Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKIV] Zmiana silnika

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-05-03 22:28:41

inwestycja w turbo bedzie bardzo kosztowna ze wzgledu na mala il dostepnych czesci oraz ich stan na dzien dzisiejszy. kupno calego auta na swapa to jedno, ale pozniej remont silnika + przekladka to drugie. dolicz do tego magika ktory, to wszystko ogarnie i wyjdzie ladna sumka. mozesz mniejszymi nakladami podniesc moc w silniku ktory juz masz. ja planowalem sobie zrobic 120KM w wolnossacym xr3i i mysle, ze spokojnie by sie udalo. jak cos to mam kolektor wydechowy z efi, wypolerowany kolektor ssacy i baaaardzo doinwestowana glowice (planowanie, powiekszanie gniazd zaworowych, ochudzenie zaworow, ...). do tego dokladasz rure w dolot + stozek i cieszysz sie z dzwieku silniczka
jakbys cos potrzebowal to pisz - z checia sie pozbede, bo projekt juz zawiesilem, a te graty do rst mi niepotrzebne.
2020-10-31 04:25
  
 
 2009-05-01 09:07:47

Masz 1.6 ale jaki bo nie wiem, gaznik, jednopunkt czy moze kolektor ssacy jest podłużny i przepustnica jest na boku po prawej, bo to jest taki silnik jak 1.6 turbo, tyle ze Ty masz bez turbo, zawsze mozna sie pobawic w dołozenie, wtedy moze koszta nie były by takie wielkie.


A normalnie przekładka na jakis Zetec to srednia kupna silnika z osprzetem i wszystkim to 700-1000zl no i cena przekładki, chyba ze zrobisz to sam, wiec tylko cena paskow filtrow dojdzie.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-05-01 09:02:13

No cięzko cos wymodzić, wusmie w tym cała zabawa ale koszty moga pochłonąć strasznie. Chcialbym cos wydusić z niego ale chyba dam sobie d.. siana. Bo w takim silniku co ja mam zeby cos podnieś moc to mozna coś zrobić czy razczej sie nic nie da?
2010-04-27 10:25
  
 
 2009-04-30 23:22:57

Jak juz to szukac całego auta, skompletowanie samych czesci faktycznie graniczy z cudem a i koszta były by zbyt duze, do tego całe oprzyzadowanie, mozliwe ze zbiornik paliwa/przewody/łaczki itp, to jest całkowicie inny układ niz w EFI.
Z drugiej strony ludzie z Wtrysku mechanicznego przekładaja osprzet od EFI i maja 1.6 turbo na wtrysku elektron icznym, no ale tu juz dochodzi strojenie itd i kolejne 1000-2000 tys.
Wiec według mnie dla 130 km to szkoda zabawy

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-04-30 23:17:52

No tez tak myslalem ze cięzko, ale najczesciej padnieta turbina zapewne regeneracja swoje kosztuje. No ale to jak szukanie igły w stogu siana moze znalezienie graniczyc z cudem
2010-04-27 10:25
  
 
 2009-04-30 23:02:13

Cytat:
2009-04-30 22:53:48, nomos pisze:
czyli mozna znalesc gdzies sliniczki z 1,6 turbo no oczzywiscie ze jak kupowac to caly kompletny z kompem wiązkami jeśli się taki znajdzie oczywiscie i on pasuje bez zadnych przeróbek



Tak, tylko nie mozliwe jest znalezienie tegoz silnika w dobrym stanie, tak samo z turbina, jedynie kupic, strzelic remont, regeneracja badz zmiana turbiny i wtedy mozna sie bawic.
Silnik 1.6 turbo nie posiada komputera gdyz jest on na wtrysku mechanicznym ktorego nie obsługuje elektronika, zapłon rowniez jest na kopułce z rozdzielaczem.
Ale zaleta tego wtrysku jest to ze jest w sumie bez awaryjny, brak usterek, brak elektroniki.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-04-30 23:04:53 ]
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-04-30 22:53:48

czyli mozna znalesc gdzies sliniczki z 1,6 turbo no oczzywiscie ze jak kupowac to caly kompletny z kompem wiązkami jeśli się taki znajdzie oczywiscie i on pasuje bez zadnych przeróbek
2010-04-27 10:25
  
 
 2009-04-30 17:01:51

z tego co słyszałem i widziałem to najlepsze efekty daje 1.6cvh turbo -oryginalny z mk4
jak sie poszuka to sie znajdzie
2.0rs przy tym wysiada-przynajmniej przy konfrontacjach mk4turbo z mk5 rs
i jak przerabiac to najlepiej miec silnik z wiązką kompletną i bebechami-jak sie porządnie zrobi bez druciarni to zadnych problemów z tytułu przekładki nie bedzie.

-----------------
RAJDY-WYŚCIGI-TUNING
TEDDYMOTORSPORT
Częsci i akcesoria
sklep@teddymotorsport.com
teddymotorsport.com
2011-08-24 09:19
  
 
 2009-04-30 12:37:19

RSa do mk4 można wsadzić, ale jedną łapę trzeba przespawać. Skrzynię wrzucasz tę co masz i jeździ (wrzucasz koło zamachowe z Twojego 1.6 i sprzęgło). Po przekładce należy się liczyć ze słabym dostępem do wszelakich komponentów w komorze silnika. Jeśli idzie o elektrykę to jak jest kumaty elektryk, to podłączenie zajmie mu pół godziny - godzinę (jeśli jest oryginalna wiązka), problemy z kompem - hmmm takie same jak przy innych silnikach, czyli w zasadzie brak problemów (oczywiście mowa o sterownikach sprzed 95 roku, czyli sterowniki bez immo).

-----------------
Numer FEFK: #482!!

Be smart, drive safe, stay legal.
2024-06-17 21:46
  
 
 2009-04-30 11:25:17

Tematu z turbo nawet nie zaczynaj, zmiana silnika to prosta rzecz i smieszy mnie gadanie ze po zmianie bedzie sie psuł czy co tam podobnego.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM