Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Koszty regeneracji głowicy 16V

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2008-12-08 14:12:56

Czy ktoś miał tego typu wydatki?
Bo mi za kompleksową robociznę krzyknęli 450 zł
czyli:
sprawdzenie szczelności
planowanie
wymiana i honowanie prowadnic zaworów
wymiana i docieranie zaworów
składanie do kupy.
to są koszty robocizny,bez części.

Niestety wykałaczką i pilniczkiem do paznokci nie dało się zrobić dokładnie , zostały rysy

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-12-08 14:27:42



Całkiem świeżutko mogę Ci przedstawić koszty jakie są w Rzeszowie.

Głowicę do regeneracji oddałem bez wałków (sam ściągałem).
Za planowanie, sprawdzanie szczelności, wymianę uszczelniaczy + uszczelniacze, docieranie zaworów za to wszystko zapłaciłem całe 230zł.

I żeby nie było, przed oddaniem do regeneracji zrobiłem szczegółowy wywiad co i jak w temacie w mojej okolicy. Głowica powędrowała do najlepszego szpeca w okolicy. A jak pewnie Jacku się domyślasz mam dość szerokie horyzonty choćby odnośnie mojej pracy zawodowej

-----------------
Pozdrawiam
Paweł

________________________________
Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy
2020-07-13 11:38
  
 
 2008-12-08 16:15:30

Zadzwoń pod numer 507 544 225 do Marcina.
Powiedz, że jesteś z Klubu Espero i od Andrzeja z Foty.
On Ci powie ile to będzie. Myślę, że może jakoś taniej to ogarnie
2018-11-24 13:59
  
 
 2008-12-08 18:52:01

Rabbit niestety ale takie sa ceny za robote glowicy... Mi kiedys za podobna rzecz wzieli 600 zl. Teraz kiedy znowu ja robie za sam szlif i wymiane uszczelniaczy i dotarcie zaworow 350 zyla... Takze niewiele mozna poradzic... Chyba ze Pstrus Ci zrobi ale to dopiero jak skonczy moja
2016-03-22 14:09
  
 
 2008-12-08 19:09:03

Cytat:
2008-12-08 18:52:01, Torp12 pisze:
Chyba ze Pstrus Ci zrobi ale to dopiero jak skonczy moja


No właśnie Pstruś ma mi ją wrzucać na auto. Już jest wstępnie obgadane. Tylko muszę się z nim umówić na konkretny termin

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-12-11 17:27:43

To nie lepiej za te 450 czy nawet trochę więcej poszukać sobie drugiej głowicy... np. z rozbitego. Bez roboty a podejrzewam że i koszt będzie mniejszy bo całe silniki od 1.5 chodzą od 700pln w górę.
2009-05-04 13:47
  
 
 2008-12-11 17:32:16

Cytat:
To nie lepiej za te 450 czy nawet trochę więcej poszukać sobie drugiej głowicy... np. z rozbitego. Bez roboty a podejrzewam że i koszt będzie mniejszy bo całe silniki od 1.5 chodzą od 700pln w górę.




A skąd wiesz, że na takiej z rozbitka nie pojeździsz tygodnia albo trzech.
Może paść, bo powinna być splanowana przed założeniem. Ja w Maluszku kiedyś nie splanowałęm to teraz po zaledwie 4 miesiacach pierdnęla uszczelka ale i tak i tak planowałem remont silniczka.
Kupisz używany silnik to będziesz musiał rozrządzik robić, bo nie masz tak naprzwdę pewności ile to już ma przejechane.
Koszta się sumują, a więc nie warto kupować drugiego silnika skoro w tamtym jest do splanowania tylko głowica.
2018-11-24 13:59
  
 
 2008-12-11 18:08:44

poza tym już widzę tego handlarza, który sprzedaje osobno głowicę i osobno resztę

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2008-12-14 20:22:45

Cytat:
2008-12-11 17:32:16, Ikarus260 pisze:
A skąd wiesz, że na takiej z rozbitka nie pojeździsz tygodnia albo trzech. Może paść, bo powinna być splanowana przed założeniem.


Dokładnie.
Ja kupiłem głowicę z rozbitka (Lanos,168kkm,zagazowany) i na dzień dobry dałem ją do regeneracji. Wymienili prowadnice zaworowe i uszczelniacze zaworowe. Zawory zostały stare,bo były jeszcze dobre. Głowica była równiutka,nie zwichrowana. Nie trzeba jej było planować,tylko ją zabielili.
Ta która jest w Nubirze już do niczego się nie nadaje. A szkoda,bo była troszkę przerobiona i dzięki temu auto miało 126KM (zamiast 106) . I bez żadnego cip tjóningu

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-12-15 02:17:03

Masz wykres ?

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2008-12-15 09:26:07

Cytat:
2008-12-15 02:17:03, Zoltar pisze:
Masz wykres ?


Gdzieś miałem, musiałbym poszukać. Pomiary robiłem w FSO w Falenicy,ot tak z ciekawości chwilę po kupieniu Nubiry.A modyfikacja była niezamierzona, bo głowica była splanowana duuuużo za dużo ze względu na zwichrowanie.

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-12-15 12:12:18

A ta hamownia jakoś sensownie była ustawiona ?

Bo 20 koni przez planowanie to dużo

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2008-12-15 12:50:52

Cytat:
2008-12-15 12:12:18, Zoltar pisze:
A ta hamownia jakoś sensownie była ustawiona ? Bo 20 koni przez planowanie to dużo


A bo ja wiem . To była hamownia w OBR, więc chyba była sensowna. I tak się wkręciłem na krzywy ryj

A może on nie miał tych 106 tylko np.110KM? Nie mam bladego pojęcia. W każdym razie,jak go kupiłem buta od początku miał i zużycie oleju też miał 5l/1000km ( ale to było wiadome od początku i nie było żadnego zonka)

Na pewno było zbyt duże ciśnienie sprężania po planowaniu. Ponad 16 czegoś tam ( kPa?) na sucho i prawie 18 przy próbie olejowej.
Prawie jak diesel


[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2008-12-15 12:55:49 ]
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-12-15 15:26:29



-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2008-12-15 15:53:58

Cytat:
2008-12-15 12:50:52, JaRabbit pisze:
A bo ja wiem . To była hamownia w OBR, więc chyba była sensowna. I tak się wkręciłem na krzywy ryj A może on nie miał tych 106 tylko np.110KM? Nie mam bladego pojęcia. W każdym razie,jak go kupiłem buta od początku miał i zużycie oleju też miał 5l/1000km ( ale to było wiadome od początku i nie było żadnego zonka) Na pewno było zbyt duże ciśnienie sprężania po planowaniu. Ponad 16 czegoś tam ( kPa?) na sucho i prawie 18 przy próbie olejowej. Prawie jak diesel [ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2008-12-15 12:55:49 ]


Ja juz sie pogubiłem-co kupiłes
na razie rozumiem tak-kupiłes nubire-padła głowica w niej-wiec zakupiłes mocno splanowana od lanosa-po załozeniu okazało sie ze silnik bierze olej ale kopa jeszcze ma(pewnie ten nagar... )-
teraz chcesz regenerowac ta głowice bo padła(nie miała innego wyjscia )
o czyms zapomniałem?

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2008-12-15 19:00:10

Cytat:
2008-12-15 15:53:58, pawel12356 pisze:
Ja juz sie pogubiłem-co kupiłes na razie rozumiem tak-kupiłes nubire-padła głowica w niej-wiec zakupiłes mocno splanowana od lanosa-po załozeniu okazało sie ze silnik bierze olej ale kopa jeszcze ma(pewnie ten nagar... )- teraz chcesz regenerowac ta głowice bo padła(nie miała innego wyjscia ) o czyms zapomniałem?


O niczym nie zapomniałeś,tylko poprzestawiałeś kolejność
Kupiłem Nubirę- ponad 2 lata temu z padniętym silnikiem. Naprawiałem wtedy głowicę.I wtedy mi ją tak mocno splanowali.Teraz głowica znowu padła. I nie da się jej już naprawić.To kupiłem od Lanosa i zanim ją wrzuciłem poszła na zapobiegawczy remoncik.I będzie total seria bez tjóningów i zwiększania ciśnienia.Teraz jasność?

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2008-12-16 01:57:46

Cytat:
2008-12-15 19:00:10, JaRabbit pisze:
O niczym nie zapomniałeś,tylko poprzestawiałeś kolejność Kupiłem Nubirę- ponad 2 lata temu z padniętym silnikiem. Naprawiałem wtedy głowicę.I wtedy mi ją tak mocno splanowali.Teraz głowica znowu padła. I nie da się jej już naprawić.To kupiłem od Lanosa i zanim ją wrzuciłem poszła na zapobiegawczy remoncik.I będzie total seria bez tjóningów i zwiększania ciśnienia.Teraz jasność?


juz jasne -nawet w czerwcu cos mówiłes o tej głowicy

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2008-12-16 17:17:49

Podepne się pod posta szukam mechaniora sprawdzonego z Krakowa ,który zrobi glowicę do 1,5 16 v chcę ją trochę spalnować aby parę koników było więcej
2014-09-03 13:51
  
 
 2008-12-16 19:00:34

Cytat:
2008-12-16 17:17:49, Rospur pisze:
Podepne się pod posta szukam mechaniora sprawdzonego z Krakowa ,który zrobi glowicę do 1,5 16 v chcę ją trochę spalnować aby parę koników było więcej



Chyba nie tędy droga

-----------------
Da Bass
2025-10-09 20:11
  
 
 2008-12-16 20:26:10

Cytat:
2008-12-16 17:17:49, Rospur pisze:
Podepne się pod posta szukam mechaniora sprawdzonego z Krakowa ,który zrobi glowicę do 1,5 16 v chcę ją trochę spalnować aby parę koników było więcej


Osobiście nie polecam . Silnik złożony na seryjnych częściach padnie wcześniej, niż się tego spodziewasz. Na dzień dobry padną uszczelniacze popychaczy zaworowych.Gdybym wiedział,że tak się u mnie skończy założyłbym wyczynowe Erlinga (a może Earlinga ). Potem sypną ci się panewki nieprzystosowane do dużych obciążeń itp i itd.
Parę koników więcej to nie tylko zmodyfikowany program i opornik w czujniku temperatury , to np. jeszcze inne wałki rozrządu.
Esperowe 1,5 ma inną charakterystykę silnia niż nubirowe 1,6, chociaż gdyby założyć kolektor VGIS różnie mogłoby być

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM