Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Temperatura >> normaL ?//czerwone pole :/

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2009-02-11 13:14:52

Cytat:
2009-02-11 13:00:52, kcprski pisze:
Nie byłbym na 100% pewien, czy temperatura płynu w zbiorniczku nie będzie trochę niższa od tej w obudowie termostatu. Mogę się mylić. Sprawdzę u siebie z ciekawości - mój trzyma idealne 90C.


będzie niższa, ale tylko o kilka stopni jak sądzę...
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-02-11 13:00:52

Nie byłbym na 100% pewien, czy temperatura płynu w zbiorniczku nie będzie trochę niższa od tej w obudowie termostatu.
Mogę się mylić.
Sprawdzę u siebie z ciekawości - mój trzyma idealne 90C.


-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2009-02-11 12:40:53

Albo określać temperaturę na podstawie czujnika od komputera, którego dane są w książce i porównywać je z wartościami ściąganymi z czujnika na deskę. Też metoda. TYLKO PO CO???
Wystarczy do odkręconego zbiorniczka wyrównawczego włożyć termometr i grzejąc silnik sprawdzić, przy jakiej temperaturze włączy się wentylator. I wtedy spojrzeć sobie na wskazanie na desce. I to w zupełności wystarczy.
A jak ktoś się chce bawić w dokładne odczyty, to:przecinamy rurę idącą do chłodnicy, wstawiamy tam kawałek metalowej tulei ze wspawanym gwintem. W gwint wkręcamy precyzyjny czujnik i podłączamy do tego precyzyjny, kalibrowany, laboratoryjny termometr. A drugi można wsadzić za chłodnicą, a trzeci na bloku silnika, a czwarty umocować w głowicy, a piąty na kolektorze wydechowym...
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-02-11 12:02:54

Surec dobrze mówi.

W tej sytuacji zrobiłbym (zresztą robiłem to już u siebie z powodzeniem) tak:

1. Trzeba wyjąć czujniki - na deskę i termowyłącznik od chłodnicy.
2. Przemierzyć je w garnku z wodą tak, jak mówią koledzy Surec i Blazey. Zdjęte charakterystyki zapisujemy na kartce.
3. Wymieniłbym termostat na 88C z powrotem, OIDP taki jest przewidziany przez konstruktora. Termostat też można ugotować w garnku.
4. Do czujnika zamontowanego już w aucie podpinamy miernik i odczytujemy realną temperaturę po przeliczeniu z oporności w/g charakterystyki.

Pozostaje pytanie: jaki jest płyn i ile go jest. Dolałeś go do maxa po odpowietrzeniu?

Jeżeli pompa wody jest nowa, układ szczelny, termostat działa, a płyn odpowiedni, a _faktyczna_ temperatura skacze pod niebo, to masz albo niedrożny układ chłodzenia, albo coś fundanemtalnie nie tak z silnikiem (np zły skład mieszanki -> wysoka temp.)

Jeżeli faktyczna temperatura okaże się normalna, to problem leży w czujniku, co jest najbardziej prawdopodobne.

Sorry za łopatologię, ale, IMHO, da się to rozwiązać bez zakładania "rzemieślniczych" półśrodków.

EDIT polega na tym, że spojrzałem na kartkę z książki, którą pokazał kolega bep - też ją mam i przypomniałem sobie, że wartości tam wypisane tyczą się czujnika do kompa (tego wkręcanego z góry). Nie pamiętam, czy są dostępne parametry czujnika na deskę. Chyba trzeba będzie zmierzyć samemu i na tym się oprzeć, ewentualnie spróbować zmierzyć taki sam, nowy czujnik dla porównania.

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-02-11 12:14:31 ]
2024-01-14 13:59
  
 
 2009-02-11 11:49:26

to jescze ja coś dołożę, zachowanie wskaźnika w moim (mk7, 1.4, gaz) jest następujące.

Odpalanie na mrozie :
-silnik ok 2000 obr na biłym polu
-silnik 1500 pomiędzy biłaym i N
-1000 gdy dojdzie do N-O i później tak utrzymuje

Korki:
-temperatura czasami dochodzi do R, wyntylator włancza się przy O

Czy tak tez jest wszystko ok

nadmieniam że nie mam termometru
2014-10-21 09:49
  
 
 2009-02-11 10:47:11

Cytat:
2009-02-11 10:25:55, Blazey pisze:
:surec, niemniej do skalibrowania zestawu czujnik - zegar jest potrzebny przyrząd, o którym obaj wspomnieliśmy: TERMOMETR O SKALI DO 100 'C. Bez niego raczej ciężko będzie uzyskać jakiś rzeczowy wynik. I teraz z niecierpliwością czekam, co napiszą nasi przedmówcy...


miernik
termometr

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-02-11 10:49:22 ]
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-02-11 10:25:55

:surec, niemniej do skalibrowania zestawu czujnik - zegar jest potrzebny przyrząd, o którym obaj wspomnieliśmy: TERMOMETR O SKALI DO 100 'C. Bez niego raczej ciężko będzie uzyskać jakiś rzeczowy wynik.
I teraz z niecierpliwością czekam, co napiszą nasi przedmówcy...
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-02-10 07:31:08

podumałem trochę (to jest mozliwe, uwierzcie mi ) i zrobiłem tak:
1. czujnik i termometr do wody
2. grzejemy na gazie
3. mierzę temp i oporność.
4. Wkładam czujnik do auta
5. Mierzę oporność w miarę nagrzewania się auta.
6. Porównuję wszystko ze wskazaniami na liczniku
Proste?
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-02-10 01:23:56

Zdziwisz się. Choćby i zwykłym termometrem. Takim z odpowiednio wysoką skalą. Mierząc temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Bez problemów układ chłodzenia będzie działał bez korka. Wystarczy tylko rozgrzać auto do momentu włączenia wentylatora i.. Odczytać wynik. Proste
Do chłodnicy tez można przyłożyć. Wystarczy na chłodnice nałożyć trochę pasty termoprzewodzącej i wetknąć w to termometr. Proste.
Co do pomiarów swojego czujnika temperatury. Jak chcesz to zrobić? Bo tutaj tez potrzebujesz takiego samego termometru, jak ja wyżej. Bo skąd będziesz wiedział, jaką masz temperaturę wody, by zmierzyć wartość oporu czujnika? Bo zmierzyć możesz właściwie tylko w dwóch punktach - 0 i 100 stopni.
Temat pomiaru temperatury, czujników, wskazań i wszystkiego, co z tym związane był już tyle razy omawiany na forum, ze czytając te wątki można wyciągnąć chyba jakieś własne wnioski...
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-02-09 21:57:30

Blazey, Jak zamierzasz zmierzyć realną temperaturę silnika zwykłym termometrem? hmm..odkręcając korek cy przykładając do chłodnicy?

Co do miernika, zamierzam właśnie zrobić to na dniach, znalazłem TAKIE COS wiec w chwili wolnego chciałem to zrobić, ale kolega Blazey poleciał troche z ciśnieniem więc pisze co będę robił, poza tym, nie każdy posiada taką wiedze jak Ty i na szczęście, będę grzebał "niepotrzebnie" w swoim aucie

odrazu chyba wystosuje przeprosiny za ironie w Twoim kierunku, ale wkurzyłeś mnie tym co napisałeś wiec, Sory

-----------------
hym
2015-06-20 21:17
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM