Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Aku Energeco - czy to już koniec? a może zwarcie?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-04-09 17:58:42

aku padł, niestety, kupuje nowy jaki najlepiej kupic, chodzi teraz o Ah, i firme, czytałem ze cetry sa dobre, poadzcie;(
2013-09-04 22:01
  
 
 2009-04-09 12:06:43

Panowie przepraszam za zamieszanie i moją nieobecność, net mi padł, macie racje oczywiście, na szczęście miernika nie spaliłem bo tam nie podłączałem, wczoraj po naładowaniu bo nie było sensu dłużej go ładować wskazówka od prostownika zatrzymała się na 4 i nie wyglądało na to by chciała iść dalej w lewo (wtedy wskazywało by to w pełni naładowany aku na tym prostowniku w skali 10-0) tak więc wczoraj ok. 17-18 odłączyłem i odstawiłem nie podpiętego pod klemy, w nocy 23 gdzies się pofatygowałem zmierzyłem napięcie 12.6-7V trzymał, podłączyłem wiec pod klemy i mierzyłem napięcia panujące w momencie rozruchu auta, podawanie, na światłach, na zimno, i jak gaśnie sinik, tutaj nagrałem film, spadało w dół ale nie tak bardzo szybko, no i tak zostawiłem na noc, o dziwo dzisiaj
godz 11 odpalił trzyma 12.6-7V może jeszcze nie jest z nim tak źle..


Filmik1 - zgasł i maleje coraz wolniej az spadnie do 12.6-7

[ wiadomość edytowana przez: qdares23 dnia 2009-04-09 12:15:23 ]
2013-09-04 22:01
  
 
 2009-04-08 18:14:22

Ja pisałem, że podłączenie amperomierza bezpośrednio do akumulatora to zabójstwo dla miernika. A nam takich, co mierzyli w ten sposób prąd akumulatora. I jacy zdziwieni potem byli...
Zakres 10A to już wystarczająco dużo by mierzyć nawet przy włączonym radiu i otwartych drzwiach. 10A, to jest 120 W. Czyli sporo.

-----------------
Jam ten, którym tu straszą!
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-04-08 17:51:35

Cytat:
2009-04-08 17:18:19, Blazey pisze:
Pomiar prądu, czyli przyłożenie miernika, nawet przestawionego na zakres 10A bezpośrednio do akumulatora, to nieporozumienie i zarazem śmierć dla miernika.



Oczywiście śmierć dla miernika jeśli włączysz odbiornik świadomie.
Można przecież zmierzyć natężenie prądu pobierane przez urządzenia w stanie czuwania. Jeśli nie pobiera prądu to jest ok. A jeśli pobiera prąd to znaczy że któryś z odbiorników (np radio) nie jest w pełni sprawny.
Wiem akurat co piszę, bo u mnie radio ciągnęło prąd jak było podpięte bezpośrednio do aku. Przełączenie pod stacyjkę (dopiero po przekręceniu kluczyka włącza się radio) usunęło ten problem.

To chcemy tutaj zmierzyć.
Dlatego mierzy się pobór prądu przy wyłączonych wszystkich urządzeniach i zamkniętych drzwiach.
2011-04-07 19:23
  
 
 2009-04-08 17:18:19

Co wy chcecie mierzyć? Bo już się pogubiłem.
Na odłączonym akumulatorze można zmierzyć TYLKO I WYŁĄCZNIE napięcie!!
Pomiar prądu, czyli przyłożenie miernika, nawet przestawionego na zakres 10A bezpośrednio do akumulatora, to nieporozumienie i zarazem śmierć dla miernika. Aby zmierzyć prąd, musi być zasilanie i obciążenie, czyli odbiornik (załączony oczywiście). I dopiero wtedy można zmierzyć jaki tam prąd płynie. A pomiar wydajności akumulatora wymaga porządnego obciążenia i pomiaru z bocznikiem, bo inaczej raczej się nie da.
Akumulator naładować, zmierzyć napięcie, odstawić na 24h i ponownie zmierzyć. Podasz wyniki, to będzie wiadomo. Bo teraz to niepotrzebne bicie piany.

-----------------
Jam ten, którym tu straszą!
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-04-08 13:59:55

no ładuje się aktualnie, od wczoraj 16-17 tak, zobaczymy co ta padaka dzisiaj odwali;d
2013-09-04 22:01
  
 
 2009-04-08 13:42:53

Cytat:
2009-04-08 13:37:29, qdares23 pisze:
no właśnie nie che mierzyć napięcia bo je już zmierzyłem chce natężenie czy przypakiem coś mi nie pożera prądu tak cichaczem.. wyeliminowałem już: wzmacniacz radio jakieś świecidełka załączane ze światłami (tarcze, gałka od biegów) lapka z tyłu bagażniku też sie nie pali alarmu nie mam inwerter od tarcz pod światłami nie wiem co jeszcze można sprawdzić Natęznei tym miernikiem chce zbadać można? w mA jakieś niby są?



można

przewody miernicze podłączasz w górne i dolne wejście po prawej stronie COM i 10A, a pokrętło ustawiasz na zakres Amperów po prawej stronie........ i tyle w temacie, ew przekręcasz na 10A jak może płynąc większy prąd.


ja bym naładował aku i odłączył na noc od auta... jak przeżyje tz że jest w miarę OK, jak nie no to czas na nowy

-----------------
Moja 306 na PolskaJazda - Zapraszam


Escort MKIV 1989r 1.8d - sprzedany
Escort MKVII 1997r 1.8d - sprzedany
2017-12-25 15:49
  
 
 2009-04-08 13:37:29

no właśnie nie che mierzyć napięcia bo je już zmierzyłem chce natężenie czy przypakiem coś mi nie pożera prądu tak cichaczem..

Mój bład chodziło mi od początku o natęzenie a pisze napiecie głupek ze mnie..;/ sorki za wprowadzenie w błąd..

wyeliminowałem już:

wzmacniacz
radio
jakieś świecidełka załączane ze światłami (tarcze, gałka od biegów)
lapka z tyłu bagażniku też sie nie pali
alarmu nie mam
inwerter od tarcz pod światłami

nie wiem co jeszcze można sprawdzić

Natęznei tym miernikiem chce zbadać można? w mA jakieś niby są?

[ wiadomość edytowana przez: qdares23 dnia 2009-04-08 13:42:29 ]
2013-09-04 22:01
  
 
 2009-04-08 13:34:17

Podłączasz tak jak na rysunku:




tylko zmierzenie samego napięcia bez obciążenia nic ci nie da

-----------------
Moja 306 na PolskaJazda - Zapraszam


Escort MKIV 1989r 1.8d - sprzedany
Escort MKVII 1997r 1.8d - sprzedany
2017-12-25 15:49
  
 
 2009-04-08 13:26:09

Mam taką prośbę, chciałbym jeszcze zmierzyć napięcia, aku jest naładowany, tylko nie wiem jak to zrobić, znalazłem post wiem co mierzyć ale jak? Ponieważ w tym poście nie było to opisane..

miernik mam taki..


2013-09-04 22:01
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM