| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
| Autor | |
kopczyk
 ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-20 15:16:03 Cały aparat w środku jest zalany olejem którędy się on tam dostaje istnieje możliwośc naprawy czy raczej czeka mnie wymiana na nowy. |
| 2010-07-02 09:15 | |
mifi Klubowy Weteran
 było ESPERO 1,5 Warszawa | 2008-10-20 16:01:40 Cytat:
| 2008-10-20 15:16:03, kopczyk pisze:
Cały aparat w środku jest zalany olejem którędy się on tam dostaje istnieje możliwośc naprawy czy raczej czeka mnie wymiana na nowy.
|
|
Się dostaje przez oring (można wymienić samemu), aparatu wymieniać nie trzeba. |
| 2021-02-22 18:47 | |
Torp12 Klubowy Weteran
 Było Daewoo Espero Warszawa | 2008-10-20 18:32:35 Cytat:
| 2008-10-20 16:01:40, mifi pisze:
Się dostaje przez oring (można wymienić samemu), aparatu wymieniać nie trzeba.
|
|
W sumie nawet oringu wymieniac nie trzeba  Wystarczy wyjac aparat wytrzec i na oring polozyc silikon i bedzie chulac  |
| 2016-03-22 14:09 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2008-10-20 20:31:18 Cytat:
| 2008-10-20 18:32:35, Torp12 pisze:
W sumie nawet oringu wymieniac nie trzeba Wystarczy wyjac aparat wytrzec i na oring polozyc silikon i bedzie chulac
|
|
...ale to wiochą zalatuje !
nowy o-ring najzwyklejszy "czarny" do 100 st. C kosztuje ok. 2 zł.
za ok 4 zł masz o-ring "czerwony" do 200 st. C Taki właśnie jest najlepszy i powinien służyć długo.
Jak posmarujesz silikonem to ...większość silikonów też jest do ok. 100 st. C ...a przy kolejnej próbie demontażu będziesz miał problemy z wyciągnięciem aparatu więc się nie opłaca.
Chyba, że się uprzesz na jakiś lepszy silikon ...ale zapłacisz tyle co za 3 - 4 o-ringi do 200 st. C
|
| 2017-07-28 21:46 | |
PSTRUS
 Warszawa | 2008-10-21 10:27:23 Kolega pisze że w środku  Oringi i silikony to na wycieki innego typu  Można wydłubać uszczelniacz z obudowy aparatu i dopasować nowy do średnicy wałka.Lub kupić nowy aparat |
| 2010-05-19 16:56 | |
kopczyk
 ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-21 13:03:05 Czy możesz powiedziec mi gdzie jest ten uszczelniacz i miejsca w których może leciec olej.
 |
| 2010-07-02 09:15 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2008-10-22 07:37:15 Co to za aparat ...od Żuka ?
Tutaj masz właściwy rysunek:
O-ring uszczelniający jest pod nr 8
|
| 2017-07-28 21:46 | |
PSTRUS
 Warszawa | 2008-10-22 11:32:22 Cytat:
| 2008-10-21 13:03:05, kopczyk pisze:
Czy możesz powiedziec mi gdzie jest ten uszczelniacz i miejsca w których może leciec olej.
|
|
Mam Ci powiedzieć gdzie wycieka olej  Sam pisałeś że aparat w środku jest zalany olejem  Pewnie wycieka pomiędzy korpusem a wałkiem, ale sprawdz sam bo tak na odległość to nie widać  eech musze coś łyknąć na dziób |
| 2010-05-19 16:56 | |
kopczyk
 ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-22 15:16:44 Dopiero w sobotę się za to wezmę
Ten o-ring nr. 8 to raczej odpowiedzialny jest za wyciek na zewnątrz
jeśli to wyciek pomiędzy korpusem a wałkiem to z tego co widzę na rysunku to raczej nie da się tego uszczelnic chyba że wymienic wałek
ale nie będę gdybał odezwę się jak wykręce aparat.
Cytat:
| Co to za aparat ...od Żuka ? |
|
To jest stara książka serwisowa i pewnie taki był w pierwszych modelach
powiedz mi jeszcze to zdjęcie co wkleiłeś z jakiej to książki bo muszę sobie załatwic nową . |
| 2010-07-02 09:15 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2008-10-22 21:04:52 Cytat:
| 2008-10-22 15:16:44, kopczyk pisze:
Ten o-ring nr. 8 to raczej odpowiedzialny jest za wyciek na zewnątrz jeśli to wyciek pomiędzy korpusem a wałkiem to z tego co widzę na rysunku to raczej nie da się tego uszczelnic chyba że wymienic wałek ale nie będę gdybał odezwę się jak wykręce aparat. |
|
 u mnie dwa razy była sytuacja, że cewka i cała kopułka były zalane olejem - po wymianie o-ringu "8" ...wycieki ustały
Więc że jest to o-ring uszczelniający coś zewnętrznie.... to bym dyskutował.
Natomiast uważam, że jeżeli wymiana tego o-ringu nic nie da to pozostaje wymiana kompletu: wałek-16 i korpus-10. Są to elementy pasowane z dużą dokładnością i chyba nie ma co tam wydłubywać żadnego wewnetrznego uszczelniacza - czy wogóle jest tamjakiś ? na tym moim zdjęciu nie ma nic takiego zaznaczonego...
A fotkę zapożyczyłem z "nowej" serwisówki ...dostepnej na klubowym serwerze (...) |
| 2017-07-28 21:46 | |
gafcio Klubowy Weteran
 espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-10-22 21:18:51 Pod nr 10 na schemacie Kopczyka jest zaznaczona obudowa uszczeli.Samej uszczelki nie wyszczególniono?Może jest to element,w który uszczelka jest wprasowana fabryczniwe-więc niewymienialna i dlatego niewuwidoczniona?Może tu jest pies pogrzebany ----------------- |
| 2016-08-05 18:52 | |
kopczyk
 ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-23 11:19:39 dziękuje za rady ale dziś rano mój esperak zakończył żywot los jego spoczywa w rękach blacharza więc aparat zapłonowy to mój najmniejszy problem w porównaniu ze stratą zawieszenia. |
| 2010-07-02 09:15 | |
gafcio Klubowy Weteran
 espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-10-23 22:52:01 W takim razie jest to pytanie do Nawigatora-i celowo dla wzbogacenia wyszukiwarki forum.Na przyszłość i dla Ciebie Kopczyk. ----------------- |
| 2016-08-05 18:52 | |
kopczyk
 ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-11-06 12:14:13 OK esperak został zregenerowany i lata dalej po szosie wiec wziąłem się za aparat.
Po rozmontowaniu aparatu okazało się że to nie przez wałek leci olej, na samym wałku widac ślady zużycia nr.2 i 3 na zdjęciu u mnie dodatkowo popękany był magnes nr. 1 wiec go wymieniłem
nr. 2 i 3 są to miejsca uszczelnienia w obudowie
nie wiem na jakiej zasadzie jest to uszczelnione w obudowie w środku są tylko 2 rowki wkładałem tam szpilkę myśląc że jest tam jakiś o-ring niestety niema tam nic a na wałku są ślady wytarcia.
Najważniejsze nie cieknie na wałku dlatego nie wnikam w sposób uszczelnienia.
Co się okazało wyciek na o-ringu nr. 8 olej wylatując w tym miejscu zostaje zassany przez otwory chyba do chłodzenia modułu
Po wymianie o-ringu wszystko OK dodatkowo wymiana wałka zlikwidowała szarpanie samochodu widac duże znaczenie ma magnez który u mnie był ostro popękany i wykruszony.
Oczywiście przy wymianie nie obeszło się bez problemów przy wymianie wałka lub cewki wewnętrznej należy zwrócic uwagę na blaszkę ustalającą nr. 15 jest ona hartowana i łatwo jest ułamac skrzydełka które klinują się o obudowę ja oczywiście ją złamałem wciskając odwrotnie naszczęście serwis na jagiellońskiej miał ostatnią za całe 1,80 zł.
Druga rzecz to element nr. 3 który łączy się bezpośrednio z wałkiem rozrządu wypustki tego elementu nie są ustawione symetrycznie do osi wałka więc przy demontażu trzeba zaznaczyc jego położenie ja oczywiście założyłem zle i samochód nie odpalił, szybka zmiana i esperak śmiga jak wściekły.
 |
| 2010-07-02 09:15 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-11-06 17:55:04 wymieniłeś sam "magnes"? CZy raczej cały wałek z tym magnesem?
Cewkę założyłeś nową? ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
gafcio Klubowy Weteran
 espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-11-06 21:08:20 Brawo za udaną naprawe i dzięki za relacje.U mnie też 8 lekko poci się olejem .Na przyszłość Twoje porady będą więc dla mnie bardzo cenne.Dzięki ----------------- |
| 2016-08-05 18:52 | |
nawigator5 Klubowy Weteran
 espero 1.5 lpg Poznań | 2008-11-06 23:59:42
U mnie to kółko magnetyczne na wałku 16 też ledwo zipie ...więc może też je wymienię ?
Przy okazji jak piszesz, że silnik przestał szarpać ...to może właśnie to jest przyszyną efektu "żabki" w esperakach ?
W odrębnym wątku piszę, że ciężko mi odpala ...może właśnie tu jest rozwiązanie problemu...
Przy okazji podłączam się pod pytanie Roberta:
rozumiem, że ...kółko magnetyczne jest razem z wałkiem 16 - i całość stanowi komplet ?
Ile taki zestaw kosztuje ? |
| 2017-07-28 21:46 | |
kopczyk
 ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-11-07 14:31:31 Magnez i wałek to jeden element.
Cewka na razie została stara ale też się kwalifikuje się do wymiany calośc ledwo się trzyma opornośc jest w dolnej granicy, robiłem to w niedziele a sklepy pozamykane.
Wałek leżał u mnie w domu już kilka lat kiedyś była okazja za grosze kupic .
Teraz pewnie kupie kopułke,palec i cewkę niewielki koszt ok. 50 zł.
Jak kupowałem o-ring to pytałem czy mają jakieś części do aparatu i gościu zaproponował mi częśc nr. 10 razem z wałkiem nie pamiętam tylko czy był tam moduł i cewka ale chyba nie bo za całośc chciał 100zl. koszt samego wałka 70 -80 zl. |
| 2010-07-02 09:15 | |
pawel12356
 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-11-07 16:28:55 odkrecałem własnie aparat i u mnie ten oring uszczelniejacy ma przekrój prostokątny i lezy w rowku obudowy wałka-bez uszkodzenia nie byłem w stanie go wyjac wiec oblepiłem silikonem(mały wyciek oleju był)
ma ktos numer tego uszczelniacza? o co sie pytac w sklepie?
----------------- Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi. |
| 2011-05-19 22:49 | |
Robert_S
 Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-11-07 22:24:21 Cytat:
| 2008-11-07 16:28:55, pawel12356 pisze:
odkrecałem własnie aparat i u mnie ten oring uszczelniejacy ma przekrój prostokątny i lezy w rowku obudowy wałka-bez uszkodzenia nie byłem w stanie go wyjac wiec oblepiłem silikonem(mały wyciek oleju był) ma ktos numer tego uszczelniacza? o co sie pytac w sklepie?
|
|
pytaj o oring aparatu zapłonowego do 1,5
oring nowy ma przekrój okrągły, u ciebie ze starości się odkształcił, guma zesztywniała i stąd wyciek. ----------------- Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher |
| 2015-11-21 22:38 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|