| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-13 21:45:39 Witam!
Szukałem odpowiedzi na forum, ale niestety mimo, że temat poruszany był wielokrotnie, nie znalazłem precyzyjnych wskazówek.
Stąd moje pytanie: jak odczytać kody błędów samodzielnie? Wiem, że trzeba zewrzeć styki A i B i następnie śledzić błyski, ale może ktoś kto to wykonał podpowie czym zewrzeć te styki? gdzie mają pojawiać się te błyski?
A może w całości opracowane zagadnienie umieścić w dziale porady?
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
Zoltar
 Fajne Gdańsk | 2003-12-13 22:01:50 Zczytuje się poprzez błyski. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski również trwające 0.4 sekundy.
12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = błąd immobilajzera
A błysk na żarówce
----------------- |
| 2010-05-30 23:36 | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-13 22:15:01 Tak - dzięki - to wiem.
Ale dalej nie wiem co i gdzie ma błyskać?!
Czy jakaś kontrolka?
Jak zewrzeć te styki? Przewodem z jakąś diodą?
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
-JACO- Klubowy Weteran
 Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-12-13 22:32:35 Błyski emituje dioda CHECK ENGINE - ta w kształecie silnika na tablicy wskaźników.
Zwieraj czym chcesz - przwodem, drucikiem..... ----------------- |
| 2013-12-28 09:36 | |
Petersen Klubowy Weteran
 Mercedes cls shootin ... Białystok | 2003-12-13 23:46:30 co to sa styki A i B i jak juz bede wiedzial gdzie sa one i je polacze to mam obserwowac kontrolke silnikowa kolo zegarow? a jak cos bedzie mrygac to do mechanika? powiedzcie bo ja pierwszy raz czytam cos takiego ----------------- |
| 2022-10-26 11:34 | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-14 10:30:37 Serdecznie dzięki za podpowiedź!
Zaraz zamienię się w domowego diagnostę  ale chciałbym Was jeszcze spytać o jedną rzecz: jakie sygnały są, gdy wszystko jest OK?
Po czy to można poznać, jak nie ma żadnej awarii?
Dzięki jeszcze raz,
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
Zoltar
 Fajne Gdańsk | 2003-12-14 10:37:17 Z tego co wiem, to kod 12 jest zawsze ----------------- |
| 2010-05-30 23:36 | |
Petersen Klubowy Weteran
 Mercedes cls shootin ... Białystok | 2003-12-14 17:36:44 ponawiam moja prosbe o wytlumaczenie co do stykow A i B, co to jest, gdzie to jest i co ma migac?? ----------------- |
| 2022-10-26 11:34 | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-14 18:37:20 Sprawa z pozoru b. prosta: styki A i B są w kostce nad komputerem. W 1.5 całość umieszczona jest w kabinie pod schowkiem pasażera z prawej strony. Kostka jest zaślepiona prostokątną maskownicą. Trzeba ją zdjąć i zewrzeć skrajne styki w górnym rzędzie. Później włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić, ale nie odpalać - mają się pojawić błyski kontrolki "check engine" na desce rozdzielczej. Tyle wiem z wiadomości na forum, ale sam tego jeszcze nie robiłem.
Pozdr.,
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2003-12-14 23:16:39 Kiedy ja zewre rzeczone styki by odczytac kody, po przekreceniu kluczyka zalacza mi sie wentylator. Za pierwszym razem jak mi sie to stalo to myslalem ze zemdleje tak sie wystraszylem, ze cos zrobilem nie tak i komp poszedl z dymem. Wiec przesylam slowa otuchy i zycze powodzenia
|
| 2015-11-21 22:38 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2003-12-14 23:31:01 Chodzi mi o wentylator na chłodnicy. Włącza sie i to od razu na wysokich obrotach |
| 2015-11-21 22:38 | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-15 10:50:18 A u mnie nic a nic!!!
Co mam zrobić - w teorii wszystko jest proste - wciskam w te styki taki miedziany przewód, jak do instalacji elektrycznej w domu i nic! Przekręcam klucz w stacyjce i nic! Zapalają się normalnie wskaźnik: pasy bezpieczeństaw, bateria, check engine tak jak zawsze przed odpaleniem. Gdzie robię błąd?
Pozdr.,
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
Marek_dziadek Klubowy Weteran
 Było Espero jest Honda Kraków | 2003-12-16 13:25:53 Prawdopodobnie zwierasz niewłaściwe styki, możliwe że kostkę masz obróconą o 180 stopni i górę kostki masz na dole. Styki AB są położone obok siebie na skraju kostki i jako jedyne wykorzystane w tym rzędzie, więc powinieneś je łatwo namierzyć. Jeden z naszych kolegów klubowych, chyba Darek ma w swoim logo taką właśnie kostkę i tam widać jak są umieszczone te styki. ----------------- Pozdrawiam wszystkich klubowiczów i sympatyków
- MAREK |
| 2017-05-08 15:01 | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-17 20:16:06 Panie Marku!
Dziękuję za wskazówkę - nie brałem pod uwagę tej możliwości, że kostka jest obrócona. Mam nadzieję, że teraz bez problemu odczytam te kody.
Pozdrawiam,.
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-21 13:56:46 Faktycznie - kostka obrócona jest do up side down. Odczytałem te kody i efekt jest taki: 12 (prawdopodobnie występuje zwsze) a po nim 53.
Czy ktoś wie co to znaczy? Czy ktoś z Was spotkał się z takim kodem?
Kontrolka pulsuje pięć razy a potem przerwa i pulsuje trzykrotnie.
Pozdr.,
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
Zoltar
 Fajne Gdańsk | 2003-12-21 14:17:56 Cytat:
| Czy ktoś wie co to znaczy? Czy ktoś z Was spotkał się z takim kodem? |
|
Immobiliser. Jest na górze przecież
----------------- |
| 2010-05-30 23:36 | |
wrolo
 espero 1.5 GLX Wrocław | 2003-12-21 15:00:07 Zoltar! Na Ciebie zawsze można liczyć!
Sorrka ale nie obczajam: co z tym immobilem? Zepsuty czy co? Co jest na górze?
Wrolo |
| 2012-05-12 15:33 | |
kisztan Klubowy Weteran
 Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-07-05 10:36:16 Testowałem mój komputerek.
okazało się, że mam problem  z kodem:
21 "Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie"
Czy ktoś wie jak naprawić tą usterkę?
Proszę o pomoc  |
| 2020-07-13 11:38 | |
kisztan Klubowy Weteran
 Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-07-06 07:50:10 Cytat:
| 2003-12-13 22:01:50, Zoltar pisze:
....
12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = błąd immobilajzera
|
|
Posprawdzałem wszystkie kody z elementarzem wielebnego Morawskiego i... ciś się tu nie zgadza z kodem 21
KOD 21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie napięcie
Czy ktoś może mi to wyjaśnić?  Bo ja już naprawdę nie mam pojęcia co to za usterka w moim Esperaczu |
| 2020-07-13 11:38 | |
-JACO- Klubowy Weteran
 Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-07-06 09:40:47 No pewnie czujnik zaczyna się kończyć ----------------- |
| 2013-12-28 09:36 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|