Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Mechanizm zmiany biegów [126p]

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-08-12 23:53:40

od dłuższego czasu chodzi mi po głowie zrobienie czegoś takiego:

w moim maluszku.
miałem kilka pomysłów:
przeciąć ten długi pręt, tak, żeby jego częśc wraz z tym, gdzie osadza się lewarek ułożona była tak: / (tyko mniejszy kąt)... w sumie miałoby to wyglądać mniej więcej tak: [skrzynia]-----/ [lewarek]. połączone miało to być:
a. gumowym wężem do zastosowań w w kompresorach itp /pneumatyka/ - wąż ten jest baaaardzo sztywny, niepodatny w zasadzie na skręcanie wąż naciągnięty na obydwa odcinki "pręta" zabezpieczony opaskami zaciskowymi i zawleczkami. co do ruchów przód tył, to w środku miał być piasek, sprężyna lub kilka krótkich kawałków pręta.... (ewentualnie różne kombinacje )
b. dzisiaj z kuzynem wpadliśmy na pomysł, by zastosować przeguby z kolumny kierowniczej (akurat mam taką w domu). zrobiliśmy już w zasadzie makietę i wszystko było w miarę ok /dopasować i tak trzeba by było w aucie/, aż wreszcie uświadomiliśmy sobie, że przecież wsteczny wbija się w dół!!!! nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić może macie jakieś pomysły?? w międzyczasie narodził się inny pomysł (skrócenie skoku lewarka z jednoczesnym jego wydłużeniem (lewarka), ale wolałbym pozostać przy pierwszym rozwiązaniu).
mam nadzieję, że wykarzecie się kreatywnością


-----------------




[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2003-08-12 23:58:36 ]
 
  
 
 2003-08-13 00:11:33

wdol to nie ma znaczenia to jest tylko lokada po to by nie wrzucic podczas jazdy wstecznego to nie ma nic do sterowania przeciez kasete mozesz pozostawic orginalna
2015-06-28 09:26
  
 
 2003-08-13 00:39:38

kaseta (jeśli to to, gdzie wchodzi lewarek), miała zostać oryginalna.
ustalmy fakty: ruch w dół jest wymuszony tylko budową tej kasety?? i wsteczny bedzie wchodziŁ?? (zakładając, że wszystko będzie ok)

-----------------
 
  
 
 2003-08-13 18:25:18

Pewnie że będzie wchodził. Jak nie wierzysz rozkręć sobie skrzynię i popatrz sobie jak wodziki chodzą

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2003-08-13 18:53:57

dzisiaj oglądałem znowu te rurki sztywne i chyba prototyp powstanie na nich, dużo mniej roboty. oczywiście, jeśli będzie kupa, to wrócę do przegubów z kolumny kierowniczej
Krzemowy: no wlaśnie to mi nie dawało spokoju - przecież taki ruch w dół nie mógłby ruszyć wybieraka w dół... ale teraz wszystko jasne

-----------------
 
  
 
 2003-08-13 21:55:26

lepiej rob na drazkach od kolumny bo to bedzie duzo bezpieczniejsze
2015-06-28 09:26
  
 
 2003-08-14 15:35:06

Cytat:
2003-08-12 23:53:40, widynek pisze:
uświadomiliśmy sobie, że przecież wsteczny wbija się w dół!!!! nie



Wbija nie wbija jak uwalsz ten pierscien co jest na lewarku osadzony to bedziesz mial bez blokady w tedy kombinujessz jakąs inna (zawleczka jakas czy cos) albo uwazasz przy zmianie

-----------------
2021-08-29 16:28
  
 
 2003-08-15 22:59:30

Panowie konstruktorzy, wcale nie trzeba tego zabezpieczenia robić dokładnie tak jak jest seryjnie! Sprawdźcie sobie jak to jest zrobione w różnych autach. Np. mi podobałby się patent a la Skoda Felicja: są dwie odpowiednio założone sprężyny z ogranicznikami utrzymujące drążek w położeniu 3-4. Żeby wsadzić 1 lub 2(czyli przesunąć drążek w lewo) trzeba by użyć trochę siły, a żeby wsadzić wsteczny(drążkiem w prawo) trzeba by użyć trochę więcej siły i już, ale co ja tam mogę wiedzieć, w końcu za nic ze studiów mnie nie wyrzucili...

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM