Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zegar temperatury

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-05-08 00:04:43

I znowu wczoraj czujnik temperatury ledwo sie wychylal na czarne pole i zostawilem silnik na wolnych obrotach i po ok 3 min wlaczyl sie wentylator a wskazowka na czrnym polu. W silniku weze i plyn gorace to wnioskuje ze temperaura OK. Chodzi mi jeszcze po glowie ze faktycznie silnik jest niedogrzany cos sie dzieje z "Termostatem" bo termostat w koncu pracuje otwiera i zamyka ma prawo sie zepsuc a taki czujnik temperatury jest prostym urzadzeniem nie pracujacym czynnie. dlatego raczej nie powinien sie psuc, a juz zraz dzialac dobrze a raz zle. Kable i wskaznik przedzwonilem i sprawdzilem i chodza OK. Najlepiej bylo by sprawdzic w momecie "zlego" wskazania zmierzyc temperature plynu jakims termometrem ale takiego nie posiadam.
Nie mam doswiadczenia z czujnikami i temperaturom bo w moim poprzednim samochodzie Fiat Punto1,1 (mialem go 12 lat od nowosci ) wskazowka zawsze po nagrzaniu stala w jednym miejscu jak zaczarowana zima lato.
mk7 1,8 115ps
2012-07-01 12:54
  
 
 2009-05-06 07:45:38

Cytat:
2009-05-06 00:10:55, artiko pisze:
To za wskazanie temperatury na desce jest odpowiedzialny ten czujnik w z przewodem w ksztalcie gumowej fajki, a nie ten co jest wkrecony do oslony termostatu od spodu pod katem?


Za wskazania odpowiada ten czujnik w termostacie.
a jaki masz silnik (najlepiej uzupełnij też profil)?
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-05-06 00:10:55

To za wskazanie temperatury na desce jest odpowiedzialny ten czujnik w z przewodem w ksztalcie gumowej fajki, a nie ten co jest wkrecony do oslony termostatu od spodu pod katem?
2012-07-01 12:54
  
 
 2009-05-05 10:38:10

taki sposób już kiedyś opisałem...
dodam, że wskażnik powinien spaść do zera, jeśli odepniemy wtyczke z czujnika...
2024-07-06 23:09
  
 
 2009-05-05 10:17:41

To ARTIKO I SEBOLNY

Mój opisany TIPS dotyczy sytuacji kiedy wskazówka jakiś czas wariuje, by następnie pozostać "nieporuszoną"
I tu mała uwaga, doprawdy nie rozumiem czemu często w topikach dotyczących problemu "czujnika temp. lub zegara" ludzie piszą że "dokonali zwarcia" przewodów i poprawiali STYKI we wtyczce.

Panowie, zwarcie przewodów (na włączonym zapłonie) spowoduje włączenie się wentylatora. Nie ma to żadnego wpływu na testowanie zespołu CZUJNIK - WSKAŹNIK.
Aby dokonać REALNEGO testu czujnika należy, odłączyć TEN POJEDYNCZY przewód (opisany w poprzednim moim wpisie - w kształcie "fajki") i zwierając konektor do masy - zaobserwować czy wskazówka się wychyla. Próbę tę należy przeprowadzać na włączonym zapłonie - oczywiście.,

W przypadku wychylenia się wskaźnika na desce oznacza to iż:
1- linia: konektor - przewód, i sam wskaźnik oraz jego styki na desce ("B+, E, TEMP,") są OK
2- WInę ponosi sam czujnik temp cieczy chłodzącej

W przypadku braku reakcji zegara na zwarcie do masy konektora oznacza to że
1 - uszkodzona jest linia konektor - deska rozdzielcza
2 - opisane wcześniej styki na desce
3 - sam zegar - wskaźnik

Zamiast wybebeszać całą deskę (jak ja to zrobiłem należy zacząć od najbardziej trywialnej usterki (jak moja opisana w poprzednim wpisie
2012-05-25 14:55
  
 
 2009-05-05 01:46:25

Pozwole sie dolaczuc do watku
U mnie sytuacja byla podobna tez zegar temperatury ledwo sie wychylal lub prawie wcale, ale powietrze lecialo gorace to wiedzialem ze to cos z odczytem temperatury jest nie tak. sprawdzilem zegar robiac zwarcie na wtyczce i bylo OK. Mialem juz wymieniac czujnil ale powstrzymala mnie jego niedostepnosc.
Tylko poruszalem stykami w wtyczce podoginalem je i zalozylem spowrotem. I teraz zrobilo sie dobrze. Zobaczymy jak dlugu.
2012-07-01 12:54
  
 
 2009-05-04 11:00:29

U mnie jest podobnie jak u Ciebie wylye. Jak jade mam wskazówke caly czas przed bialym polem. Pomierzylem napiecia na sciezkach i u mnie sytuacja wyglada tak:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=67982&page=3

I co Ty na to? koledzy z forum piszą ze to cos nie teges z zegarami i tez mi tak sie wydaje, ze wskazówka zwariowała. Bo jak włącze sam zapłon to podąża za czerwone pole, a jak włącze silnik to podąża przed białe pole i tam stoi choćbym przejechał z 1000 km he.
2012-01-02 12:30
  
 
 2009-05-03 18:02:51

Wrzucam swój kamyk do tego ogródka...
Otóż.
Miałem od jakiegoś czasu problemy (MK7) ze wskazaniem temp. wskazówka pokazywała bardzo różnie... Przeprowadziłem rutynowe testy
1) termostat zdawał się utrzymywać właściwą równowagę term. silnika
2) po zwarciu do masy przewodu czujnika - zegar pokazywał MAX
- aż do dzisiaj... kiedy wskazania zegara pokazy całkiem zimny silnik pomimo przejechanych kilkunastu km. Po zdjęciu deski rozdziel. i sprawdzeniu iż na ścieżkach w pkt "B+" jest regularne 12V, w pkt "E"
jest regularna MASA, okazłąo się, że pkt "TEMP" jest niedrożny...
----
Po takiej konstatacji zacząłem "przedzwaniać" przewód czujnika początkowo pomiędzy pkt "TEMP" a konektorem (przy czujniku), a kiedy to nie dało rezultatu pomiędzy konektorem a losowo dostępnym fragmentem przewodu (metodą "igły")
Okazało się, że przewód jest przerwany w osłonie gumowej konektora - tuż przy czujniku (osłona w kształcie małej "fajki")

----
Może się to komuś przyda
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: wylye dnia 2009-05-03 18:04:29 ]
2012-05-25 14:55
  
 
 2008-01-17 22:01:38

u mie dzis po 5 km wskaznik wjechal na polowe....
od paru dni obserwuje ze silnik dosc szybko sie nagrzewa.. lekkie korki i zaraz zaczyna sie grzac mocniej i dmuchawa sie zalacza.. wczesniej takie sytuacje raczej nie mialy miejsca... wskaznik slimaczyl sie z podnoszeniem i raczej nie dochodzilo do zalaczenia wentylatora w takich warunkach jak teraz.. wydaje mi sie ze wzroslo tez spalanie ale to moze byc podyktowane odczuciem ze moze to termostat

jak sie nagrzeje w samochodzie jest cieplo ale nie dmucha wrzatkiem

sugestie jakies?

czy moze ja sie doszukuje bledow a wrocilo do normy

-----------------
#1894
1,8 16V (115KM) lpg
Ford+Zender+Morette+Weitec = moj Escort :-)

Henry Ford : " Gdy widzę przejeżdzającą ośmiocylindrowa Alfę, ściągam z głowy kapelusz."
2018-02-02 18:27
  
 
 2008-01-14 18:08:11

Termostat jest raczej sprawny, bo woda nagrzewa się bardzo szybko...
2011-09-02 16:43
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM