Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Instalacja (wiązka) elektryczna 1.4 cfi 8v i 1.6 efi 16v

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-06-26 21:52:21

Cytat:
2009-06-26 19:11:19, essi1616v pisze:
I jak odczucia?? wrażenia z jazdy?? gratuluję



wrażenie super . Wiesz jak sie miało 1.4 na jednopunkcie i to w gazie ( dodam, że w 1.4 były padnięte uszczelniacze na zaworach i pierścienie ) to różnica musi być. Biegi trochę dłuższe w szesnastce...
ale, że w 1.4 skrzynie miałem taką se to nie poszła do 16v...
Myślałem jakiś temacik zarzucić na forum, ale po chwili namysłu stwierdziłem, że to nie ma sensu, bo ludzie tylko piszą, że nie opłaca się 1.6 bo koszty podobne jak 1.8, które jest mocniejsze itp itd, a moim zdaniem 500zł na essiego 1.6 16v się opłaciło wydać.



-----------------
2014-07-10 17:57
  
 
 2009-06-26 19:11:19

I jak odczucia?? wrażenia z jazdy?? gratuluję
2012-12-25 12:56
  
 
 2009-06-26 18:31:31

W tą środę zakończyłem prace związane z włożeniem szesnastki do essa. Skrzynki bezpieczników nie zmieniałem, chłodnice zmieniałem, bo w 1.6 większa. Co mnie zdziwiło - lewą półośkę trzeba było zmienić...


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-26 18:35:33 ]
2014-07-10 17:57
  
 
 2009-06-14 13:41:12

Cytat:
2009-06-13 22:03:27, Magik123 pisze: Wiązka komputera(zadnych wtyczek tam się nie zmienia, kompletna wiązka tylko) Wiazka od skrzynki do komory silnika Komputer Skrzynke bezpieczników.



Z tego co piszesz wnioskuję, że muszę też kopać pod dechą...
Wiem, wiem z tymi wtyczkami, że się ich nie zmienia bo niby jak?
Już tłumaczę ja myślałem, że jest tak:
w komorze silnika niedaleko silnika wycieraczek jest jajowata wtyczka
( jest tak w obu autach 1.4 i 1.6 i pewnie we wszystkich escortach mk5 i 6 ) i jest to ta wtyczka od wiązki silnika niby. Myślałem, że do tej wtyczki wepnę wtyczkę z wiązką motoru od 16v. Po zdjęciu zegarów widać kwadratową wtyczkę 8pinową od skrzynki bezpieczników ( myślałem, że tam wepnę te kabelki z 16v, nie zmieniając s.bezp. )
Natomiast myślałem że wiązki idącej od s.b do kompa nie trzeba zmieniać mając na myśli wolne piny we wtyczce kompa ( czyli, że idą dodatkowe kable od sb których piny w wtyczce kompa są wolne, myśląc, że wtyczki w kompach są uniwersalne, tylko że dodatkowe piny są we wtyczce, a nie ma ich w kompie. )

wątpię, że ktoś zrozumiał o co mi chodzi bo pewnie żle myślę i niejasno napisałem... ale nie potrafię się inaczej wypowiedzieć w tej kwestii.

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-14 13:44:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-14 13:45:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-14 21:49:11 ]
2014-07-10 17:57
  
 
 2009-06-14 13:07:46

A no to nie masz zadnego problemu w Twoim temacie, bo wszystko masz wiec przekładaj jak pisze i bedzie grało.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-06-14 13:06:48

Jeżeli chodzi o chłodnicę, to i tak ją zmienię na tę od szesnastki ( bo mam całe auto, więc mi to lotto ).
2014-07-10 17:57
  
 
 2009-06-14 00:23:30

Cytat:
2009-06-13 22:32:57, ALLka pisze:
Moje przypuszczenia popieram tym, że miałam 1.4 i wszyscy mówili o zmianie chłodnicy przy swapie na 2.0 na ta z 16V dlatego wnioskuje, że jednak jest różnica choć nie sądzę by chłodnica z 8V nie dała rady [ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-06-13 22:33:34 ]



Chłodnica w 1.8 16V jest inna niż 1.4 8V. A więc zapewne w 1.6 również jest inna.

-----------------
FFF - Ford Fanatic Forever

Był Ford Orion MKV RS line
Jest Ford Escort RS 2000 F1 Edition

Mój RS 2000 F1 Edition
2023-09-02 20:31
  
 
 2009-06-13 22:43:02

Przy 2.0 faktycznie, musiał bym sprawdzić u koleżki jaka tam jest.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-06-13 22:32:57

Cytat:
2009-06-13 22:30:23, Magik123 pisze:
W 1.3 raczej pewnie tak tutaj nie koniecznie, trzeba by zobaczyc i będzie widac.

Moje przypuszczenia popieram tym, że miałam 1.4 i wszyscy mówili o zmianie chłodnicy przy swapie na 2.0 na ta z 16V dlatego wnioskuje, że jednak jest różnica choć nie sądzę by chłodnica z 8V nie dała rady


-----------------
اَيلَكساندرا شكزَبانيسكا
FEFK#888
FFID#003
Mam swoja lewa cudowna strone essiego :):*

[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-06-13 22:33:34 ]
2025-01-31 22:54
  
 
 2009-06-13 22:30:23

W 1.3 raczej pewnie tak tutaj nie koniecznie, trzeba by zobaczyc i będzie widac.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM