2009-04-08 22:05:35
Mam zwykłego diesla 1,8D 60Km i jak filtr jest już dość mocno brudny auto zaczyna mnie o tym informować,
Specjalnie z takim filtrem przejechałem dodatkowo 400 km żeby określić mniej więcej różnice w spalaniu paliwa.
- przy odpalaniu trzeba zakręcić 2-3 więcej (ale tylko na zimnym silniku)
- spalanie wzrasta o ok 1,5 - 2 l.
- na wolnych obrotach co jakiś czas się silnik mocniej telepie, nie równo chodzi, żarówki w zegarach delikatnie mrużą
- podczas jazdy (przyśpieszania) zaczyna się mulić, po czym nagle przyspiesza, mimo tego że trzymam pedał gazu w tej samej pozycji.
Po wymianie filtra wszystkie w/w objawy ustępują.
Tyle jeśli chodzi o moje doświadczenie z brudnym filtrem powietrza, dodam tylko tyle że zaczyna się u mnie tak dziać po 8-9tyś km.
Pozdrawiam
Ps.
Używam filtrów marki "Filtron" oznaczenie AP067