Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK7 1.6 16V] Stuki w silniku

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2009-08-13 11:31:18

Cytat:
2009-08-13 11:19:16, kcprski pisze:
Tak się nie robi. Przy kontakcie zimnego płynu z ciepłą głowicą może dojść do odkształcenia lub pęknięcia tej ostatniej. Można postawić pojemnik z płynem na rozgrzanej pokrywie zaworów tak na 15 minut i lać gorący. Powolutku. Zobacz ten olej + czy nie ma "majonezu" pod korkiem". Dolej do MAX po trochu, tylko oczywiście na zimnym silniku!


Podobno nie wolno do gorącego silnika lać wody, która natychmiast zaczyna wrzeć i generalnie inaczej przyjmuje ciepło. Płyn to (podobno) inna sprawa, bo jest na bazie alkoholi. Jak już pisałem w oleju nic nie widać, a białawy dymek też zniknął, więc to raczej nie uszczelka/głowica bo tego typu awarie się raczej nie naprawiają same.

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-13 11:19:16

Cytat:
2009-08-13 11:07:47, macba76 pisze:
Płyn oczywiście lałem zimny do gorącego silnika - przestygł może z 20 minut. Coś zepsułem?



Tak się nie robi.
Przy kontakcie zimnego płynu z ciepłą głowicą może dojść do odkształcenia lub pęknięcia tej ostatniej.
Można postawić pojemnik z płynem na rozgrzanej pokrywie zaworów tak na 15 minut i lać gorący. Powolutku.

Zobacz ten olej + czy nie ma "majonezu" pod korkiem". Dolej do MAX po trochu, tylko oczywiście na zimnym silniku!

-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2009-08-13 11:07:47

Cytat:
2009-08-13 10:55:29, kcprski pisze:
Sprawdź ile jest oleju i dolej do MAX. Żadnych zagęszczaczy nie dawaj i na półsyntetyk też nie zmieniaj (o poborze oleju przez silnik nie wspominałeś). Edit: to na pewno popychacz? Chodzi na 4 gary teraz i nie grzeje się? A olej możesz wlać sobie Mobil 1 5W50, trzyma parametry lepkościowe w szerokiej skali temperatur. Mam nadzieję, że nie lałeś zimnego płynu do ciepłego silnika.


Według mnie chodzi na 4. Wskaźnik temperatury jest w połowie skali. Olej niedawno zmieniałem i chętnie bym tego uniknął. Silnik oleju nie bierze. Płyn oczywiście lałem zimny do gorącego silnika - przestygł może z 20 minut. Coś zepsułem?

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-13 10:55:29

Sprawdź ile jest oleju i dolej do MAX.
Żadnych zagęszczaczy nie dawaj i na półsyntetyk też nie zmieniaj (o poborze oleju przez silnik nie wspominałeś).

Edit: to na pewno popychacz? Chodzi na 4 gary teraz i nie grzeje się?

A olej możesz wlać sobie Mobil 1 5W50, trzyma parametry lepkościowe w szerokiej skali temperatur.

Mam nadzieję, że nie lałeś zimnego płynu do ciepłego silnika.

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-08-13 11:02:42 ]
2024-01-14 13:59
  
 
 2009-08-13 10:39:47

Cytat:
2009-08-13 10:21:59, Sjepka pisze:
Nie dolewaj żadnych zagęszczaczy! Na chwile może będzie dobrze,ale na dłuższą metę zrobi się jeszcze gorzej Zabijesz popychacze do reszty. Tylko wymiana na nowe przyniesie 100% poprawę. Stuka Ci tylko jak jest zimny? U mnie przy odpalaniu zimnego postukają popychacze chwilę,a potem robi się już cichutko


Skoro i tak trzeba wymienić, to może warto jednak zagęścić?
Popychacz/e stuka/ją na ciepłym. Na zimnym nie, tzn. krótko stuknie przy rozruchu, a potem cisza. Czyli jakby gęstszy olej robi im lepiej, a jak się rozgrzeje i rozrzedzi to nie trzymają.

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-13 10:21:59

Nie dolewaj żadnych zagęszczaczy! Na chwile może będzie dobrze,ale na dłuższą metę zrobi się jeszcze gorzej Zabijesz popychacze do reszty. Tylko wymiana na nowe przyniesie 100% poprawę. Stuka Ci tylko jak jest zimny? U mnie przy odpalaniu zimnego postukają popychacze chwilę,a potem robi się już cichutko

-----------------
Okręt mój płynie dalej,gdzieś tam...

Podobno czerwone są szybsze...

Golf? Was ist das?!

War...War never changes...
2022-04-25 07:45
  
 
 2009-08-13 09:47:41

W związku ze stukami popychacza/y co sądzicie o dodatkach zagęszczających do oleju (przypomnę może, że mam zalany 4 miesiące temu 5W30 Forda)? Czy warto dolać np. GUNK MotorMedic, czy to zarzynanie silnika?

Pozdrawiam
Maciek
2022-08-22 08:23
  
 
 2009-08-13 00:55:22

Witam ponownie

To chyba jakieś fatum! Jeszcze się nie uporałem z uciekającym gdzieś płynem chłodzącym, a tu mi coś zaczęło w silniku stukać, oczywiście wszystko przed sobotnim wyjazdem na wakacje
Stukot dochodzi od strony głowicy, tak chyba bardziej z prawej strony (patrząc na silnik). Pojawia się i znika, znów się pojawia i znika. Popychacze? Zawory? Wymieniać, czy kombinować z olejem? W tej chwili mam zalany 5W30 Forda, zmieniany 4 miesiące temu. Przebieg: niecałe 160 tys.

Pozdrawiam
Maciek

[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2009-08-13 01:10:16 ]
2022-08-22 08:23
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM