2009-02-10 10:38:19
odkręć wężyk hamulcowy przy zacisku prawego koła, lekko naciśnij hamulec, jeśli płyn mocno nie tryśnie to przewód jest gdzieś zagięty albo przytkany, w takim przypadku trzeba iść po przewodzie to nastepnego punktu połączenia i tam sprawdzić ciśnienie, aż znajdziemy "blokadę",
sprawdź czy tylne lewe koło hamje słabiej niż prawe tylne, jeśli lewe tylne jest słabsze to jeden obwód hamowania jest walnięty, albo korektor albo pompa, choć w tym wypadku obstawiałbym nieszczelność tłoka jednej sekcji, koszt zestawu gumek to chyba 20-30 zeta i pół dnia roboty, z czego większość czasu to wymontowanie i zamontowanie pompy i odpowietrzenie,
jedyny problem jest z wyjęciem zegera blokującego tłoczysko pompy, niema on uchwytów pod pierścień, najlepszym sposobem jego wyjęcia jest wziąć wiertarkę i wiertło 2,5 - 3 mm i z boku na wysokości tego zegera nawiercić otwór, i kolecem względnie twrdym prętem wypchnąć zeger z wcięcia w którym siedzi, reszta jest banalnie prosta,
jeśli powyższe sprawdzenie nic nieda (tzn. płyn tryśnie z przewodu a z tyłu równo hamują) to defekt jest w samym zacisku,
zobacz czy tłoczek nie siedzi za ciasno lub za lekko w zacisku, to moze powodować jego zacinanie się,
wyjmij tłoczek i sprawdz stan tłoczka czy nie jest z boku porysowany, czy na kancie denka niema uszkodzeń, czy cylinder w którym porusza się tłoczek nie jest porysowany,
wykręć odpowietrznik i przeczyść otwory po odpowietrzniku i wężyku z płynem hamulcowym,
jak będziesz składał zacisk koniecznie! trzeba nasmarować tłoczek i prowadnice jażma specjalnym smarem do tłoczków i cylinderków (mała tubka mnie kosztowała ostatnio 5 zeta a starcza na długo) jest to jakiś smar na bazie silikonu,
upewnij się że wszystkie gumy są prawidłowo założone, jeden gumowy oring powinien być w zacisku i uszczelniać tłoczek, harmonijka gumowa na tłoczku powinna być ciasno osadzona w zacisku a z drugiej strony jej kołnierz powinien wejść w frez na tłoczku, upewnij się że harmonijka się gdzieś nie pozaginała (może wtedy przekrzywiać tłoczek a te pół mikrona wystarczy żeby się tłoczek zacierał), sprawdź czy ręką teraz tłoczek chodzi lekko, palcami zatkaj otwory po odpowietrzniku i wężyku, wciśnij mocno tłoczek, powinieneś czuć wyraźne ciśnienie na zatkanych otworach, po złożeniu dobrze odpowietrz,
jeśli ciśnienie w wężyku było ok i zacisk chodzi jak w opisie powyżej a problem jest nadal to zostaje tylko tarcza i klocki,
upewnij się czy tarcza nie jest zacienka i czy okladzina na klockach nie jest za cienka, sprawdź czy tarcza nie jest pofalowana lub krzywo zdarda, sprawdź czy okładzina na klockach jest równa i niema pęknięć lub wyszczerbień,
jeśli klocki mają któreś z tych uszkodzeń to odrazu do wymiany komplet całego przodu,
jeśli tarcza jest gruba ale drobne pofalowania czy rancik ma to można delikatnie przetoczyć, jeśli jest cienka bądź ma głębsze ścięcia, pofalowania lub inne uszkodzenia powierzchni styku - wymienić komplet tarcz,
-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6
jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl