryski, potem światło odbija się nie tak jak powinno, w najgorszym wypadku może zejść cały nikiel z odbłyśnika. Takie rzeczy oddaje się do firmy, która się tym zajmuje, oni to myją w specjalnej kąpieli w neutralnym roztworze. Wszystko odbywa się bezdotykowo. Ten temat był już wałkowany w innym wątku, podałem tam namiary na zakład w Bytomiu, można zadzwonić i zapytać ich co mogą zrobić i za ile, może nawet naprawią regulację, trudno mi powiedzieć. W każdym razie polecam ten zakład.



ok, to z doswiadczenia: myjesz to w kapieli plynu do mycia naczyn koniecznie w zimnej wodzie. delikatnie reka i miekka szmatka, to nic sie nie stanie. jak zaczniesz trzec na sucho (zejdzie odblysnik), albo dasz ciepla wode (zostana smugi) to bedzie slabo. Ja przynajmniej polecam, choc nie namawiam, jesli kto bojazliwy

pozdr., mrozek


-----------------
zdrówka,
mrozek
2011-04-28 17:41
  
 
 2006-11-12 23:12:58

Najpierw świeci jaśniej potem zaczyna świecić różowo(taki efekt jest po szybkim wyłączeniu i włączeniu świateł) i coraz bardziej wpada w czerwień,
jak mi poróżowiało założyłem nową i ominąłem etap czerwieni

pozdrawiam/mpaolos

[ wiadomość edytowana przez: mpaolos dnia 2006-11-12 23:14:20 ]
2024-03-04 10:35
  
 
 2006-11-12 22:59:25

Cytat:
A jak rozpoznać zużyty jarznik/żarówkę ksenonową?



podobno zaczyna świecić trochę na różowo

-----------------
Transport 1,6t cała Polska
2013-01-30 20:08
  
 
 2006-11-12 22:57:10

Cytat:
2006-11-12 22:52:56, mpaolos pisze:
No prosze, no to siemanko ILKU! mayster, ty pewny jesteś "plastyczności" temperaturowej poniższego produktu? Bo kombinacje jeszcze planuję w długie zimowe wieczory a teraz zdziebko mi w wilgoci zaparowują i zdalo by się uszczelnić (ci co kleją szyby chyba nie przewidują demontażu, czy też wygrzewania przed wyjęciem, sie mi zdaje). pozdrawiam/mpaolos


Hej

Przyznam się szczerze ze nie sprawdzalem, ale nic straconego sprawdzę i dam znać

-----------------
Pozdro
mayster
2013-04-18 16:52
  
 
 2006-11-12 22:52:56

No prosze, no to siemanko ILKU!

mayster, ty pewny jesteś "plastyczności" temperaturowej
poniższego produktu?
Bo kombinacje jeszcze planuję w długie
zimowe wieczory a teraz zdziebko mi w wilgoci zaparowują i zdalo
by się uszczelnić (ci co kleją szyby chyba nie przewidują
demontażu, czy też wygrzewania przed wyjęciem, sie mi zdaje).

pozdrawiam/mpaolos
2024-03-04 10:35
  
 
 2006-11-12 22:28:02

Cytat:
2006-11-12 21:58:24, mpaolos pisze:
hej, ja w moich lampach mam właśnie problem z uszczelnieniem, przetraciłem orginalny klej i szukam czegoś podobnego (jak poprzednik napisał ciężka sprawa) ale Ty się nie stresuj, 100% sprawdzony sposób (przez kolegę przekazany na zlocie-sie nie przedstawił niestety): - wymontowujesz lampę z auta, - pod pachę i do domu, - odpalasz piekarnik, ustawiasz 50stopni, lampa do środka na 30min(powinno wystarczyć) - przystępujesz do otworzenia lampy, ostrożnie oczywiście - na ciepłej nie zniszczysz kleju, powinien zostać na szkle i obudowie - nie czyść przy zamykaniu będzie tam gdzie trzeba przed złożeniem spowrotem piekarnik - zamykasz na ciepło, Osobiście jeszcze nie przetestowałem ale myślę że to dobry sposób równomiernego wygrzania lampy i kleju, z kolei 50stopni nie powinno zrobić plastikowi krzywdy, pozdrawiam/mpaolos [ wiadomość edytowana przez: mpaolos dnia 2006-11-12 21:59:23 ]


ten kolega to ILKU

-----------------
who dares wins
2019-12-21 15:28
  
 
 2006-11-12 22:09:25

Hej

Klej do szyb samochodowych z firmy "Jan". Cena 20 zł.



Jest jeszcze wiele innych znanych firm więc nie powinniście mieć problemu.
Ciebie mpaolos zapraszam do mnie to użyczę Ci ździebko

-----------------
Pozdro
mayster
2013-04-18 16:52
  
 
 2006-11-12 21:58:24

hej,
ja w moich lampach mam właśnie problem z uszczelnieniem,
przetraciłem orginalny klej i szukam czegoś podobnego
(jak poprzednik napisał ciężka sprawa)

ale Ty się nie stresuj, 100% sprawdzony sposób (przez kolegę
przekazany na zlocie-sie nie przedstawił niestety):
- wymontowujesz lampę z auta,
- pod pachę i do domu,
- odpalasz piekarnik, ustawiasz 50stopni, lampa do środka na
30min(powinno wystarczyć)
- przystępujesz do otworzenia lampy, ostrożnie oczywiście - na
ciepłej nie zniszczysz kleju, powinien zostać na szkle i
obudowie - nie czyść przy zamykaniu będzie tam gdzie
trzeba

przed złożeniem spowrotem piekarnik - zamykasz na ciepło,

Osobiście jeszcze nie przetestowałem ale myślę że to dobry sposób
równomiernego wygrzania lampy i kleju, z kolei 50stopni nie powinno zrobić plastikowi krzywdy,


pozdrawiam/mpaolos

[ wiadomość edytowana przez: mpaolos dnia 2006-11-12 21:59:23 ]
2024-03-04 10:35
  
 
 2006-11-12 21:52:00

Jest specjalny silikon czarny do uszczelniania takich samochodowo/szklanych rzeczy, ja sam takim robiłem i nie miałem problemu z rozklejeniem po jakimś czasie. Jak tylko go znajdę, to napiszę nazwę.
2017-05-24 12:45
  
 
 2006-11-12 21:32:54

z klejem jest problem, bo ciężko znaleźć taki który po wyschnięciu da się roztopić poprzez ogrzewanie. Silikon tego nie potrafi. Jeśli użyjesz do tego jakiegoś silikonu, to zakleisz lampy na amen.
Najlepiej zakupiony klej przetestuj. Sklej coś, a potem jak wyschnie ogrzewaj suszarką. Oryginalny klej, jakim klejone są lampy taki właśnie jest. W temp pokojowej jest średnio twardy, ale ogrzewany robi się smoła.
Ja szukałem takiego kleju, i nieznalazłem. Użyłem do tego stary klej+ resztki kleju z innej lampy. Rozgrzałem, wymieszałem, i równomiernie rozłożyłem w rowkach
ps. dobra rada. poczytaj najpierw na forum co i jak z rozklejaniem, żebyś nie połamał czegoś itp

[ wiadomość edytowana przez: czacha dnia 2006-11-12 21:46:14 ]
2008-06-14 21:48
  
 
 2006-11-12 20:32:42

Rozumiem, że po demontażu szkła, należy później złożyc cały reflektor - czym skleić/po0łączyć szkło z obudową refl.? Silikonem? A jeśli tak to jakim?
A jak rozpoznać zużyty jarznik/żarówkę ksenonową?
Po kolorze? Czy też przy pomocy pomiaryu natężenia światła?
pozdrawiam
2009-11-14 07:53
  
 
 2006-11-12 10:55:56

Cytat:
2006-11-12 07:52:51, mrozek1 pisze:
a ja dorabialem z passata b3 . Te omegowe sa ze strasznie kruchego plastiku. Do wymiany tych elementow niezbedny demontaz lamp, rozklejenie, przy okazji umyj odblysniki, soczewke i bedziesz mial lampiony jak nowki. pozdr., mrozek



Z myciem odbłyśników, to bym uważał, bo się tego nie robi, ze względu na to, że robią się ryski, potem światło odbija się nie tak jak powinno, w najgorszym wypadku może zejść cały nikiel z odbłyśnika. Takie rzeczy oddaje się do firmy, która się tym zajmuje, oni to myją w specjalnej kąpieli w neutralnym roztworze. Wszystko odbywa się bezdotykowo.
Ten temat był już wałkowany w innym wątku, podałem tam namiary na zakład w Bytomiu, można zadzwonić i zapytać ich co mogą zrobić i za ile, może nawet naprawią regulację, trudno mi powiedzieć. W każdym razie polecam ten zakład.
2017-05-24 12:45
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM