2009-06-30 19:08:52
Wyczailem jakas ksiazke o Escorcie. Moze sie komus przyda ten opisik sciagania skrzyni pieciobiegowej. Wiec roboty co niemiara. Musze psychicznie sie do tego przygotowac

Na pare dni dam sobie spokoj) Dziwne ze trzeba uniesc silnik tez.
UWAGI WSTEPNE
Mozliwe jest oddzielne wymontowanie skrzynki przekladniowej i jej wyjecie od spodu samochodu.
Po zamontowaniu skrzynki przekladniowej jest konieczna regulacja mechanizmu zmiany biegów.
Skrzynka przekladniowa nie ma korka spustu oleju. W celu opróznienia skrzynki przekladniowej z
oleju nalezy odkrecic nakretki kolpakowe mieszczace zatrzaski wewnetrznego
mechanizmu zmiany biegów.
WYMONTOWANIE
Wlaczyc 4. bieg.
Odlaczyc od akumulatora przewód masy.
W samochodzie wyposazonym w silnik benzynowy 1,6 dm3 zasilany wtryskiem paliwa oraz w silnik
wysokoprezny 1,8 dm3 wymontowac kompletny filtr powietrza.
Odlaczyc linke napedu predkosciomierza od skrzynki przekladniowej
W niektórych wersjach samochodu rozlaczyc zlacze przewodów czujnika predkosci obrotowej.
Odlaczyc linke sprzegla do dzwigni wylaczania sprzegla.
Wyjac z wyciecia podluznicy nadwozia Przewód odpowietrzania skrzynki przekladniowej.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej przewód masy.
Odkrecic dwie górne sruby mocowania skrzynki przekladniowej do kadluba silnika.
Umiescic podnosnik pod silnikiem i uniesc nieco silnik.
Odkrecic dwie nakretki mocowania tylnego lewego wspornika zawieszenia zespolu napedowego. Polaczenia elementów zewnetrznego mechanizmu zmiany biegów ze skrzynka przekladniowa.
Odkrecic elementy mocowania przedniego lewego wspornika zawieszenia zespolu napedowego.
Podniesc samochód i oprzec na stojakach warsztatowych.
Zdjac przednie kola samochodu.
Odlaczyc zlacze przewodów od wlacznika swiatel cofania.
Odlaczyc przewody elektryczne od rozrusznika.
Wymontowac rozrusznik.
W niektórych wersjach samochodu (silniki benzynowe osmiozaworowe 1,4 i 1,6dm3) wymontowac
dwa sciagi zawieszenia zespolu napedowego.
Odkrecic dwie sruby mocowania blaszanej obudowy sprzegla.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej drazek zmiany biegów i podwiesic go do nadwozia za pomoca
miekkiego drutu.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej drazek reakcyjny i podwiesic go do nadwozia za pomoca
miekkiego drutu.
Wykrecic sruby zaciskowe dolnych sworzni kulowych wahaczy zawieszenia z obu stron samochodu.
Odlaczyc dolne sworznie kulowe wahaczy zawieszenia od zwrotnic po obu stronach samochodu.
Wymontowac pólosie napedowe ze skrzynki przekladniowej i podwiesic je
do nadwozia za pomocamiekkiego drutu.
Zaslepic otwory w obudowie skrzynki biegów po wyjetych pólosiach, aby uniknac wycieków oleju
albo wczesniej spuscic olej ze skrzynki przekladniowej, odkrecajac kolpakowe nakretki
Odkrecic od nadwozia podpore skrzynki przekladniowej.
Opuscic jak najnizej zespól napedowy.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej tylny wspornik jej mocowania.
Wykrecic dolne sruby mocowania skrzynki przekladniowej do silnika.
Oddzielic skrzynke przekladniowa od silnika i wyjac ja od spodu samochodu.