Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Nie ładuje alternator

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2008-11-24 18:12:53

Panowie chyba znalazłem winowajcę a była nim kostka na przewodzie wzbudzenia (niewiem po jaką cholerę tam umieszczona) niedaleko alternatora, ale sytuacja nie jest do końca wyjaśniona, ponieważ po załączeniu silnika pojawia sięładne 13,5-13,7 V, natomiast po wyłączeniu napięcie wzrasta do 14,2V . Nie mam pojęcie o co chodzi, ale w każdym bądź razie jakieś ładowanie się pojawiło. Mam nadzieję że jakoś tą zimę przejeżdże, a na wiosnę jak palce nie będą zamarzać po 10 minutach roboty postaram się dogłębniej sprawdzić co tam jest pomieszane, wielkie dzięki za wszystkie porady, pozdrawiam.
 
  
 
 2008-11-24 09:01:46

No właśnie lampka gaśnie a napięcia na wejściu wzbudzania niema, wychodzi na to że przerwa jest gdzieś od stacyjki do alternatora, postaram się poszukać tej przerwy, właśnie o to mi chodziło czy moge podać inne napięcie. Mierze napewno dobrze, do altka są podłączone 2 przewody ( 1 Czerwony prądowy, i 2 cienki niebieski wychodzi że to od wzbudzania ) 3 wejście jest puste.
 
  
 
 2008-11-23 22:59:22

Witam
Spoko mozesz podać zasilanie prosto z plusa aku w to miejsce gdzie przychodzi kabel wzbudzenia do alternatora. To że lampka ładowania ci gaśnie świadczy o tym że raczej wszystko jest ok z połączeniami - po prostu coś źle mierzysz bo jak lampka ładowania się zapala to musi być napięcie po przekręceniu kluczyka na zapłon. Mam nadzieję że masz tylko dwa kabelki przy altku a nie trzy bo ten trzeci to jest kabelek od obrotomierza i tak teraz myślę czy ty przez przypadek nie masz urwanego tego kabelka od wzbudzenia.
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
 2008-11-23 22:32:27

A skąd wiesz że nie ma ładowania? przecież kontrolka po zapaleniu silnika gaśnie.

Masz problem czy go szukasz?

-----------------
Staram się pisać po polsku.
Analfabetyzm się szerzy- nie daj się!
2018-06-09 20:33
  
 
 2008-11-23 19:11:17

podajesz napięcie bezpośrednio z aku. Na chwilkę - jeśli wystartuje to altek jest ok.
2011-04-07 19:23
  
 
 2008-11-23 16:02:12

Witam ponownie, jest tak, po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się lampka ładowania ale napięcia na przewodzie wzbudzenia niema, po zapaleniu silnika lampka normalnie gaśnie ale niema ładowania, leciałem po tym przewodzie napotkałem 2 kostki ale wyglądały na dobre, przeczyściłem obie wd40 ale efektu brak, gdzie ten przewód dokładnie idzie od alternatora, gdzie szukać dalej, istnieje możliwość żeby podać jakieś lewe napięcie na chwile na styk altka od wzbudzania tak żeby sprawdzić czy da to jakiś efekt i wykluczyć awarie samego altka ?
 
  
 
 2008-11-22 06:39:34

A no np to ze przewod wzbudzenia idzie przez nią, ale nie wazne.

To wkoncu jest to ladowanie czy go nie ma? po co szukasz tego przewodu wzbudzenia skoro piszesz ze masz ladowanie ale niskie, to nie ma nic wspolnego.

Jesli masz identyczny odczyt na aku i na alternatorze to bardzo mozliwe ze regulator napiecia robi takie cuda, na poczatek mozna go wymienic ze szczotkami, koszt nie wielki.

Nastepnie, przewod Gruby od aku idzie zawsze na rozrusznik, od niego idzie cienszy do alternatora - to jest wlasnie przewod Gruby zasilania rozrusznika i pozniej cienki od alternatora i gruby to przewody powrotne czyli ladowania.

Ale przed wymiana reg. mozesz odkrecic kabel od alternatora, przeczyscic go i skrecic, to samo przewody czerwone i masowy przy rozruszniku, to wazne, i wszystko posmarowac wazelina techniczna.

Jesli nic sie nie zmieni to wtedy mozesz zmienic regulator.
2016-11-06 16:03
  
 
 2008-11-22 00:35:48

Cytat:
2008-11-21 09:35:41, nowypn pisze:
Witam Skoro na grubym przewodzie masz napięcie to samo co na aku przy wyłączonym silniku to znaczy że ten obwód jest ok a to czy jest on najpierw do rozrusznika a potem do altka nie gra roli bo napięcie tak czy tak jest. Sprawdź jeszcze czy na cienkim przewodzie po włączeniu stacyjki jest napięcie(mierz przy alternatorze) jeżeli jest to wykręć regulator napięcia i zobacz jak wyglądają szczotki a w zasadzie to możesz kupić nowy regulator i sprawdzić wtedy czy ładuje po zapaleniu silnika. Jeżeli na cienkim kabelku nie masz napięcia to sprawdź najpierw kontrolkę od ładowania a potem ewentualne przerwy w tym obwodzie - możliwe uszkodzenie skrzynki bezpieczników. Pozdrawiam

sorry ale co ma skrzynka bezpiecznikow z tym ze nie chce koledze ladowac alternator?


-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D

[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2008-11-22 00:51:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2008-11-23 22:52:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2009-07-16 22:24:45 ]
2018-01-09 22:38
  
 
 2008-11-21 23:34:18

Witam
Pisałem ci że jak nie ma w tym przewodzie napięcia to sprawdź kontrolkę ładowania a tak apropo to świeci ci w ogóle kontrolka ładowania oczywiście jak masz włączany zapłon a silnik NIE PRACUJE ??
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
 2008-11-21 18:07:25

tak wiem o co Ci chodzi, mierzyłem to na oślep bo zaczeło lać jak cholera i nie jestem pewien czy końcówka plusowa miernika dotkneła wyjścia wzbudzenia, ze względu na brak miejsca i ograniczoną widocznośc (było już ciemno), jutro zmierze to dokładnie, przyjmijmy że napięcia tam niema, gdzie idzie ten przewód od wzbudzenia ???
 
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM