| | |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | | >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << | |
|
| Autor | |
macba76 Sympatyk FEFK
 Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 11:31:18 Cytat:
| 2009-08-13 11:19:16, kcprski pisze:
Tak się nie robi. Przy kontakcie zimnego płynu z ciepłą głowicą może dojść do odkształcenia lub pęknięcia tej ostatniej. Można postawić pojemnik z płynem na rozgrzanej pokrywie zaworów tak na 15 minut i lać gorący. Powolutku. Zobacz ten olej + czy nie ma "majonezu" pod korkiem". Dolej do MAX po trochu, tylko oczywiście na zimnym silniku!
|
|
Podobno nie wolno do gorącego silnika lać wody, która natychmiast zaczyna wrzeć i generalnie inaczej przyjmuje ciepło. Płyn to (podobno) inna sprawa, bo jest na bazie alkoholi. Jak już pisałem w oleju nic nie widać, a białawy dymek też zniknął, więc to raczej nie uszczelka/głowica bo tego typu awarie się raczej nie naprawiają same.
Pozdrawiam
Maciek |
| 2022-08-22 08:23 | |
kcprski Sympatyk FEFK
 NCC-1701-E Gdynia | 2009-08-13 11:19:16 Cytat:
| 2009-08-13 11:07:47, macba76 pisze:
Płyn oczywiście lałem zimny do gorącego silnika - przestygł może z 20 minut. Coś zepsułem? |
|
 Tak się nie robi.
Przy kontakcie zimnego płynu z ciepłą głowicą może dojść do odkształcenia lub pęknięcia tej ostatniej.
Można postawić pojemnik z płynem na rozgrzanej pokrywie zaworów tak na 15 minut i lać gorący. Powolutku.
Zobacz ten olej + czy nie ma "majonezu" pod korkiem". Dolej do MAX po trochu, tylko oczywiście na zimnym silniku! ----------------- ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ
[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL |
| 2024-01-14 13:59 | |
macba76 Sympatyk FEFK
 Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 11:07:47 Cytat:
| 2009-08-13 10:55:29, kcprski pisze:
Sprawdź ile jest oleju i dolej do MAX. Żadnych zagęszczaczy nie dawaj i na półsyntetyk też nie zmieniaj (o poborze oleju przez silnik nie wspominałeś). Edit: to na pewno popychacz? Chodzi na 4 gary teraz i nie grzeje się? A olej możesz wlać sobie Mobil 1 5W50, trzyma parametry lepkościowe w szerokiej skali temperatur. Mam nadzieję, że nie lałeś zimnego płynu do ciepłego silnika.
|
|
Według mnie chodzi na 4. Wskaźnik temperatury jest w połowie skali. Olej niedawno zmieniałem i chętnie bym tego uniknął. Silnik oleju nie bierze. Płyn oczywiście lałem zimny do gorącego silnika - przestygł może z 20 minut. Coś zepsułem?
Pozdrawiam
Maciek |
| 2022-08-22 08:23 | |
kcprski Sympatyk FEFK
 NCC-1701-E Gdynia | 2009-08-13 10:55:29 Sprawdź ile jest oleju i dolej do MAX.
Żadnych zagęszczaczy nie dawaj i na półsyntetyk też nie zmieniaj (o poborze oleju przez silnik nie wspominałeś).
Edit: to na pewno popychacz? Chodzi na 4 gary teraz i nie grzeje się?
A olej możesz wlać sobie Mobil 1 5W50, trzyma parametry lepkościowe w szerokiej skali temperatur.
Mam nadzieję, że nie lałeś zimnego płynu do ciepłego silnika. [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-08-13 11:02:42 ] |
| 2024-01-14 13:59 | |
macba76 Sympatyk FEFK
 Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 10:39:47 Cytat:
| 2009-08-13 10:21:59, Sjepka pisze:
Nie dolewaj żadnych zagęszczaczy! Na chwile może będzie dobrze,ale na dłuższą metę zrobi się jeszcze gorzej Zabijesz popychacze do reszty. Tylko wymiana na nowe przyniesie 100% poprawę. Stuka Ci tylko jak jest zimny? U mnie przy odpalaniu zimnego postukają popychacze chwilę,a potem robi się już cichutko
|
|
Skoro i tak trzeba wymienić, to może warto jednak zagęścić?
Popychacz/e stuka/ją na ciepłym. Na zimnym nie, tzn. krótko stuknie przy rozruchu, a potem cisza. Czyli jakby gęstszy olej robi im lepiej, a jak się rozgrzeje i rozrzedzi to nie trzymają.
Pozdrawiam
Maciek |
| 2022-08-22 08:23 | |
Sjepka Sympatyk FEFK
 Honda & Honda Okrajnik k/Żywca | 2009-08-13 10:21:59 Nie dolewaj żadnych zagęszczaczy! Na chwile może będzie dobrze,ale na dłuższą metę zrobi się jeszcze gorzej  Zabijesz popychacze do reszty. Tylko wymiana na nowe przyniesie 100% poprawę. Stuka Ci tylko jak jest zimny? U mnie przy odpalaniu zimnego postukają popychacze chwilę,a potem robi się już cichutko ----------------- Okręt mój płynie dalej,gdzieś tam...
Podobno czerwone są szybsze...
Golf? Was ist das?!
War...War never changes... |
| 2022-04-25 07:45 | |
macba76 Sympatyk FEFK
 Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 09:47:41 W związku ze stukami popychacza/y co sądzicie o dodatkach zagęszczających do oleju (przypomnę może, że mam zalany 4 miesiące temu 5W30 Forda)? Czy warto dolać np. GUNK MotorMedic, czy to zarzynanie silnika?
Pozdrawiam
Maciek |
| 2022-08-22 08:23 | |
macba76 Sympatyk FEFK
 Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2009-08-13 00:55:22 Witam ponownie
To chyba jakieś fatum! Jeszcze się nie uporałem z uciekającym gdzieś płynem chłodzącym, a tu mi coś zaczęło w silniku stukać, oczywiście wszystko przed sobotnim wyjazdem na wakacje
Stukot dochodzi od strony głowicy, tak chyba bardziej z prawej strony (patrząc na silnik). Pojawia się i znika, znów się pojawia i znika. Popychacze? Zawory? Wymieniać, czy kombinować z olejem? W tej chwili mam zalany 5W30 Forda, zmieniany 4 miesiące temu. Przebieg: niecałe 160 tys.
Pozdrawiam
Maciek [ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2009-08-13 01:10:16 ] |
| 2022-08-22 08:23 | |
| |
|