Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jakosc paliwa (LPG) a zawor ERG

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2009-04-22 17:07:42

Mam pytanie czy jakos paliwa ma wplyw na zawor ERG? Tankuje zawsze na BP, ostatnio cos mnie podkusilo i postanowilem zatansowac na shellu. Po paru km od zatankowania wyskoczil mi "check" Po odczytaniu wyszlo ze zawor ERG. I wyskakiwalc on ciagle. Po paru km od odpalenie ciagle sie zapalal. Pare dni temu lpg sie skonczylo i zatankowalem na bp. Chcek juz nie zapala sie.

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2009-04-22 17:23:14

Czyżby jakość na shellu była kiepska?
Tankuję tylko na shellu zarówno paliwo jak i gaz. Check u mnie też się czasami zapala ale podobno jest to powodem padniętego emulatora sondy lambda. Jadę w sobotę do gazownika na regulację to przy okazji mi to wymieni - jeżeli nic się w tej materii nie zmieniło...
2012-11-07 12:39
  
 
 2009-04-22 17:51:14

po jednorazowym zatankowaniu na shellu mialem ciagle blad zaworu erg. Odczytywalem pare razy. W poniedzialek zatankowalem na bp i problem zniknal

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2009-04-22 18:13:14

e tam, ja w espero jak miałem II gen. to na shellu i orlenie jeździł ok, a na bp i tesco paliła się lampka i więcej palił.

Odkąd mam wtrysk - żadnych takich ceregieli nie ma niezależnie od stacji na której tankuję. II gen. jest trochę prymitywna i nie ma możliwości dostosowania dawki gazu do oczekiwań komputera silnika.

Sam egr nie ma żadnego połączenia z elektryką silnika, komputer odczytuje błąd gazu gdy mu się pewne parametry nie zgadzają. Komputer oczekuje, że wartości poszczególnych wskazań będą się zgadzać z pewnym schematem, montaż gazu zakłóca pewne parametry i gdy komputerowi coś nie pasuje wywala błąd egr.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2009-04-22 18:39:53

nie zmienia to faktu ze zatankowalem na shellu niskiej jakosci lpg. II gen jest prymitywna ale nie zmienia to faktu ze tankujac na bp nie swieci sie chcek a na shhelu swiecil caly czas.

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2009-04-22 19:27:34

kwestia regulacji - pojedź do gazownika i poproś by Ci wyregulował do gazu z shella - na shellu będzie ok a na bp zaświeci się lampka.
Inna sprawa że da się wyregulować instalację tak, że na żadnym gazie lampka się nie zaświeci, ale to zależy od właściwego doboru składników instalacji i sprawności poszczególnych elementów instalacji oraz silnika.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2009-04-23 01:45:42

narazie i tak zdecydowanie wole jhezdzic na lpg z bp bo w moim odczuciu jest lepszy, mocniejszy, wiecej km przejechalem na baku na bp niz na shellu.

-----------------
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.
Uwielbiam ciężką pracę. Mógłbym się na nią patrzeć godzinami.
2013-06-03 12:39
  
 
 2009-04-23 07:34:42

Cytat:
2009-04-23 01:45:42, adamesce pisze:
narazie i tak zdecydowanie wole jhezdzic na lpg z bp bo w moim odczuciu jest lepszy, mocniejszy, wiecej km przejechalem na baku na bp niz na shellu.


I tutaj sam sobie odpowiedziałeś że paliwo z shella jest dupnej jakośći i dlatego wywala ci check engine

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-11-03 18:39
  
 
 2009-04-23 08:42:33

Trudno powiedzieć czy paliwo było złej jakości. Po prostu LPG różni się stosunkiem propanu i butanu, ale może spełniać warunki jakości. Przy instalacji II generacji jakiekolwiek zmiany w paliwie wpływają na skład spalin i to czasami znacząco. Ja osobiście zrobiłem tester sondy lambda (dostępny również za parę złotych na Allegro) i mogę obserwować napięcie na sondzie, a tym samym wiem jaka jest mieszanka. I tak właśnie bardzo dobrze można zobaczyć różnice przy tankowaniu w różnych stacjach. Korzystając z tego prostego urządzenia można samemu podregulować skład mieszanki tak, żeby było dobrze.
2024-08-13 14:42
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM