Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

(2107) Silnik dławi się podczas rozruchu i nie pali.

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2019-01-22 14:00:55

Dobra, wieści niby dobre, jest lampka od alternatora w zegarach! Z tym że napięcie wynosi rekordowe 4mV, czyli pewnie będę musiał puścić tą wsuwkę do kostki, nawet znalazłem pełniejszy schemat więc jakoś to będzie .



[ wiadomość edytowana przez: LadaGKW dnia 2019-01-22 14:12:28 ]
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-22 09:57:20

LadaGKW załóż już tą diodę, bo przecież wszyscy zaraz sami tam przyjadą i Ci ją założą
2021-08-02 10:30
  
 
 2019-01-22 08:56:37

Dioda na kabelku od wzbudzenia katodą do alternatora.

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2019-01-21 23:32:05

Cytat:
2019-01-21 23:10:14, LadaGKW pisze:
Zegary w sumie mam na wierzchu bo kierownica się zapiekła, więc zobaczę czy coś tam jest . Kolejność taka jak na tamtym diagramie czy może być w innym miejscu? No i czy chodzi o tą małą wsuwkę? Nic innego mi nie przychodzi do głowy patrząc na tą odnogę 61... [ wiadomość edytowana przez: LadaGKW dnia 2019-01-21 23:25:37 ]



U mnie świeciła 3 kontrolka od góry

Ta żarówka była trochę większa od reszty z tego co pamiętam.
Miejsce w czarnej wtyczce zaznaczone kółkiem nie miało kabelka z wsuwką i go dorabiałem.
Jak śledziłem wtedy przewody od wtyczki przy zegarach do złącza skrzynki w kabinie i potem do złącza skrzynki w komorze silnika to u mnie wszystko było zgodnie ze schematem.

PS.
Jprdle, to foto zrobiłem prawie 60k km i 6 Złomboli temu...

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2019-01-21 23:33:24 ]
2021-08-02 10:30
  
 
 2019-01-21 23:10:14

Zegary w sumie mam na wierzchu bo kierownica się zapiekła, więc zobaczę czy coś tam jest . Kolejność taka jak na tamtym diagramie czy może być w innym miejscu? No i czy chodzi o tą małą wsuwkę? Nic innego mi nie przychodzi do głowy patrząc na tą odnogę 61...


[ wiadomość edytowana przez: LadaGKW dnia 2019-01-21 23:25:37 ]
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-21 23:00:50

Jeżeli byś chciał jednak sprawdzić żarówkę, to u mnie wyprowadzenie było trzeba dorobić w tej wtyczce



Jeżeli zegary są w wersji okrojonej to rzeczywiście lipa
Jeżeli po załączeniu stacyjki pojawi się na dorobionym kabelku +12V to będzie jednak dobry znak
2021-08-02 10:30
  
 
 2019-01-21 20:16:41

Dobra, tą diodę wlutować pod ten przewód od małej wsuwki? Czy ten różowy do skrzynki z bezpiecznikami? I w jakiej polaryzacji?
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-21 19:34:05

Dioda to szybko i tanio.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2025-11-29 23:59
  
 
 2019-01-21 18:04:05

W zupełności wystarczy taka 1A. Prąd przez nią płynie jedynie jak masz włączony zapłon a silnik się nie kręci. Jak alternator się wzbudzi to napięcie na diodzie jest 0V.
Z tym miejscem na żarówkę, to nie do końca tak, bo u mnie na przykład miejsce niby jest, ale na płytce "zapomnieli" zrobić połączeń a w związku z tym nic nie wyprowadzili we wiązce.

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2019-01-21 14:14:14

Dzięki wielkie dobrodzieju!
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-21 10:49:55

Cytat:
2019-01-21 10:14:23, LadaGKW pisze:
Diód mam pełno w domu, z tym że są max 1A . A z tą żarówką nie pomyślałem, przecież 2107 nie ma kontrolki tylko wskaźnik ładowania! Dzisiaj to przetestuję . Tą żarówkę puścić pod jakiś konkretny przewód? [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2019-01-21 10:17:48 ]



2107 ma na desce kontrolkę/żarówkę pod alternator samowzbudny (patrz schemat).
U mnie wyprowadzenie kończyło się na gniazdku w komorze silnika.
Musiałem dorobić jedną wsuwkę w czarnej wtyczce i działało pięknie
Wieczorem będę w garażu to zrobię foto.
2021-08-02 10:30
  
 
 2019-01-21 10:14:23

Diód mam pełno w domu, z tym że są max 1A . A z tą żarówką nie pomyślałem, przecież 2107 nie ma kontrolki tylko wskaźnik ładowania! Dzisiaj to przetestuję . Tą żarówkę puścić pod jakiś konkretny przewód?

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2019-01-21 10:17:48 ]
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-21 10:08:06

Cytat:
2019-01-21 10:00:48, Kamil_H pisze:
Albo zwykłą diodę za 20gr zamiast żarówki jak to kiedyś Szoko mi poradził. Mam tak i działa pięknie.


Kolega spytał skąd wziąć diodę, więc podejrzewam, że prędzej przy ładzie znajdzie żarówkę i przy okazji może zrobić sobie kontrolkę
2021-08-02 10:30
  
 
 2019-01-21 10:00:48

Cytat:
2019-01-21 09:44:18, Rzoooq pisze:
Samarowski jest samowzbudny i musi byc podłączony przez żarówkę.



Albo zwykłą diodę za 20gr zamiast żarówki jak to kiedyś Szoko mi poradził. Mam tak i działa pięknie.

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2019-01-21 09:44:18

Cytat:
2019-01-21 09:20:50, LadaGKW pisze:
Altek jest samarowski, na razie polecono mi wstawić diodę między altkiem a skrzynką bezpieczników, tylko skąd teraz wziąć taką diodę...



Np. ze starego alternatora
Samarowski jest samowzbudny i musi byc podłączony przez żarówkę.
Tu masz schematy:
- obcowzbudny http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2013/07/obco.jpg
- samowzbudny http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2013/07/samo.jpg

Alternator obcowzbudny możemy zdrutować, podając +12V z akumulatora na wyprowadzenie „15”
Alternator samowzbudny możemy zdrutować, podając +12V przez żarówkę na wyprowadzenie „61”

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2019-01-21 09:45:25 ]
2021-08-02 10:30
  
 
 2019-01-21 09:20:50

Altek jest samarowski, na razie polecono mi wstawić diodę między altkiem a skrzynką bezpieczników, tylko skąd teraz wziąć taką diodę...
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-21 01:17:11

Wiesz, mysle ze jest ...
Załóż poprzedni alternator - pierwsza opcja
Sprawdź czy ten nowy nie jest innego typu...(nie mowie tu o parametrach wydajnościowych)
Coś czuje ze jest i jeśli będziesz go chciał koniecznie to trzeba sobie przerobić instalacje w aucie albo kupić pasujący do aktualnej instalacji alternator.

prawdopodobnie rozbijasz sie o to ze masz pomieszane w układzie wzbudzania alternatora. Nie wiem jak jest w Twojej siódemce (jaki typ oryginalnego alternatora ale zanim zaczniesz działać trzeba trochę poczytać na internetach)
2023-12-30 21:37
  
 
 2019-01-20 17:35:10

Dodaję aktualizację bo nie mogę edytować. Łada zaczęła normalnie chodzić, chodzi równo jak nigdy, czeski błąd, połączyłem wszystko na odwrót . Teraz natomiast nie mogę jej zgasić kluczykiem, jest na to jakiś sposób?
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-20 00:19:22

Dobra, podmieniłem przewody. Na początku zagadała, zdławiła się i potem znów to samo... Jutro sprawdzę czy przypadkiem nie ma kałuży benzyny w cylindrach bo nie mam już za bardzo innego pomysłu...
2019-07-15 14:27
  
 
 2019-01-19 07:18:16

Błędny montaż.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2025-11-29 23:59
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM